PDA

Vis full versjon : Svimmel

Happy
06-10-2002, 12:10
Den siste uka nå har jeg bare blitt mer og mer svimmel. Det kommer i "anfall" og varer fra 10 sekunder til oppimot et par minutter. Føles som om jeg går på en båt i storm:( .

Er så redd for at jeg skal ramle mens jeg bærer på Martin:leiseg:! Aner ikke hva jeg kan gjøre for at det skal bli bedre heller. Jernlagret mitt er fint og hB var på over 13 på siste kontroll. Det hjelper jo sikkert ikke at jeg stort sett henger over doskåla og :spy: heller, men jeg vet at jeg får i meg litt næringsstoffer i alle fall. Og jeg er passe flink til å drikke vann også...

Alle gode råd tas imot med stor takk!

Håper at dette gir seg snart. Var ikke svimmel i det hele tatt da jeg ventet Martin, men kvalmen gav seg like etter 12 uker den gangen...

Hilsen en svimmel og sliten

Tidl. bruker
06-10-2002, 12:49
Hvordan er det med blodtrykket? Høyt eller lavt blodtrykk kan jo føre til svimmelhet. Lavt blodtrykk gir jo også svimmelhet, og kan også gi kvalme. Hvis du kaster opp mye er det ikke sikkert at kroppen din rekker å ta til seg nok "næring" fra den maten du klarer å få i deg. Hvis du orker å drikke noe annet enn vann ville jeg prøvd det. Samme hva det er, bare det har sukker i seg. Du kunne kanskje prøve sånn energi drikk av et eller annet slag.

Det kan ikke være godt å ha det sånn. Hvis det ikke blir bedre snart ville jeg tatt en telefon til legen. Kanskje de har noen andre gode forslag til hva du kan gjøre.

Jeg har også vært en del svimmel, men det har vært mest når jeg reiser meg fort opp. Jeg får fort lavt blodsukker, og nå når jeg er gravid blir det enad fortere lavt. Jeg spiser noe ca annenhver time, og da går det bra. Gjør jeg ikke det, blir jeg kvalm, svimmel og får veldig vondt i hodet.

Lykke til Happy!!!

Lykkelig Gravid
08-10-2002, 14:40
har hørt at det skal være ganske vanlig å være litt svimmel på denne tiden, men det er vel helst når man reiser seg fort og sånn... Selv har jeg merket en del til det...

Men blir det riktig galle ville i alle fall jeg oppsøkt lege :stakar:

Hilsen lykkelig gravid og lille gullet 9+4 :baby:

Nøtteliten
08-10-2002, 15:32
Kan være lurt å drikke noe annet enn vann for å få i deg litt mer - i tilfelle kroppen ikke rekker å få med seg alle næringsstoffene før du kaster opp maten igjen - hva med sportsdrikker eller noe sånt, klarer du det?
I tillegg er det det å holde seg rolig, spise ofte og variert...ikke så lett og jeg tror ikke du skal være redd for at du detter med Martin, det er utrolig hvor mye vi klarer å kontrollere kroppen selv om vi tror vi har mista kontroll når vi står med en liten en i armene!

Håper du snart føler deg bedre!

:stakar: Nøtteliten