Vis full versjon : Håravfall....
Dette med å miste hår under graviditet og barsel er jo veldig vanlig, noe jeg vet. Men, jeg har en extra bekymring, og det er at jeg mest sannsynlig ikke vil få håret mitt tilbake (arvelig), og er nå skitredd for at jeg skal miste mye hår, og ikke få det igjenn...Har veldig tynt hår fra før....noen fra tidligere svangerskap som kan komme med trøstende ord?? Ikke noe skøy og være 20 år og på tur til å bli skallet...
Dette er noe jeg diskuterte med frisøren for en god stund tilbake. Det som skjer gjerne med håravfallet er at man kanskje i en tidligere fase av svangerskapet ikke har noe særlig håravfall, slik at når man begynner å miste hår igjen, mister man litt ekstra, men egentlig ender man opp der man begynte. Noen mister ikke i det hele tatt under svangerskapet, og da kommer det ut store floker etterpå.
Jeg har ganske fint hår, og hadde omtrent null håravfall de første 4-5 månedene, og i tillegg vokste håret langt veldig fort. Så en stund i måned 6-7 mistet jeg mye hår. Nå ser hårtapet mitt til å være tilbake til samme gamle - en god del hver dag, uten at man kan se det på meg.
Jeg tror nok det går bra med deg.
34+2
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.