Vis full versjon : Jeg kan jo alltids starte dette forumet her...:)
Og jeg kan jo begynne med å spørre om hvor unge dere unge og gravide er, og kanskje litt om livssituasjonen deres???
Jeg er da gravid for andre gang, og mistet mitt første barn i en spontanabort. Jeg går fortsatt på skole, selv om det nå sikkert blir et lite pauseår:) Jeg blir ingen tenåringsmor, da jeg er godt og vel fyllt 20 år lenge før bebisen kommer:)
Jeg har en samboer, og vi er på det fjerde året vårt sammen, sånn sett så har jeg det godt og stabilt rundt meg. Han er noen år eldre enn meg, ganske mange faktisk, men ikke så mange at han kunne ha vært faren min eller noe, he he:) så det er ikke perverst mye, men det er grunnen til at han har en liten sønn fra et tidligere forhold.
Sånn, det var litt om meg, håper det kommer flere inn hit etterhvert:)
Chanel 14+5
(H)ilder
03-01-2004, 18:34
Hey ya!
Heter Hilde og er 18 år.
Graviditeten var ikke planlagt, men nå gleder vi oss som om det skulle vært det.. Er sammen med faren som er 24 år. Vi bor sammen i en koselig leilighet i Harstad.
Har vært gravid en gang før og det var da jeg var 16. Heller ikke planlagt, men endte i spontanabort..
Jeg går på VGS og skal gjøre mitt beste for å fullføre resten av skoleåret. Så blir det et deilig friår med babyen:)
Jah, det var litt om meg:D
Hilsen Hilde 30+2
FruLilla
03-01-2004, 18:36
Ka e aldersgrensa for unge gravide enkli???:cool:
Hei
Jeg er 20 år og venter mitt første barn i mai!
Denne graviditeten var heller ikke planlagt, men like ønsket for det! :)
Jeg bor sammen med samboeren min på 21 år. Vi har vert sammen i 2 år.
Ellers så har jeg 2 venninner på samme alder som skal ha barn på samme tid som meg, å det synes jeg er kjempe koselig!
Gleder meg kjempemasse til å bli mamma! :D
Hyggelig å høre at det er flere her inne:)
Det kan vel ikke kvalifiseres som planlagt barn, men det er på ingen måte uønsket :D
Syns det er hyggelig å kunne prate litt med andre unge her inne, for jeg vet at det er ganske mange her inne som er litt oppi 30-åra:) he he, og det er trivelig å kunne veksle litt erfaringer med unge damer i samme situasjon som meg selv.
Når har dere termin jenter....?
Jeg har termin 30.06.04, nøyaktig 14 dager etter siste eksamensdag...:) he he he, så det blir spennende å se om det kommer til å gå opp i opp...:)
Lisjeegget: Vet ikke helt hvor grensen går jeg, men vi kan kanskje ha en uskreven 21 års grense her. Man er jo beregnet som voksen når man er 21 år, og kan hende at det ikke er like vanskelig det, som det å kanskje være i tenårene osv og finne ut at man er gravid....?! Bare et forslag her altså...:)
Chanel 14+5
FruLilla
03-01-2004, 20:13
Trur de e fyrste gong ej e for gammale til nåke som he me graviditet å jære:fnis:
Har du lyst til å lette på sløret og fortelle hvor gammel du er da........?:)
Chanel 14+6
Opprinnelig melding fra chanel
Vet ikke helt hvor grensen går jeg, men vi kan kanskje ha en uskreven 21 års grense her. Man er jo beregnet som voksen når man er 21 år, og kan hende at det ikke er like vanskelig det, som det å kanskje være i tenårene osv og finne ut at man er gravid....?! Bare et forslag her altså...:)
Chanel 14+5
Jeg er 21...men regner meg selv som ganske ung å være...
Er fortsatt 21 når babyen kommer.
Er jeg for gammel?
