Vis full versjon : Når kom morgenkvalmen?
Hvor langt var du på vei når morgenkvalmen kom?
Tinkerbell32
26-12-2003, 17:44
Morgenkvalmen (eller mer noeyaktig beskrevet - hele dagen og natten kvalmen) kom to dager foer mensen min skulle kommet og jeg sliter med kvalmen ennaa (12+6).
Den (kvalmen) kan altsaa komme meget tidlig...
Lykke til med proevingen!!!
Heisann Selini...
Jeg merket kvalmen tidlig denne gangen. Var på ferie med ett vennepar og når ungene var i seng heiv vi oss i alkoholen. Neida, det var uskyldige greier men vi koste oss med litt øl og vin. Men etter ett par kvelder merket jeg at jeg ble super kvalm etter en til to øl og begynte og ane ugler i mosen.
Da var jeg litt over 3 uker på vei altså veldig tidlig. Testet på ikm dagen og da var det ingen tvil lenger.
Håper du har et babyfrø i magen din.:D
Lykke til med testinga!
Huldremor
26-12-2003, 21:40
For min del kom den aldri... Ventet og ventet, regnet med at den skulle komme, fordi jeg hadde vært vannvittig kvalm før en SA, men jeg slapp helt unna!
Forglemmegei
26-12-2003, 23:05
I uke 5 faktisk!!!
Tidl. bruker
26-12-2003, 23:28
1. graviditet: aldri
2. graviditet: aldri
3. graviditet: så vidt i uke 8-10
4: graviditet: til de grader i 7. uke (sånn ca.)
Hva er det jeg er i dag da? Alt fra 6+6 til 8+4. Har altså vært kvalm ei drøy uke.
Jeg er 38+2, og har ikke vært kvalm en eneste dag! :_puh:
2 uker etter at jeg testa positivt.. dette skjedde både med nr1 og nr 2!
Kvalmen og oppkastet har enda ikke gitt seg.. dritt!!
I uke 7-8. Holdt seg der til ca uke 13
22+2
Begynte i uke 7 og varte til uke 18... kvalme med oppkast..
Slik var det forrige gang og...
Jeg er i uke 38 nå og har enda ikke merket noe til morgenkvalmen..så det er ikke alle som får den
Jeg har heller aldri merket noe til den kvalmen, så så langt har jeg sluppet unna:)
Chanel 14+3
Var litt småkvalm om morgenen fra noen dager før IKM.
Den ordentlige kvalmen satte i gang i uke 8.
Mata Hari
05-01-2004, 19:13
..så langt også sluppet unna kvalmen - er 13+2. Ikke sikkert at du blir det, det er ca. halvparten av alle gravide som blir det - resten slipper unna ;)
HAAAALLLOOOISEN :klapp: Jasså så du tussler rundt litt her og der....... Tjohooo!!!
Vel morgenkvalmen kom faktisk aldri men jeg hadde sånne dagskvalmer:uff: Men det var først i uke 14 og fremover i etterpar mnd. Ikke sånn hver dag, men en dag sånn nå og da. Heeeelt pyton fordi jeg var helt slått de dagene.
Håper du snart får to blå og sånn at CR blir storebror snart. Sebbe gleder seg masse til å bli storebror....
psssst! Har du flytta eller?
Klem fra Nene og Snuppelura 31+4:hjerter:
Kvalmen min kom etter bare 1 uke den...Og den har bare blitt værre og værre. Kvalm hele døgnet, våkner t.o.m. om natta og er kvalm, og får ikke sove. (Er ca. 8 uker på vei nå)
Og jeg som gledet meg sånn til å gå gravid, "det blir så idyllisk"...
Men; det kommer noe godt ut av det til slutt =))
Her begynte kvalmen for fult døgnet rundt i uke 6 så roet det seg litt ned men den hang i helt frem til uke 17. Nå virker det endelig som om den skal gi seg slik at jeg kommer meg på jobb igjen.
Kvalmen dukket ikke opp før i 13.uke på meg,verst om morgenen før jeg hadde spist.Kastet heldigvis bare opp 2 ganger.
Mener å huske at kvalmen ble bort igjen i ca. 16.uke
Tuneland
24-01-2004, 22:24
Denne gangen kom kvalmen før ikm - ca 1 uke før.
Andrea_mor
29-01-2004, 15:26
Min kvalme slo ut for fullt etter 12 uker og varte i 5-6 uker!
Posetryne
04-02-2004, 14:58
I uke 7
Jeg merket at jeg var gravid nemlig fordi jeg var så utrolig kvalm,tok en graviditest dagen etter på å testet posivit!:D
Jeg var kvalm fra ca.uke 5 til uke 13..er nå i uke 24 og har mine dårlige dager,men det er veldig sjeldent.
Kvalme og masse oppkast fra uke5 til ca uke 13. Innlagt på sykehus i 4 uker for å få næring.
Jeg var bare bittelitt småkvalm helt i begynnelsen med nr. 1. Nå er jeg 4+5. Var litt småkvalm for en uke siden, men det har mer eller mindre gitt seg.
Håper du slipper! :lykketil:
Milla(Camilla)
22-02-2004, 20:27
er i uke 7nå, og ikke merket noe til kvalme. Så håper jeg er av de heldige som slipper den:)
Tidl. bruker
23-02-2004, 00:54
Opprinnelig melding fra Milla(Camilla)
er i uke 7nå, og ikke merket noe til kvalme. Så håper jeg er av de heldige som slipper den:)
Ja, vi får håpe at du er en av de som slipper kvalmen:)
Milla(Camilla)
25-02-2004, 14:20
vet ikke om slike ting er arvelig..men har hørt at både mora og tanta mi slapp begge kvalmen.. men så er jeg sinnsykt trøtt da.. må 'hvile' meg litt midt på dagen og jeg..hehe
Tidl. bruker
25-02-2004, 15:22
Jeg ble kvalm før jeg testet positiv. 2-3 dager før ikm
Jeg ble kvalm i uke 6. Lå rett ut i et par uker før jeg ble tipset om akupunktur. Var til akupunktur 3 ganger og har ikke vært kvalm siden (uke 9). Anbefales på det sterkeste :klapp:
Morgenkvalmen kom brått og uventet når jeg var 12+6
Og først nå den siste uken har det begynnt å bli bedre, er 21+3 nå :D
Hele-døgnet-kvalme med masse oppkast kom i uke 4-5 og økte på, før den bleknet i uke 9-10. Fra uke 11 var jeg bra så lenge jeg ikke ble sulten eller trett, men slet fortsatt etter frokost. Kastet opp sporadisk til uke 16, men uten kvalme, heldigvis!
Håååper du slipper:)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.