Vis full versjon : Bekkenløsning???
Jeg har begynt å få vondt i ryggen, helt nederst og det stråler liksom ned til rompa og litt nedover beina.
Det blir verre hvis jeg går fort eller sitter mye, står mye osv.
Jeg har hatt vondt i ryggen før, men aldri sånn!
Kan det virkelig være bekkenløsning allerede nå??? Jeg er jo kun 12+3 på vei...
Ikke kan jeg vaske golv, eller noe med "store utsteielser" da blir jeg helt paralysert.. Stakkars hundene mine, de kjeder seg nok litt om dagen, er ikke akkurat så aktiv med de- sender heller sambo ut på tur- så kanskje de har en sjanse til å komme seg hjem i nærmeste framtid...
Jeg er litt bekymret for dette her...:(
Tidl. bruker
06-10-2002, 00:25
Jeg svarer jeg, selv om jeg hører til i mai-klubben. Det er vel OK, for dette vet jeg litt om. Etter forrige svangerskap og fødsel hadde jeg det slik som du har nå. Etter en stund så gikk det over i ryggen, men smertene hadde satt seg i hoftene. Det var utrolig vondt hele tiden, ble verre etter fysiske "utskeielser" og begynte å stråle nedover lårene og rompa på hver side. Jeg gikk til legen min som mente det var senebetennelse og siden jeg ammet kunne jeg ikke få noe for det. Hun kunne gi meg kortison sprøyte, men siden jeg er veldig skeptisk til legemidler generellt og kortison spesiellt sa jeg nei takk.
Etter enda noen uker orket jeg ikke mer og gikk til legen og ville ha de der pillene. (Jeg hadde sluttet å amme i mellomtiden) Jeg fikk en ukes kur med noe betennelsedempende, men ble ikke bedre. Det var kanskje litt bedre de to siste dagene av kuren og så ble det like ille igjen. Jeg ringte legen min og det eneste alt. var kortison. Det ville jeg fortsatt ikke ha, så jeg måtte finne på noe annet. Jeg hadde nå så vondt at jeg sov dårlig om natta, hvis jeg lå på siden våknet jeg av uutholdelige smerter i hoftene og klarte å rulle forsiktig over på ryggen og saaakte strekke ut bena.
Flere jeg snakket med sa at mine smerter lignet den bekkenløsningen de hadde da de var gravide. Jeg hadde jo ikke merket noe til dette under svangerskapet, men begynte å lure på om jeg kunne ha fått dette etterpå????? Jeg hadde lest at noen fikk god hjelp av kiropraktor, så jeg ringte dit. Jeg fikk time samme dag, og han jeg går hos er veldig proff.
Det første han gjorde var å ta røntgen. Han syntes det var veldig rart at legen min ikke hadde gjort det, det er greit å se hvordan det ser ut der inne synes han. For å gjøre en allerede altfor lang historie kort så er det bekkenlåsning jeg har. Kiropraktoren min sier at det er vondt foran i/ved symfysen hvis det er bekkenløsning. Er det bare vondt bak er det en låsning i bekkenet. Denne låsningen gjør at det presser på nerver, det er det som stråler nedover, og det blir helt galt stilling på bekkenet. Dette gjør at musklene rundt, i korsryggen og i hoftene må jobbe på feil måte. Dette gir også smerter.
Dette ble veldig langt og kanskje litt rotete. Du må bare sende meg en PM hvis jeg skal oppklare noe. Jeg anbefaler på det varmeste å ringe en kiropraktor. Jeg går nå ca hver 5-6 uke til kontroller og oppfølging i dette svangerskapet. Lykke til!!!
Det kan være bekkenlåsning du har. Jeg er nå i mitt andre svangerskap, og hadde både bekkenlåsning og -løsning i forrige svangerskap. Denne gangen kjenner jeg de samme symptomene igjen allerede i uke 13... Vondt i ryggen som du sier, med strålinger nedover bena. I tillegg har jeg ilende smerter i symfysen. Det med ryggvondt'en kommer meget sannsynlig fra en låsning i bekkenet, og denne låsningen blir verre jo lengre du går med det - så det er bare å komme seg til behandling snarest. Jeg har veldig god erfaring med kiropraktor, men jeg gikk også til en fysioterapeut som hadde spesialisert seg på bekkenproblemer. Du kan be om å få lære noen enkle ting du kan gjøre hjemme for å bedre på situasjonen (riktige tøyeøvelser, riktig trening, sklilaken i sengen etc etc).
Håper det bedrer seg for deg!
Hilsen Oops
Jeg får karre meg til legen igjen da, og prøve å få behandling:)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.