PDA

Vis full versjon : Berg og dal bane

tulla
14-08-2002, 19:14
Er over 30, men liker meg på tivoli :D
På mange berg-og-dalbaner så avråder man gravide til å ta turen... Vet noen om dette er bare "for sikkerhets skyld" eller er det ikke bra? Det samme spm gjelder for simulatorer (type cinema 180 grader osv).
Er det noen like barnslig som vet noe mer om dette
:lol:

LeiaOrgana
14-08-2002, 23:26
Jeg er nok kanskje like barnslig, jeg elsker å ta karuseller. Var i København med et kjempestort tivoli når jeg var ca. 10 uker på vei. Ganske så irriterende å ikke kunne ta de kjekkeste tinga. Personer med hjerteproblemer og gravide bør ikke ta berg- og dalbaner. Jeg er ikke helt sikker på hvorfor, men jeg tror ikke det skal være spesielt heldig. Ikke bare for sikkerhets skyld altså. Men kanskje noen vet noe mer enn meg?

LeiaO

Tifa
15-08-2002, 02:39
Dette vet jeg lite om, men tror det har noe med hjertet å gjøre.... :???:

Uansett, advarslene er jo der av en grunn, og det er jo bare for ett år, ikke sant? Du får heller legge opp til en dag neste sommer der pappan kan stå på bakken med vogn og unge mens du tar alle de turene du vil ta. ;)

Tidligere bruker
15-08-2002, 16:53
Jeg tok ThunderCoaster på Tusenfryd i uke 15. Det gikk helt greit. Fikk ikke press på magen ihvertfall.

Amadala

Rebecca
17-08-2002, 18:05
Jeg tok også noen karuseller men jeg var i midten av sv. og det gikk jo bra,men jeg tror ikke man burde ta de som det står advarsel på...det er helt sikkert en grunn til at de er der:)

Hege20
21-08-2002, 21:35
Jeg var i Sverige å da ville jo de andre jeg var sammen med ta en tur til Liseberg. Jeg elsker berg å dalbane å skjønte ikke helt hvordan dette skulle gå. Tror jeg var i uke 19 da jeg var der. Allikevel tok jeg det som hadde med vann å gjøre. Tømerrena og en annen som man satt i en ring å ble VELDIG våt:latter:

Hadde jo ingen klem på magen å alt gikk bra.

Klem Hege20

[COLOR=firebrick]Termin 25 november 2002

Tidl. bruker
27-08-2002, 12:53
Så lenge du ikke har noen komplikasjoner i svangerskapet skal det ikke være noe farlig! :mervink: