PDA

Vis full versjon : Soppinfeksjon

Soljenta
14-08-2002, 19:47
Hei!

Jeg har soppinfeksjon og har hatt det til og fra i hele svangerskapet. Nå begynner det å nærme seg termin og jeg har virkelig lyst til å bli kvitt soppen. Har brukt canesten jevnlig, men det hjelper ikke så mye synes jeg. Noe bedring blir det jo, men er det noen som har erfaring med andre midler å bruke? Spiser youghurt naturell, prøver å unngå for mye sukker. Har mye utflod og det hjelper jo ikke akkurat på heller.

Har forresten snakket med lege om dette og han sa at jeg skulle fortsette med Canesten. Har undersøkte meg også sist for dette så jeg føler ihvertfall at han følger det opp og tar det alvorlig. Godt er det!

Erfaringer taes imot med stor takk.

Hilsen soljenta(T-14)

Pelen
14-08-2002, 19:58
Hei!

Jeg skjønner virkelig at du ikke vil ha sopp under fødselen!

Sover du uten truser? Hvis ikke begynn med det på en gang. Gå i luftige klær og gå gjerne truseløs hjemme.

Kanskje du ikke bruker stringtruser nå, men hvis du skulle gjøre det så bruk vanlige.

Var veldig forsiktig ved sex og når du er på do. Ingen bakterier fra endetarmen (En stor grunn til at man kan få sopp!)

Bruk melkesyrestikkpiller som går å kjøpe på apoteket som forebyggende. Om jeg husker riktig finnes det noen som heter Vivag (?) De kan du bruke f eks annen hver dag når du legger deg.

Det var noen raske tips fra Sopp-Pelen

Cirkeline
26-08-2002, 14:58
Så canesten er helt greit å bruke under svangerskapet - også stikkpillen?

Jeg fikk beskjed av legen å bruke Vivag, men det ble bare verre. Så nå må det kraftigere ting til.

Cirkeline (9+1)

Kame
26-08-2002, 17:51
Cirk: Du kan bruke stikkpillen også, men den skal føres inn med en finger, IKKE hysteret som følger med!

(Tror det er såpass langt at det kan skade livmormunnen?)

Hilsen en felles sopp-plaget gravid (som heldigvis har klart seg med litt Canesten salve i ny og ne).

*Martine*
26-08-2002, 18:02
Da jeg gikk gravid smurte jeg meg med canestensalven (siden tabelettene ikke tok knekken på soppen) og sprutet edikk og vann blanding oppi der:blush:
Men det hjalp og lindret!!!
Flere råd er kutt ned så mye en kan på sukker bruk!!!!
Vivag (og andre kurer som ligner på canesten) kan være bra så en får bytte litt på (råd fra ei jeg kjenner), jeg gjorde dette og plutselig var soppen borte!!! +sove uten truse er viktig!!

P.S: Så fikk jeg sopp rett etter fødselen, og det var ikke lett å bli kvitt siden en har nødt til å bruke bind/truseinnlegg en stund=PYTON!!:p

Håper det løser seg for deg!!!:stakar:

lillemor
28-08-2002, 16:27
...

Cirkeline
28-08-2002, 16:37
Takk for råd!!!

Jeg kjøpte canesten og stikkpillen tok nesten knekken på hele infeksjonen - heldigvis!!! Men jeg skal fortsette med kuren helt til ende uansett!!

Jeg får begynne å sove uten truse. Har syntes det har vært litt ubehagelig siden jeg har hatt så mye utflod, men jeg får heller skifte laken oftere! :)

Klem fra cirkeline (9+3)