Vis full versjon : Blødning etter samleie
Hei! Håper noen kan berolige meg. Etter kos med sambo i går, begynte jeg å blø ganske mye. Det avtok etter en liten stund, men ga seg ikke før i går kveld. Etter det har det kommet en nesten svart utflod også i dag(helt ferskt blod i går uten klomper). Ringte til legevakten for sikkerhets skyld og de sa at jeg skulle bare ta det rolig. Har noen hatt noe erfaringer med dette. Som førstegangsgravid blir jeg jo nervevrak av slike ting.
takker for alle svar.
Nei det har jeg ikke hørt om før, men jeg syns ikke det høres normalt ut.
Hvor langt er du på vei?
Du kan jo få time til fastlegen din sånn at du får skjekket det opp, bedre det enn å gå å være bekymret:)
Er 14 uker på vei..........
Jeg er også 14 uker og jeg hadde ringt lege/jordmor.
Bare for å være på den sikre siden:)
Har du hatt noe vondt da? hvis ikke så er jo det er kjempe godt tegn!
Hei du! Blødninger etter samleie er NORMALT! Pga de overømfintlige,lettblødende slimhinnene man har under graviditet kan man begynne å blø etter samleie. Hvis du ikke har vært på UL enda vil jeg anbefale deg å dra på en,ikke fordi jeg tror at noe er galt,kun for å bli beroliget hvis det skulle skjedd senere.
Jeg har hatt masse blødninger i dette svangerskapet,etter samleie og ellers også. Her er alt bra med babyen,og er snart i 3 trimester!
Lykke til,det går sikkert bra! Kom med en oppdatering da
Klemmer fra Leah 24+6
Det var godt å høre Leah!! Det har jeg faktisk aldri hørt om etter 3 svangerskap:eek:
Hei jenter! Takk for svar. Etter at jeg trodde alt var over i går ettermiddag kom det plutselig svart slim og noe flytende greier ut. Jeg ble stressa og ringte til legevakta. De ba meg komme ned. Etter å ha sittet der i noen timer uten å få hjelp og klokke ble over 22.30 fant vi ut at vi ikke orka å sitte der lenger. Det var jo så stressende å sitte der. Fikk snakket med en sykepleier som jeg ble enig med at jeg skulle dra hjem og slappe av for det kunne ta mange timer før noen kunne hjelpe meg! Da jeg våknet i dag så var alt bra:D Så jeg ser det an utover dagen og ringer til legen min litt senere så ser vi hva vi skal gjøre.
Opprinnelig melding fra Nuta
Det var godt å høre Leah!! Det har jeg faktisk aldri hørt om etter 3 svangerskap:eek:
Jeg har lært meg at det er mye som er mulig i et svangerskap..;)
Lurva : Insister på å få ta ultralyd,hvis legen nekter kan du bestille deg en time privat. Det må du betale for selv,fra 300-1000kr. Lykke til da,fortell hvordan det gikk!
Klemmer fra Leah 25+0
Jeg har opplevd dette flere ganger, men jeg fikk også ved ul uke 19 påvist at morkaken lå relativt lavt, dette kan være årsak til blødning ved samleie, i tillegg til som de andre skriver at selve slimhinnene i skjeden også blir mer sårbare.
Det siste er ikke noe å bry seg om, men jeg fikk ekstra undersøkelse hos gyn etter blødning i uke 22 tror jeg, for å sjekke at ikke morkaken fremdeles lå lavt og dermed ble "dyttet" litt på i forbindelse med samleie, -for min del hadde morkaken da flyttet seg oppover, men hvis den ikke hadde det, burde vi vært litt forsiktige med sex sa gynekologen.
Skummel opplevelse, med blod i svangerskapet, ihvertfall syntes jeg det, men det er visst vanligere enn jeg trodde.
Jeg har nå termin om 2 dager, og alt har gått strålende til nå.
lykke til til deg.
mil
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.