Vis full versjon : trening........
dere som har vært gravide før.....hvilke hensyn har dere tatt når dere trener på helsestudio/treningsenter:???: :???:
jeg er litt usikker på hva jeg kan tillate meg om dagen:uff: :uff:
trener ofte puls trening og endel bodypump timer, men må jeg nå holde meg til sykling, tredemølle + div??????
kjempeglad hvis noen kan hjelpe meg....har ikke lyst å stagnere helt:gal2:
Hei.
Har svart på dette før, så hvis du søker på trening tror jeg det kommer frem en del innlegg. Hvis ikke får du bare spørre igjen.
Vennlig hilsen Zara uke 21.
prøvde å søke på trening, men jeg fikk ikke noen treff...:( :(
det sto at det skulle bli sendt til meg:???: :???:
skjønte ikke helt hva de mente med det, så etter på mail'en, men det var ikke kommet noe.....
Heisann!
Har ikke vært gravid før, men har undersøkt litt om trening og graviditet. Det var det første jeg spurte om da jeg hadde fått vite at jeg har :baby: i magen!!
Jeg trener på SATS, og har gått på step timer og en del spinning. Har fått høre at det er bra med timer der pulsen holder seg jevn, ikke så mye intervalltrening altså. Jeg fortsetter med step, men bygger ikke stepen opp lenger, og tar det litt mer med ro. Merker det på pulsen at her er det noe på gang!
Når det gjelder magetrening har jeg lest at det går helt fint å trene magen frem til man er 4 mnd. på vei. Det står i BIM sin graviditetskalender. Er bra for forebygging av slappe magemuskler etter fødselen. Skrå magemuskler kan man fortsette å trene videre i svangerskapet, har jeg forstått.
Ellers så er det bra å trene ryggen, tenkte jeg skulle spørre om treningsprogram etterhvert.
Jeg kommer til å fortsette med den treningen jeg synes går greit, men ta det litt mer med ro, og ikke gå på de timene med mest intensitet, hopping og spretting.
De på treningsstudioet skal vite hva som er bra og ikke bra for gravide, så det er sikkert bare å spørre der!
Håper jeg kunne hjelpe litt. Tenker jeg kjøper boka til Kari Jakkeson (er det sånn det skrives???) etter hvert, der er det en del bra øvelser.
Klemmer fra Enni
tusen takk for svar... det var vel ganske dumt av meg å spørre de som hadde vært gravide før....:uff: :uff: :uff:
det virker jo som dere andre nybegynnere er like nysgjerrige som det jeg er på trening;) ;) ;)
har kari jackesen bok om trening for gravide:???: :???:
kanskje jeg skulle skaffet meg den;) ;)
igjen takk for svar:cool: :cool:
bare for å si det; det er var ikke dumt å spørre om det. Det er jo hele vitsen med disse sidene det, spør i vei om alt man lurer på, ingenting er for dumt.
Nå er jeg ikke noe treningsmenneske, så har aldri lurt på sånt jeg :uff: Men før jeg ble gravid nå har jeg gått litt på treningstudio og kjørt spesielt magen litt hardt. Hadde som mål å flate den ut litt før jeg skulle vokse igjen (klarte det ikke) Jeg kommer ikke til å fortsette med det nå da. (å trene magemusklene hardt altså, kommer nok til å fortsette litt å trene, må bruke opp klippekortet:p)
Synes Enni hadde et godt svar jeg. Og det er jo viktig å fortsette å trene. Viktig å holde seg i form uansett om man er gravid eller ei:D
Heisann!!
Kari Jaquesson har skrevet ei bok som heter "Hurra, jeg er gravid!, trim og kosthold for nybakte mødre". Har tittet litt i den i bokhandelen, og den virker veldig okei. Tips om både kosthold og trening. Bilder på øvelser man kan gjøre hjemme. Tror jeg kommer til å investere i den etterhvert.
Klemmer fra Enni :) :)
takk for tipset med boka... min mann er bokhandler, så jeg skal få han til å snike den hjem... er hemmelig for de på jobben ennå vet du:D :D :D
kan kanskje være greit å ta å trene hjemme, når det lir litt på.... de har ikke gravide-trening der jeg trener:( :( :( , så det er ikke så mye tilpassede timer der...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.