Hmmm...saken er at det ikke er noe fasit svar på dette her da:)
Hvis du føler deg ung, og vil holde deg litt i dette forumet med andre unge, så gjerne for meg:)
Det er jo ikke jeg som lager regler her, og jeg ønsker mer enn gjerne alle som vil være her velkommen jeg...
Tror dette med om man er ung eller ikke går litt på en selv, og hva en selv føler, og kanskje litt på menneskene rundt en.
Jeg føler meg ikke for ung til å få barn, og til å ta vare på dette barnet, men jeg vet at det er mange rundt meg som vil dømme meg for at jeg er i 20 årene og får et barn (ikke det at det bryr meg så mye hva andre mener) men da er det allright å ha andre unge mødre rundt seg som vet hvordan det føles, og som man da har mulighet til å prate med...:)
Så som sagt, jeg er ikke den med svar her inne, jeg vil være her for å kunne prate litt med likesinnede, og ikke damer i 30 årene som har tre unger fra før, he he, hvis du skjønner:)
Så velkommen hvis du vil være her med andre unge mødre:)
Jeg personlig syns det er trivelig at det blir flere her, for dette forumet har liksom ikke helt kommet igang enda.....
Chanel 15+0
Rainbow_Girl
04-01-2004, 21:35
kan kanskje melde meg inn her jeg å da...
Jeg heter Wenche å er 20 år.. (ble det i des så rakk det så vidt)
til vanlig jobber jeg i barnehage men er for tiden sykemeldt..
ellers bor jeg i drøbak sammen med min kjære samboer som er 27 (blir 28 i mars)
vi har nå hvert sammen i 4 år å forlovet i 3 , planlegger å gifte oss om ikke så altfor lenge...
det er koslig å snakke med noen som er på lik alder som en selv ....
Kim Elise
04-01-2004, 23:54
Heisann...så ikke denn rubrikken før nå jeg..kan vels i at jeg blir ung..rekker nok antagligvis å fylle 19først da,men man vet jo aldri..
Var ikke noe planlagt..men vi alle gleder oss nå som vi har synket tanken på å bli foreldre,besteforeldre.Bor sammen med:bryn: Kjøpt oss leilighet og flytter inn rett rundt guttens ankomst gitt..så blir litt mas akkurat der,men skal nok gå greit..
Har vært for det meste vært sykmldt på grunn av svnagerskapskvlame å bekkenplager,men nå har hodet festet seg..så nå kalrer jeg å gå...og det er HERLIG!!:)
36+1
Tidl. bruker
05-01-2004, 21:48
:vink: Jeg er både ung mor og ung gravid jeg, selv om jeg er 21 og blir 22 år 2 mnd etter litjnurket melder sin ankomst. :nikker:
Man er vel ung mor så lenge man føler seg ung selv ;)
Jeg heter Nina, er som sagt 21 år, bosatt i oppland kommune, nærmere bestemt Hadeland (hørt om Hadeland glassverk sant???)
Har en sønn født 20 september 2002, og venter nr 2 rundt 19 juli 2004 (kommer nok 24 Juli...), første var planlagt og veeeeldig etterlengte, den som ligger i magen nå er ikke planlagt, og i starten litt "uønsker", men når nyheten er sunket så kommer gleden :D Og NÅ gleder vi oss vilt..
Lillegull på 15 mnd peker på magen og sier baby, DET er søtt det jenter... Da vet man i allefall at man ikke kommer til å angre ;)
Jeg er samboer med Lila:bryn: som og er 21 år gammel, fra gudbrandsdalen, nå er vi sammen på 5 året og lykkelige som bare det.
Planlegger hus/leilighet-kjøp før babyen kommer, og bryllup en gang etterpå :blush: tar ting i litt "feil" rekkefølge vi :D
Er 12+1 på vei idag og torsdag er det duket for første kontroll...det gleder vi oss til ;)
Det var meg...
:findag:
Hei... jeg er 17...Fyller ikke 18 før ungen min er et halvt år.
Var ikke planlagt her heller,men gleder meg vilt!
Det samme gjør sambo(faren)Vi har ikke vært sammen så lenge(1år i feb)
Men vi leier en fin leilighet og gleder oss fryktelig til den lille kommer.
