PDA

Vis full versjon : Flere enn meg som har begynt å sove dårlig?

Happy
07-10-2002, 11:41
Må klage litt mere, jeg!

Jeg sover så utrolig dårlig for tiden. Er det ikke masete drømmer som forstyrrer, så er det for varmt eller for kaldt, eller jeg har for liten eller for stor plass i senga, eller nesa er tett eller den er får åpen (!) eller jeg må på do fo ..3422... gang den natta *puh*

Gleder meg til det har gått noen uker til. Det blei bedre sist da jeg kom inn i 2. trimester.

Men; er det noen fler enn meg som sliter når det er natt??

Hilsen en trøtt og ikke så veldig opplagt Happy:gal2:

Nøtteliten
07-10-2002, 11:47
her soves det lite og urolig! Ingen stillinger er spesielt lette å sovne i og har jeg sovna må jeg ned på do mange ganger hver natt og da blir jeg kald på beina, som aldri kjennes ut som om de blir varme igjen....skal ønske meg varmeflaske til jul i hvertfall!
Våkner i femtida og får ikke sove igjen heller...det er litt i tidligste laget!

Nøtteliten

Miriam
07-10-2002, 12:18
Jeg som ellers har sovehjerte de luxe...

Nå vrir jeg meg, snur meg, finner ingen stilling som er komfortabel, får helt klaustrofobi hvis Miriam-mannen skulle finne på å holde rundt meg, sovner nesten, må opp på wc, mere snuing og vending, en tur til på wc, endelig sovne, da er det våkne brått av en urolig drøm, en tur til opp og så videre og så videre.... :p

Stakars Miriam-mann, det blir ikke mye ro nei..

Klem fra Miriam 8+2

Isabell@
07-10-2002, 14:01
Det er skikkelig frustrerende!!! Jeg klarer ikke å finne noen behagelig stilling og strever fælt med at nesten alle "gode" stillinger gjør meg kvalm.:(

De siste nettene har jeg våknet av at jeg er sulten og da må jeg opp og spise.... Så tar det jo en evighet til jeg får sove igjen. Dobesøk forstyrrer også nattesøvnen...

Satser på at det blir bedre i 2. trimester. Jeg er ikke fullt så søvnig som jeg var ( til tross for søvnproblemer) og energien begynner sakte, men sikkert å komme tilbake. Så jeg ser i hvertfall lys i tunnelen.

akr
07-10-2002, 14:13
Jeg er ikke så morgenkvalm lenger, men om kvelden kommer det gjerne sigende på. Prøver å spise litt før jeg legger meg og det hjelper jo en liten stund, men så er det jo gjerne slik at jeg våkner ganske raskt til nattas første dobesøk. Da er jeg gjerne blitt litt småuggen så jeg benytter anledningen til å spise en kjeks og drikke litt, siden jeg først er oppe. Så er det å hoppe til køys igjen og sove litt til før samme leksa gjentar seg - gjerne to ganger til. Har en tendens til å få litt småvondt i korsryggen også og da blir jeg gjerne liggende å vri meg for å finne en noenlunde komfortabel stilling..... magen er det jo ikke noe kjekt å ligge på lenger.... Vet ikke helt hva ryggproblemene skyldes, men det kan jo henge sammen med at jeg trener litt mindre og ligger desto mer sofaen.... I går var vi på en omvisning på en utsilling på Maihaugen og da var det helt for j.... i ryggen. Å stå rett opp og ned å henge har aldri vært bra for ryggen min, men nå tåler den enda mindre enn normalt. Nei, da er det bedre med bevegelse! Så bare jeg blir litt mer opplagt så er det ut på tur og trening igjen! Skal se det hjelper på nattesøvnen også!

Tuddelu og hei!

Maimamma
07-10-2002, 17:19
Søvnproblemer her også!

Det går som regel greit å sovne på kvelden for da er jeg som regel forferdelig trøtt. :o Våkner som regel en gang i løpet av natta av at jeg må på do. Det er hvertfall veldig kjekt å kunne dimme lyset på badet slik at jeg ikke blir lysvåken. Våkner allikevel nok til at jeg blir liggende med mange rare tanker som tar nattesøvnen i fra meg.

Kiki2
07-10-2002, 18:09
sover jeg like godt som vanlig. I starten måtte jeg ut på do 1 gang per natt, men nå klarer jeg meg faktisk til 6:30 når jeg uansett må stå opp. Da MÅ jeg på do, men det er deilig å kunne sove på natta.
Ellers sover jeg fortsatt overalt og uansett. Litt mindre på magen enn før, kanskje ;)
Ellers har jeg faktisk begynt å bli litt mindre trøtt og mer opplagt igjen. Håper altså at denne trenden fortsetter og at jeg blir så sprek som man skal bli i 2. trimester...

Tinetoff
07-10-2002, 18:23
Jeg sover egentlig veldig godt for tida ... og ekstremt mye :lol: :lol:

:sover: :sover: :sover: :sover: :sover: :sover: :sover: :sover: :sover: :sover:

Men så er det disse dobesøkene, da. Må tisse opptil FEM ganger pr. natt, og aldri mindre enn 2-3! Aaaaargh. Og så er jeg så trøtt og svimmel når jeg vaser ut på badet at jeg er redd for å svime av og slå hodet i flisegulvet ...

Og bare for å klage enda litt mer - i morges kastet jeg opp for første gang. I massevis. Hadde trodd jeg skulle slippe det, jeg, er jo 8+6 nå. Men neida. Håper ikke det blir mer av det. Så i dag har menyen bestått av vann og ritzkjeks. Blæ.

amn
07-10-2002, 19:01
Ja jeg sover ikke noe bra i det hele tatt:sint:
Flyr på do hele tiden og blir snart :bonk: :bonk: :bonk: :gal2: :gal2: :gal2:
Håper det bedrer seg snart...

Linemor
07-10-2002, 20:07
Jeg sover utrolig godt. Jeg må opp på do en gang om natten, men det plager ikke meg for jeg sovner med en gang igjen. Eneste som plager meg er når Marte (3år) kommer krabbende midt på natten og ligger å sparker meg i magen.

Tidl. bruker
07-10-2002, 23:43
Jeg har "bank i bordet" ikke hatt søvnproblemer. Jeg har heller problemer av motsatt art. Det er visst ikke mulig for meg å få nok søvn, kunne sovet hele tiden jeg. Jeg må stort sett ikke opp om natten, heldigvis. De gangene jeg sover dårlig er det fordi jeg har to menn i senga. Den minste av disse mennene tar stor plass til å være så liten, og han liker å ligge inntil. Jeg stakkars får nesten ikke puste, og da merker jeg morgenen etter at jeg har sovet dårlig. Er om mulig enda trøttere.

Tidligere bruker
08-10-2002, 11:12
Nei, her soves det bra. Men av og til må jeg stå opp og gå på do!
Men er stuptrøtt om morran alikevel!!

ZZzzz

Klem DL 9+2