PDA

Vis full versjon : Følelse av hva det blir????

nero
06-10-2002, 13:36
Har noen av dere fått følelsen av hvilket kjønn dere får???:stores: :storeb:
Selv går jeg med følelsen av at det blir ei jente. Sist gang fikk jeg en skjønn gutt v/keisersnitt. Denne gangen tror jeg på vanlig :birth: fødsel......Men hittil har svangerskapet vært akkurat likt mitt forrige. Det er jo akkurat det samme hvilken kjønn det blir bare barnet er velskapt og friskt! :hjerter: :hjerter:

I går var det "Tore på sporet igjen" og jeg satt og tuta som vanlig....litt flaut da:blush:

klem nero og nurket 8+6:baby:

Tidligere bruker
06-10-2002, 13:44
Jeg har en følelse av at jeg har en jentespire inni magen jeg.

grunnen er sammenligningen med de andre svangerskapene mine. Så får vi se på UL, og se hva de sier!

DL 9+0

Tidl. bruker
06-10-2002, 14:00
Jeg har kanskje en liten gutte-følelse. Er ikke på noen måte sikker, og vet liksom ikke hvordan det "kjennes" med en jente i magen.

Jeg ønsker meg litt en jente, siden vi allerede har en gutt og dette muligens er det siste barnet. Er det en gutt er han hjertlig velkommen, og da har jeg kassevis med nydelig guttetøy etter Storebror. Det er jo litt vemodig dersom det bare blir brukt til en da? Kanskje jeg vil ha en gutt likevel.

Vi skal be om å få se kjønnet på UL, så da håper jeg at h*n er like samarbeidsvillig som Storebror var. Den som venter for se, ut i mai en gang er vi helt sikre.

Linemor
06-10-2002, 21:05
Jeg tror jeg får en gutt. Men jeg stoler ikke på det. Forige gang var jeg bombesikker på at jeg skulle få en gutt. Jeg kjøpte guttetøy og alt. Da jordmoren sa det var en jente, stoppet alt for meg. Det var jo helt feil. Men da jeg hadde fått summet meg ble jeg kjempeglad.

Denne gangen tør jeg ikke si til folk hva jeg tror jeg får. Da blir jeg vel bare mobba. ( Var det ikke det du sa forige gang også?)

Jeg skal ikke vite på ul hvilket kjønn det er. Det er så spennende å gå å lure.

Tidl. bruker
06-10-2002, 21:28
Som de aller fleste her i verden blir jeg selvfølgelig glad uansett om det blir gutt eller jente, men jeg håper allikevel litt på at det blir gutt. :storeb:
Det er kanskje derfor jeg også er så overbevist om at det er en gutt som ligger i magen.

I tillegg fant jeg en side på nettet hvor det stod om forskjellen mellom "gutte- og jentesymptomer".
De fleste "guttesymptomene" stemmer på meg.
På en annen side er mine antakelser så langt fra sikre. Jeg har aldri vært gravid før, og har derfor ingenting å sammenligne med.
Skal bare se at det er en jente som titter frem i mai. :stores:

Legger forresten med linken til den siden med "gutte- og jentesymptomer" : http://www.krakle.com/ventenett/kjonn.html

Nøtteliten
07-10-2002, 11:17
Har orntlig jentefølelse - kanskje aller mest fordi det er det jeg ønsker meg mest...? Ellers stemmer det med kos i forhold til EL - mye kvalme og endel andre små triks og følelser...så jeg blir overrasket om jeg tar feil!(og har derfor ikke tenkt å si det til så mange andre enn dere her inne hva jeg tror det blir!)

Morsom link forresten - får ikke mindre følelsen av jente på den ser jeg!