Lykke til alle andre.
:findag:
Klemmer Fanatsi & Knøttet
Mens termin 14jan og Ul termin 23jan...blir satt igang 24 jan hvis den enda ikke har kommet.
Kim Elise
05-01-2004, 23:31
Lila:Hadeland vet jeg godt hvor er hende...faren min er der ifra..og flyttet opp ditt for 3 år siden...
Så søtt da...tihi..
Guru hvor jeg gleder meg,selv om det kom som et stort sjokk da testen viste posetivt for snart 40 uker siden..
36+2
FruLilla
05-01-2004, 23:58
Jada Chanel, ej fylte 23 i desember ej...:klapp:
Følte mej bære litt kul når ej va "for gammale" om du forstår, for de e IKKJE de ej he fått høre når ej he sagt at vi prøvde å få baby... Prøvd sida ej va 20 so..:)
Jeg heter Wanja og er 23 år. Blir 24 like før nr 2 kommer...så da er jeg vell kanskje ikke så ung lengere ?
Føler meg hvertfall ung da,teller ikke det ;)
Hadde akkurat fyllt 21 når jeg fikk første mann,han er 15 mnd.
Jeg bor i Nordland,sånn ca midt på kartet.
Trives med det,men hater kulda som vi er så kjent for å ha :p
Jeg og Frostiz :bryn: her vært i lag i 7 1/2 år og har det supert i lag. Han er nå i militæret,men kommer heldigvis hjem i flekkene.
Skal bli godt når han er ferdig for godt :D
Da skal jo lille babissn i magen ut også da :klapp:
Det var nå litt om meg...så det så! :cool:
Tidl. bruker
06-01-2004, 19:30
Lila:Hadeland vet jeg godt hvor er hende...faren min er der ifra..og flyttet opp ditt for 3 år siden...
*s* har prøvd og svare deg på Pm'en du sendte meg i oktober/november mange ganger men får bare beskjed om at Pm-boksen din er full.. ;)
Prøvd sida ej va 20 so.. begynte og prøve da vi var 19 vi, ingen har kalt oss gale enda.. mistet 3 før lillegull ble født, og 1 etterpå så de kunne ha våget :gal2:
Syntes det er tåplig og ha en øvre grense jeg, folk er så unge som de føler seg, og man er da ung ganske lenge her i livet ;)
Lykke til med fødsel Kim Elise og Fantasi :D Ikke lenge igjen nå
Hei alle sammen! Jeg kan jo presentere meg jeg og! Jeg er 20 år,:bryn: er 22 og vi venter vårt første barn i april. Barnet var planlagt og etterlenget,hadde en missed abortion i februar.
Jeg syns det er flott at det er såpass mange unge mødre her inne,selv er jeg en stolt ung mor! :D
Vi er bosatt i Sørum kommune, ikke så langt fra den tragiske Orderudgården..!
Ellers så gleder vi oss masse til å bli foreldre,og jeg storkoser meg med alle sparkene jeg kjenner! Hvis morsfølelsen blir halvparten så overveldende som det jeg føler når knøttet sparker,så kommer jeg til å sveve!!:elsker:
Heddajenta
07-01-2004, 19:13
Visste ikke at dette forumet her fantes før nå jeg :)
Jeg er ei jente på 20år, har prøvd en god stund og endelig ble jeg gravid :) :klapp:
Jeg og :bryn: bor i Trondheim, men er opprinnelig fra Østlandet :)
Ellers jobber jeg i butikk og planlegger mer skolegang etter at :babygutt: er født :)
:bryn: er snart 27 år gammel :)
Hei jenter!
