PDA

Vis full versjon : Male..

coney
07-10-2002, 13:14
Seks uker på vei og bekymringene har for lengst begynt å melde seg. Om hva man kan/ ikke kan/ bør/ ikke bør gjøre.
Den største bekymringen er: Vi er midt i oppussing - bør jeg holde meg unna alle malingspann og pensler mon tro? Eller bare oljemaling? Eller gjør det ikke no så lenge det bare dreier seg om et par dager? Fint med gode råd her ja!

Madsine
07-10-2002, 14:38
Hei hei, skjønner godt at du er bekymret.

Dette er mitt tredje svangerskap, men tenker over hva jeg gjør enda.

Jeg tror man skal prøve å leve som normalt når man er gravid.
Jeg tror også det er bedre å pusse opp nå når babyen er i magen enn når den er født.

Vær kanskje litt forsiktig med oljemalings lukt der du sover om natta.

Jeg kan ikke si at jeg kan noe om dette, men jeg gjorde det jeg hadde lyst til å gjøre når jeg gikk med guttene, har ikke merket at de tok noen skade av det.

Lykke til med babyen og opp pussingen

Miriam
07-10-2002, 15:53
Hei,

Bare en opplysning: Det er like ille med vannbasert maling som oljemaling! Den lukter ikke så mye, men avgir gasser likevel.
Det sies at akkurat nå er fosteret ditt inne i den mest kritiske fasen og bør ikke utsettes for slikt. Gasser fra maling er ikke bra!
Mitt råd: La samboer male fra nå av! Hvis ikke dette lar seg gjøre, luft iallefall godt og ikke sov i rom som er nymalt.

Jeg tar ingen sjanser, og samboeren maler gjerne når jeg forteller hvorfor...

Hilsen Miriam på besøk fa Maiklubben. :)

Hang
07-10-2002, 15:57
Det er ikke lurt på male når du er gravid, og i allefall ikke nå helt i starten når den viktigste utviklingen på barnet er i gang. Etter 12-13 uke er alt utviklet, da er det stort sett bare voksing igjen. Jeg har en venninde som er maler av yrke, hun har begge gangene hun har vært gravid blitt beordret ut av jobb med en gang hun har funnet ut at hun er er gravid. Jeg ville i allefall overlatt selve malingen til noen andre.

coney
07-10-2002, 16:21
Takk for svar!
Ja, nå ble jeg litt bekymra da siden 1. Jeg sto og malte hele fredagen. 2. Har masse igjen å male og mannen min er så treg... Håper ingen skade har skjedd (ulp! Er det virkelig så farlig??!) og det er vel best å sette lokket på spannene og bruke tiden og tålmodigheten til hjelp for at mannen skal bli ferdig med å male alt sammen. Tipper han ikke blir overlykkelig av en slik beskjed, men han er nå så omsorgsfull så det går sikkert bra!