Vis full versjon : Prevansjon... igjen...
Diskusjonene her igår om hva slags prevansjon vi skulle bruke fikk meg til å begynne og fundere.. Jeg har IKKE peilig jeg altså... Er det noen som kan gi meg noen som helst tips?? Setter opp en liten "plansje", kan dere hjelpe meg fylle ut??
Her er ett par faktum som må med:
Jeg er ekstremt plaget med menssmerter
Jeg/vi vil gjene ha barn om ett par år igjen
Noen tips/råd???
:uff: : P-pille- uaktulet, pga dårlig erfaring sist
:uff: : Kondom- Kanskje litt tungvint i lengden??
:uff: : Spiral- Har ingen erfaing, verken med det ene eller andre
:uff: : Pessar- Har ingen erfaring
:uff: : Sikre perioder. Joda, men...
:uff: : Noe jeg har glemt??
Kjempe takknemlig for hjelp, håper dere tar dere tid til å svare, helt fortvilet jeg nå:leiseg:
Nibe & Lillegutt T-22/T-27
Men jeg lurer på det samme selv..og er sikkert like :???: :???: :???: som deg!!!
Men det må da være noen som har peiling??Har hormonspiral i tankene jeg da...men bare fordi jeg har hørt så mye bra om den... Hm...vanskelig dette:bonk:
Wanja34+3:findag:
hva slags dårlig erfaring har du med P-piller da....har du prøvd ulike typer eller har du opplevd noe spesielt med en type?? Det er jo litt vesentlig da.
Jeg har bare brukt noe som heter Diane, jeg...det er egentlig ikke markedsført som P-pille, men har også den effekten. Jeg begynte på de rett og slett pga. uren hud som jeg ville bort og vekk og unna fra ansiktet mitt og legen min mente at disse ville hjelpe. Dette er mange år siden og jeg har bare godord å si om disse pillene.
Før jeg begynte på de hadde jeg veldig uregelmessig mens, men Diane gjorde meg så regelmessig at jeg omtrent kunne stille klokka etter mensen. I tillegg så fikk jeg mindre og kortere blødninger...bare 3 dager i snitt og så var det slutt. Kjempedeilig. Ingen menssmerter eller magekramper eller bivirkninger i det hele tatt. Har også vært plaget med hodepine i forbindelse med mens, men det var det også helt slutt på.
Det er i alle fall det jeg har å foreslå....har i grunnen ikke prøvd noe særlig annet :)
klem fra Mormona T-18
Tidl. bruker
14-08-2002, 21:03
Minipiller er min favoritt. Ble skikkelig i ulage da jeg starta med p-piller. Da jeg gikk over til minipillen Conludag forsvant alle bivirkningene som uopplagthet, humørsvingninger etc.
Den må riktignok tas til samme tid (3 timer slingringsmonn) hver dag, men dette blir du fort vant til. Glemmer du det er det lurt å bruke kondom de første 7 dagene.
Forstår det som om det er OK å begynne med minipiller umiddelbart etter fødsel/6 ukerskontroll.
Hei, har hatt det samme utgangspunkt som deg før jeg valgte prevensjon i forkant av dette svangerskapet.
Hadde akkurat født, hadde masse smerter under mens,store blødninger...
Valgte hormonspiral, har vært mer enn strålende fornøyd. Ikke tenkt noe på prevensjon mens den sitter i, fordi den "jobber" uten min innvirkning...
Mistet blødningene,smertene og det tok bare 1 mnd fra jeg tok den ut til jeg var gravid igjen nå. Noe for deg?
Uansett ville jeg konferert med legen min om jeg var deg,
det kan jo være andre grunner til at du bør velge et spesifikt produkt?
Lykke til!!!
:klem: Anne M + lillegutt 33+5 :baby:
Etter forrige fødsel fikk jeg velge mellom minipille eller spiral siden jeg ammet. Jeg valgte minipille siden jeg ikke føler for spiral plassert i kroppen min..... Men den var ikke like lett å huske i ammetåken, men det spilte lite rollen da mannen min og jeg var avholdende i 9 (!) måneder etter fødselen. (Sånt skjer faktisk, jenter!) Denne gangen har jeg tenkt å velge p-sprøyte siden jeg (for tiden i alle fall) ikke har planer om flere barn, men syns at sterilisering er litt drøyt siden jeg bare er 27 år! Kunne jo hende at jeg ombestemte meg om noen år. Det har jo snødd i juli, mener jeg..... P-sprøyte kan man visst ta selv om man ammer.
P-piller får man ikke ta hvis man ammer, ble meg fortalt av legen. Hoppe av i svingen er vel aldri anbefalt... Dessuten er man aldri sikker selv om man har født og ammer. Man vet jo aldri når eggeløsningen setter i gang!
Mvh. aja 33+4
Jeg hadde spiral i tre år fra forrige fødsel og har hatt mer enn positiv erfaring med den. For det første er den utrolig sikker, noe som er betryggende siden jeg lett blir gravid. For det andre merket jeg ikke noe til hormonene, som jeg absolutt gjør med p-piller hvor to hormoner slippes løs i kroppen. For det tredje fikk jeg endelig slippe menssmerter og blødning. Jeg trengte bare truseinnlegg - DEILIG...
Det er bare en ting. Noen kvinner er uheldige med innsetting slik at blødningene blir større... Men jeg skal ha det igjen. Jeg har udelt positiv erfaring.....
Lykke til med valget:D
:klem:
Hormonspiralen!!!:klapp:
Jeg fikk denne satt inn etter barn nr 2 og det er ihvertfall min beste opplevelse når det gjelder prevensjon....Den var virkelig super. :p
Etter en liten periode med småblødinger forsvant mensen helt og det var veldig ok. Ingen bivirkninger utover de småblødningene.
Det beste av alt var at når vi ønsket å forsøke på nr. 3, så fjernet jeg den og vips`så var vi gravide. Da hadde spiralen sittet der inne i ca 4,5 år. Ingen problem.
Vanskelig å vite hva som er best, men altså. Hormonspiralen har mine beste anbefallinger!!!:D
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.