Chanel: Så fint at du startet en gruppe for unge gravide ;) Det var Flotters gjort av deg. Det er jo mange unge mødre i dagens samfunn så det gjelder å ta godt vare på de :blunk:
Jeg kan jo begynne med å fortelle litt om meg selv:
Er egentlig fra vestlandet men flyttet til Sandefjord/Tønsberg for snart to år siden og trives veldig godt her nede selvom savnet etter fjell og snowboard blir stort om vinteren :svisj:
Jeg er samboer med en alldeles hæærlig mann på 32 år og gutten i magen min var planlagt. Det tok oss nesten et halvt år å bli gravide(Vi brydde oss ikke med EL-eggeløsning i begynnelsen),men så orket vi ikke mere og fant EL en gang og spiren var i boks! Så FORT gikk det!
Jeg er tjue når baby blir født så jeg ser ikke på meg selv som "tenåringsmor" :)
Jeg har en stabil og fin jobb som jeg desverre er sykemeldt fra på nåværende tidspunkt og itillegg til det så går jeg på kveldsgymnas og fullfører min generelle studiekompetanse :lyspære:
Min samboer har en nydelig sønn på fire år som liker seg veldig godt hos oss. Hans mor får en jente :babyjente: nå i januar og hans far (min sambo og jeg) får en gutt:babygutt: i juni så han gleder seg mye og forstår ikke helt at han kan få TO søsken på et år! *ler*
Det gøyale var at han "ønsket" seg en BROR! For han får nemmelig en søster me mor si. Jeg gleder meg til å fortelle han at han får en bror :storkg: akkurat det lillemann ønsket!
Ellers er det ikke så mye å si utenom at jeg og baby har det toppers!Vil dere vite mere om meg så ta en titt på profilen min der står det noen detaljer-kontakt meg gjerne om dere vil diskutere,lurer på noe eller bare vil si "hei" :D Nå skal jeg sove :sove:
Hilsen Heka
Kim Elise
08-01-2004, 16:14
Synes også at det er fint med et Forum for oss som er så kalt unge mødre!!Selv om jeg ikke fant dettte forumet før nå for noen dager siden(Har jo lett etter det,men har ikke funnet det)O nå er det jo ikke mange dagene igjen ofr meg...heldigvis..hihi:p
skal bli godt å få:birth: lillegutt..det er helt sikkert,blir dårlig og vonde netter..uten så veldig mye søvn.
Kan jo trygt si at vi også gikk litt feil"vei" hvis man kan kalle det det...Alt har gått utrolig fort,men jeg kan nok ikke si at jeg angrer heller på noe av det jeg har gjordt..n ville jeg aldri i verden ha byttet bort lille gutt!!!
Og nå har jeg å:bryn: kjøpt leilighet...(rekkehus) som vi snart flytter inn i...å som vi gleder oss..
Har tenkt en del på skole jeg å..for jeg har ikke fått fullført noe gym. pga av at jeg har hatt en del problemer selv..så jeg håper jeg får tatt neo skole etter mammapermisjonene min...men må jo først se om man får noe støtte for kan jo ikke ha 0 i inntekt når man sitter med lån og en liten nuskete gutt..
36+5
Kim elise:
Det er bra at du tenker på utdannelsen din! Det er kjempeviktig-for som ung mor stiller vi svakere på jobb og inntekt fronten dermed må vi studere for å komme oss videre..... om vi ikke ønsker å være husmor "for ever" da!
Jeg føler ihvertfall at jeg må stå på-folk har forventninger og babyen er helt avhengig av meg og pappaen. Det er veldig slitsomt avogtil.... MEN en må jo bare få det til å gå rundt.
På nåværende tidpunkt lever jeg på inntekt av to jobber.Den ene (sykehjem) er jeg sykemeldt ifra får ca.8-9000 kr netto i mnd og den andre jobben (støttekontakt) får jeg 2000 kr netto i mnd + at jeg studerer på kveldstid og får 4500 kr i stipend og lån fra lånekassen! Så det er IKKE LETT! Men det går.
Jeg har ikke makket meg til å ta lappen engang så den holder jeg på med nå........ Kan ikke bli mor uten å ha bil og kunne kjøre føler JEG da. Da blir man så "hemma".
Heldigvis så begynte jeg å jobbe som 16 åring og har bodd for meg selv et par år(sambo veldig tidlig) og har dermed kjøpt meg alt jeg trenger + litt til av interiør! Itillegg til å ha spart på BSU konto.
Så vi skal kjøpe hus om et år og bil skal jeg kjøpe i mai/juni.
Lykke til med rekkehus kjøpet Kim Elise! Dere kommer nok til å få det fint der dere tre... :)
Lykke til med fødselen!!Du MÅ komme med rapport og bilde da?! JA!
Hei alle sammen!
Jeg blir vel den eldste her, jeg har nettopp fyllt 24 år, og føler meg som en ung, kommende mor. Jeg er i allefall den første i venneflokken min som får barn.
Barnet var planlagt, så nå krysser jeg fingrene for at dette skal gå bra, er i 9. uke nå...Min mor har abortert mange ganger, og jeg håper at jeg ikke skal gjøre det samme...
Samboeren og jeg har akkurat kjøpt oss rekkehus, så sånn sett så passer det bra med en småtass.
Det er så rart å være gravid! Det har liksom ikke gått opp for meg enda...
Tingeling84
16-01-2004, 22:03
Det var lille Tingeling som foreslo forumet for moderatorene her inne. Forslaget ligger inne på "forslag til nye forum" Tror det er det det heter... Jeg ville liksom ikke att andre skulle få æren for noe jeg startet....... Ikke for å være egoistisk. Dere kunne jo ikke vite det.. Jeg ville bare gjøre noe fint for dere unge mødre.
Jeg venter på mensen i morgen, så hvis den ikke er kommet i løpet av helga, så skal jeg teste på mandag eller tirsdag og håpe på en liten :babyjente: eller :babygutt:
Lykke til alle dere andre som nærmer dere fødsel!!
"Jeg ville liksom ikke att andre skulle få æren for noe jeg startet....... Ikke for å være egoistisk. Dere kunne jo ikke vite det.."
Ehhhh..........ok??? Er det egentlig så veldig farlig hvem som får "æren" for å ha sendt inn forslag til et slikt forum....?!?
Takker og bukker for at du sendte inn forslaget før noen andre ville ha gjort det, og mener ikke å være frekk her nå, men føler det litt rart hvis du føler at du må sloss etter kreditt her inne.....?!?
Men det er nå min mening igjen da.......
Chanel
(H)ilder
17-01-2004, 16:14
Enig med deg, Chanel!
Får da være måte på:herregud:
Tidl. bruker
17-01-2004, 19:06
Jeg heter Anja, jeg er 19 år, og bor i Ålesund sammen med min :bryn: som er 25 år gammel. Graviditeten var ikke planlagt, men vi er overlykkelige :danser: og det er også våres nærmeste.
Jeg jobber som frisørlærling,men er fortiden sykemeldt pga en utroolig kvalme som setter meg ut av spill til tider.. :latter:
Håper å bli kjent med dere litt fremover, og det er godt å se at det er flere som er i samme situasjon, at vi er kanskje ikke de eldste som skal ha barn. :hjerter:
Lykke til alle sammen! :klem:
Chanel og tingeling84:
Er Det så viktig det der da-hvem som startet diskusjonsinnlegget her eller hva?
Nei nå må dere gi dere jenter! :D
TingeLing : Håper du får en positiv test da ;)
Ellers er jo våren snart her. Er ikke det deilig vel? Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg skal gå høygravid i mai måned og håper på kjempefint vær! :) Blir jo litt deilig å kunne være mye ute med babyen etter fødselen. Blir noe helt annet enn å føde i f.eks desember/januar med minus grader!
Ellers lykke til alle sammen- vi har en spesiell tid i vente
Tidl. bruker
21-01-2004, 01:09
Enig i Heka her jah :nemlig: tror det er ett par gravide som må roe hormonene sine litt ;)
Er vel ikke noe og gå i taket for om TingeLing påpeker at hun fikk denne gruppen opp å gå vel?:uff:
Lett forat det blir små-elking inne på disse typer grupper, ser åssen det er på ung gravid på Bim... :o :lol:
Meeen, back to the subject...
Heka: jaaaaa Lila GLEDER seg til Februar er i full gang, den mnd er så kort, da kommer mars, også er VÅREN her snart :D
Jeg savner gress, fulge kvitter, gåsunger på trærne, blåveis i grøfte kanten, og den derre gule blomsten som stikker opp over alt, ikke løvetann men den andre... det er liksom tydlige tegn på at våren er her... :D
Fastelavens, morsdag... Ultralyd :D:D åh, som jeg gleder meg!
Jeg HATER vinter og kulde..
Nå ska jeg krype i seng med den syke lille gutten min og sove søtt til sambo kommer hjem fra jobb jeg...
:vink:
Føler meg nesten litt gammel her inne jeg da, men tar sjansen siden det er noen som er eldre enn meg;)
Jeg er 22 år, blir 23 på termindagen min 16 juni (skjer det noe da så tror jeg jeg kniper igjen, bursdagen vil jeg ha for meg selv :fnis: ) Har en sønn fra før, født i desember 2002. Kan bli på dagen 1 1/2 år mellom ham og :baby: så blir nok noen aktive år fremover :woohoo:
Ellers har samboeren og jeg vært sammen i 5 1/2 år, planlegger å gifte oss i juli 2005, bryllupet var opprinnelig planlagt nå i juni men måtte jo utsettes :blush: Jeg er student men må nok roe ned studiene litt nå som vi blir fire:) Vil være hjemme med barna, kan studere videre når jeg bli eldre!
lille nurket:)
19-02-2004, 12:08
Jeg er 18 år, men hr fylt når lille Nathaniel eller Celina kommer rundt 25 august!!:birth:
Synes det er kjempe greit at det har kommet et eget forum for unge mødre.:klapp:
jeg går på hjelpepleien vk1 selv. vi har ikke undervisning men selvstudiet. så jeg skal prøve så godt jeg kan og fortsette på skolen neste år så langt det går..
Jeg bor nå i kr.sand sammens med samboer som er en del år eldre enn meg. vi flytter antageligvis til strømmen neste år, siden det er enklere for han å få jobb.
Lille vidunderet var ikke planlagt, men vi begge gleder oss kjempe mye, og håper at alt kommer til å gå bra.:danser: :danser:
Så koselig for deg og samboeren din lille nurket :)
Glad på dine vegne! :D
:klemmer:
Tidl. bruker
19-02-2004, 23:20
Opprinnelig melding fra flickan
Så koselig for deg og samboeren din lille nurket :)
Glad på dine vegne! :D
:klemmer:
Helt enig:)
:vink:
Hei jeg er bare nitten år, men jeg føler meg ansvarsfull og klar til dette, gleder meg masse. Jeg er forlovet med barnefaren som oprinnelig er fra irak, han er tjuetre år og han tar ansvar og er snill og god mot meg, noe som er spesiellt viktig i en situasjon som denne!!! Vi er begge i jobb og har akuratt flyttet inn i ny leilighet... Trives godt og har endelig slått oss til ro for en stund!!!:lykketil: til alle sammen!!!Og jeg kan jo begynne med å spørre om hvor unge dere unge og gravide er, og kanskje litt om livssituasjonen deres???
Jeg er da gravid for andre gang, og mistet mitt første barn i en spontanabort. Jeg går fortsatt på skole, selv om det nå sikkert blir et lite pauseår:) Jeg blir ingen tenåringsmor, da jeg er godt og vel fyllt 20 år lenge før bebisen kommer:)
Jeg har en samboer, og vi er på det fjerde året vårt sammen, sånn sett så har jeg det godt og stabilt rundt meg. Han er noen år eldre enn meg, ganske mange faktisk, men ikke så mange at han kunne ha vært faren min eller noe, he he:) så det er ikke perverst mye, men det er grunnen til at han har en liten sønn fra et tidligere forhold.
Sånn, det var litt om meg, håper det kommer flere inn hit etterhvert:)
Chanel 14+5
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.