PDA

Vis full versjon : Jeg har blitt hacket!

Mamba
14-08-2002, 18:26
Å ,jeg er så sint!!!!

Sjekket junkmailen min idag og fant tre mailer fra (tilsynelatende) meg selv! Det stod "guess how I got your Email!" Etter mye om og men åpnet jeg omsider en av dem, og den frekke j...en forklarte at han hadde brukt et hackeprogram og bla .bla, og endte med å tilby programmet for $1, eller alle de andre aressene han hadde plukket opp for $10!

Vet noen hva dette betyr? Må jeg skifte adresse nå? Kan denne personen gå inn på mailen min, eller er det bare tilsynelatende?

Uansett, det er ekkelt at noen kan bruke MIN adresse!!:grrr:

Hilsen Mamba, som endelig har skjønt hvordan man logger inn.

Beate
14-08-2002, 18:38
Æsj, så frustrerende da:grrr:

Men jeg trodde at de som hacket, går inn på maskina di, og ikke bare på e-posten:???: :???:
Tror ikke det hjelper å forandre e-post, var det jeg mente å si.

Uansett- håper du blir kvitt han, og at dette ordner seg uten alt for mye tull!

Alva
14-08-2002, 20:28
Er rimelig sikker på du har fått virus, muligens det berømte clez-viruset. Det finnes naturligvis ingen hackeprogram, og hadde noen hacket deg, hadde det ikke vært for bare å gå inn på junk-mailen din...
Selv fikk jeg en rekke viruseposter på min junk-mail for noen måneder tilbake. Jeg stoppet totalt å bruke mailen, men virusene kom også til min private adressa. Kjøpte da et helt nytt antivirusprogram, installerte det, og kører jevnlig kontroller. All inn og utgående epost blir sjekket, og siden da har ikke jeg fått slike eposter mer, heldigvis :)
Så, vekk med adressen, og igang med antivirusprogrammer ! :)
;)

Mamba
15-08-2002, 13:53
Tror dere virkelig at det er et virus?
Jeg skriver det som stod i mailen, jeg - så får dere vurdere:

From:********@hotmail.com(min adresse)
To :********@hotmail.com(også min adresse, selvsagt)
Subject: Guess how I got your email?

I got it with a program hackers use.

A program to search and record email addresses while you browse the web.

It's the same type of program that People who are actually making money on the internet use to get their lists of emails.

I am a software developer, who has been trying to make money on the internet for years: without any luck.

I wrote this tool to help me maket my own products on the internet.

And I'll sell it to you for $1
https://www.paypal .com/xclick/business=acrow%40yahoo.com&item_name=Email+browser&item_numb

or the program and my current database of 780 000 email addresses for $10
(her stod nesten samme web-addresse..

Jeg trodde ikke virus var sånn+ har Norman Virus Control...
Håper at noen her skjønner noe mer enn det jeg gjør. Ville vært veldig ergelig om det var et virus, for dette er ikke min maskin(gulp)

Engstelig klem fra Mamba.:(

Mamba
15-08-2002, 16:02
Tusen takk for svar!

Da tror jeg bare jeg beholder adressen min, og lar det være med det!

Klem fra Mamba!:klapp: