Vis full versjon : Nicket deres...
Jada, jeg ER nysgjerrig, OG jeg har lite å finne på for tiden... :D
(Går sykemeldt, og har i og for seg gjort alt som skal gjøres i heimen i dag, så derfor må dere slite med alle mine innlegg! :bryn: )
Men saken er altså den at jeg syns det er så morsomt å finne ut hva som foregår i andres hoder. (Ettersom mitt for tiden er umulig å holde orden på, så graver jeg litt ekstra i andres også...:bryn: )
Dagens spørsmål er derfor: Hva ligger til grunn for nicket dere har valgt dere?
Regner med å få mange svar her, altså!!! Uansett hvor ubetydelig grunnen er til nicket. Alltid morsomt å høre hva man har tenkt når man brått må finne frem kreativiteten. OG.... viktig altså, dersom dere har brukt nicket et annet sted før, så er ikke det godkjent forklaring. Da vil jeg gjerne høre hva dere tenkte når dere valgte nicket i utgangspunktet. (Litt streng i dag, jeg! :D )
Jeg begynner:
Nick: Tifa
Valgte dette fordi jeg var midt i playstation-spillet FinalFantasy (husker ikke helt hvilket nummer i rekken). Enen heltinnen der heter Tifa, så jeg adopterte det navnet og valgte det som mitt nick. Passet også litt ekstra godt fordi mitt virkelige navn også begynner på T. ;)
Da kaster jeg ballen videre til nestemann som leser innlegget mitt.......
Tifa (28+1)
:) Dette blir jeg med på.
Nick: Noni
helt enkelt fordi jeg er daglig "dranker" av Tahitian Noni juice.
:vink: Noni og :baby: Bitteliten (26+3)
*knis*
Jeg har virkelig latt den kreative ånden infiltrere systemet altså. Gå'kke an å være så fantasifull og kreativ som meg, nei vettu hva. Jeg fortjener medalje i kreativitet jeg.
Jeg heter Lillian. På årntli. :D
Vi vurderte forresten å kjøpe eget domene til å ha nettsidene våre på, men klarte aldri å finne på en catchy domenenavn. Så da beholdt vi bare den gamle online-adressen vår, selv om den ikke er noe kul. Null fantasi altså.
Tidl. bruker
14-08-2002, 20:18
Har ikke noe lurt svar jeg ! Det datt bare inn i hodet mitt når jeg skulle velge nick !! :bonk:
Da jeg skulle registrere meg på SG første gang hadde jeg så å si aldri vært borti internett før. Visste ikke hvordan det funka, undra faktisk en god stund på hva et "nick" var også... :bonk:
Hadde dermed ikke noe nick parat. "Mia" datt bare ned i hodet mitt, det var i tillegg veldig enkelt og greit å skrive ved innlogging...
Hadde med meg Mia over til gamle SM også men da jeg skulle inn og registrere meg på NM (sånn for sikkerhets skyld, liksom...) var Mia opptatt.
Siden jeg er bosatt på Møre og endel av jentene jeg kjenner her inne kaller meg MøreMia, (forkortes gjerne til MM, og til og med JEG skjønner at jeg ikke kan ha MM som nick Folk hadde jo gått av skaftet her inne og trodd jeg kom rett fra Skaugum, ikke sant?) endte jeg opp med MøreMia både på NM og SM.
Ble det noe vettugt utav dette da? :bonk:
Har faktisk lurt på dette selv!
Amity: er engelsk og betyr vennskap.
Da jeg fikk mistanker om at jeg var gravid fant jeg snartgravid sidene og leste om andres symptomer osv...skrev også noen innlegg selv før jeg måtte flytte over hit. Hadde jo akkurat slutta på pilla og trodde ikke jeg kunne bli gravid så fort etter å ha gått på den i 3 år....
Ble overasket over hvor godt disse prøvedamene (de fleste av dem...) støttet og oppmuntret hverandre. Et slags anonymt vennskap som jeg gjerne ville ta del i.
Synes foressten det er en god tone her inne i Novemberklubben: Slik vil vi ha det!!:klapp:
Klem Amity (termin 7. nov)
...fordi jeg føler meg litt ung her... De fleste her inne er eldre og klokere enn meg, så jeg føler meg rett og slett liten!
That's it!:p
Hei magedamer,
Årsken til valget av mitt nick KATTA er at dette var kjælenavnet mitt gjennom hele grunnskolen.
Klem fra Katta
Teddy :)
14-08-2002, 23:20
Mitt nick er Teddy :) fordi katten min heter det!
Enkelt og greit å huske.. :)
Kos og klem Teddy 22+4
Jeg begynte å bruke Kame som nick allerede i '99 - når jeg oppdaget internett (og irc) for alvor. Jeg tok rett og slett de to første bokstavene i for- og mellomnavnet mitt.
I ettertid har jeg fått vite at Kame faktisk betyr skilpadde på japansk, og det er jo litt festlig (men jeg er ikkeno treg altså, neiiida! *kremt*).
(Jeg kalte meg forresten Aurora inne på SG for over 1 år siden - etter Aurora Borealis iom at jeg er fra Nord-Norge - og byen jeg bor i kalles for "Nordlysbyen".)
Lillehammer
15-08-2002, 11:06
Tja... Den dagen jeg "surret" meg bort på SG så hadde jeg tydligvis jævl... dårlig kreativitet. Jeg befant meg jo nettopp da på Lillehammer så da bare ble det sånn! :uff: Og når man først hadde begynt med navnet så måtte man liksom bare fortsette med det.
Kan forresten avsløre at jeg faktisk ikke bor på Lillehammer; men veldig nær... :luring: Dessuten skal jeg jo føde på Lillehammer da! Forresten lystrer jeg også navnet Lilly som enkelte av de jeg ble kjent med på SG har kalt meg. En liten forkortelse etter Samaranch's udødelige: "And the decision is... Lilly Hammer!"
Så sånn er det! :p
Synes forresten det er megakuult at novemberklubben har blitt så mye mer aktiv. Stå på jenter!!! :kidoki:
Klem Lilly Hammer :)
Ikke mye originalt hos meg heller :cool:
En sammensetning av for-, mellom- og etternavn utgjør ABEL, men da det var litt kjipt og maskulint stappet jeg likesågodt en F foran... :uff:
heisann-hoppsann! fabel, 27+3
Du Fabel... Abel er vel ikke kjipt? Iallefall ikke Morten Abel!! :wow:
Lilith fordi jeg alltid har vært intressert i religion/mytologi, og Lilith er Adams første hustru, som rømte fra Edens Have, og derfor ikke ble fratatt sin udødelighet, og ble på den måten den første demonen i historien.
så det så..:)
Er veldig enig med Lillehammer - kjempegøy med mer aktivitet her i novemberklubben! Dere virker som noen innmari trivelige jenter!!:)
Åssen skal jeg forklare nicket mitt uten å rokke for mye ved anonymiteten min tro..... Jeg heter nemlig nesten det samme. Man legger bare til en bokstav (relativt tidlig i alfabetet ;)) helt i begynnelsen........:bonk:
Ja, hvorfor akkurat Håpet??
Jo fordi det brukte jeg når jeg registrerte meg på SG og da Håpet jeg jo på to blå så derfor ble det Håpet. Enkelt og greit
Klem fra Håpet og ertekråka 28+0
Heisann alle
Min forklaring på nicket er som følger.
På SG var jeg lillemy (etter Mummidalen). Da jeg skulle over hit i vinter, var det allerede en som het det her.
Fantasien klarte ikke komme på noe nytt, og jeg fant ut at jeg kunne jo bare spinne litt videre på navnet.
Dermed ble det Storemy og det har det vært frem til idag.
Men nå er det en kommet en ny dame hit til oss som har tatt i bruk Storemy, så jeg måtte tydeligvis endre mitt igjen.
Men jeg er jo blitt knyttet til nicket mitt da, så det ble ikke store endringen: Storemy The FIRST!
Jeg tok nicket Amasone fordi figuren min i spillet "Diablo" er en Amasone. En krigerkvinne..... Tenkte på å ta nicket Gaia, fordi hunden min heter det....... Fint navn det også, ikke sant?:findag:
Jeg tok nicket mitt: minimeg for di jeg har en som er min inni meg..
Jeg synes det var veldig søtt:lol: men jeg må innrømme at jeg har stjålet det fra en på BiM.. men hun førder på fredag så da har hun vel ikke bruk for det lenger...
Hilsen Minimeg
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.