Nøtteliten

Mariemor
07-10-2002, 12:38
Jeg startet svangerskapet med en umiddelbar følelse av jente, men dette har etterhvert svingt litt over til gutt. Så jeg vet ikke helt, jeg..... Men vi har bestemt oss for å få legen til å undersøke om hun kan se kjønnet ved hjlp av ultralyd, så vi får nå se. i og med at det er første barnet spiller det egentlig ingen rolle. Hvert sitt kjønn har sin sjarm :)

Klemmer fra Mariemor og knøttet (9+1)

Elin
08-10-2002, 00:20
Litt guttefølelse...

Jeg har på følelsen av at det er gutt, jeg.
De første ukene har vært annerledes enn sist. Har kastet opp MYE oftere enn da jeg skulle ha Ingrid.
Men det ser ut til at det ikke kommer til å vare så lenge denne gangen. Kvalmen er jo nesten forsvunnet!:) :klapp: (bank i bordet!)

Blåveis
08-10-2002, 00:50
Magefølelsen sier jente nr to......

Men da magenfølelsen under første graviditet viste seg å ikke holde stikk, passer jeg på å ikke overbevise meg selv for mye... :)
Håper ultralyden om alt for leeeeenge kan fortelle sannheten!

Hilsen Blåveis.

Gizmo
09-10-2002, 11:42
Jeg har "jentefølelsen". Ikke minst fordi at jeg har en veldig intuitiv lillesøster som har hatt rett ved flere andre anledninger. Og hun er allerede helt overbevist om at det er en liten jente jeg bærer. Selv har jeg også tenkt den tanken.

Har ikke klart å bestemme meg om jeg vil vite kjønnet ved UL men jeg er så utrolig nyskjerrig.

Kiki2
09-10-2002, 12:23
... men mannen er så overbevist at det blir gutt at jeg snart begynner å tro på det... Passer med kos midt oppi EL og total mangel på kvalme, men jeg nekter å tro på verken det ene eller andre. gutt og jente er like velkomne!

Mor til 3
09-10-2002, 13:04
Jeg har litt på følesen at det blir jente denne gangen.

Jeg har 3 barn fra før. da jeg skulle ha den første hadde jeg bare pakket med rosa klær i bagen og det ble ei jente. følte det på meg hele svangerskapet at det var en jente.
Med nr 2 så hadde jeg lyse blå klær i bagen og gutt ble det.
Med nr 3 så garderte jeg meg litt, hadde med lyse blå klær, men tok også med noe i gult i tilfelle, men det ble som jeg trodde en gutt.

Med jenta var jeg lite kvalm, pulsen på barnet lå på ca 150-160 ved hver måling,
Med guttene var jeg forferdelig kvalm de første 12-4 ukene. pulsen på dem lå på ca 130-140 ved hver måling
ellers har svangerskapene vært veldig like.

denne gangen har jeg vært lite kvalm, bare noen perioder på kvelden et par uker. er litt spent da de begynner å høre etter fosterlyden. (vet mange sier det bare er tull å gå etter den, men jordmoren sa til meg at jentene som oftest har raskere puls en guttene,)

For meg spiller det ingen rolle hva jeg får, bare svangerskapet går greit. dette er vårt siste forsøk, har hatt 5 spontanaborter og orker ikke den påkjenningen igjen.

Fra mor til 3 og termin med nr 4 :baby: 1 mai

Camilla
09-10-2002, 13:08
Tror det blir jente jeg!
Sambo er overbevist om at det er gutt . Hehe! Kaller den guttungen allerede!
Det spiller ingen rolle bare det blir en av delene..

Klem Camilla
5+0

Gobo
10-10-2002, 14:49
Kan ikke forestille meg at jeg kan få noe annet enn gutter, jeg! Har 2 flotte utgaver av arten fra før:storeb: :storeb: Men jeg blir lykkelig uansett:) Kan tenke meg å få vite det på UL denne gangen, litt fordi "alle" ønsker meg ei jente - kan være greit å få avklart det en gang for alle, så slipper vi spekulasjoner og spådommer fra alle rundt oss! Har allerede fått noen kommentarer, og kjenner jeg blir llitt irritert inni meg, selv om det selvfølgelig bare er godt ment:)