Vis full versjon : Kvalm NÅ???? etter 3 mnd....
Lurer på om det er flere som har opplevd å ha et sv.skap fritt for kvalme og oppkast? Det har jeg hatt, HELT frem til mandag nå, da var jeg 12+6 og plutselig ble jeg så kvalm at jeg kastet opp for aller første gang..... og i går tirsdag skjedde det samme flere ganger, bortsett fra at det bare var masse brekninger og ikke at jeg kastet opp. Og i mårest, masse kvalme og brekninger igjen.
Det er forskjellige lukter jeg reagerer på og det er det som utløser den forferdelige kvalmen, og det er lukter som jeg ikke har reagert slik på tidligere i svangerskapet.....
Og når jeg pusser tennene blir jeg alltid skikkelig kvalm, tror det er pga tannkremen ,men jeg vet ikke...
Er det flere som har blitt kvalm først etter 3 mnd..???? Eller er det bare kroppen min som er litt "seint ute" med å oppdage at den er gravid..? :eek:
Helt vanlig er det vel kanskje ikke da men....
Tror du ikke at det kanskje kan være influensa/forkjølelse eller oppkastsyke?
Det florerer av dette rundt om kring.
Du får se det an noen dager om det gir seg eller fortsetter:uff:
Jeg vet helt hvordan det er! Jeg begynte å bli kvalm på ca 10+0, og nå, den siste uken spesielt, så spyr jeg som en gris! Lukter, tanken på ulike typer mat, folk, alt mulig som gjør at jeg blir dårlig. Jeg trøster meg med at det kan da umulig vare så lenge siden jeg fikk det så sent.. Klamrer meg til den, jeg!
Snakket med legen om dette, og fikk Postafen, men tør nesten ikke ta de.. Hjalp ikke for mye uansett på meg..
God bedring!! :findag:
jeg er 12+5 i dag.
Opprinnelig melding fra Athelas
så spyr jeg som en gris!
Snakket med legen om dette, og fikk Postafen, men tør nesten ikke ta de.. Hjalp ikke for mye uansett på meg..
jeg er 12+5 i dag.
Jeg har prøvd det aller mest av både medisin, kjerringråd og alternativ. Det eneste som har hjulpet meg litt , og som er jeg på det varmeste kan anbefale, er homøopati! Verdt å prøve;)
Lina og nurket
07-01-2004, 12:38
Jeg ble kvalm i uke 6 og var det til uke 16. kastet opp 2ganger for dagen. det som hjalp meg var IKKE: Postafen. MEN STEMETIL 5MLG. Får du hos legen(resept.)
lykke til..
:klem:
lister meg stille ut igjen...............
Jeg var nesten sykemeldt i 2 mnd pga kvalme og oppkast, reagerer enda på lukter,mat og div. Men er mye bedre nå..hjelper med frisk luft ,gå masse ute og drikk masse vann..
Lykke til videre..
--------------------------------------------
13+5
Det er dessverre ingen mal på når man blir kvalm i svangerskapet :uff:
Noen er kvalm de første 3mnd, noen er kvalme HELE svangerskapet, og andre igjen blir kvalme senere i svangerskapet.
Siden du bare opplever dette om morgenen er det nok ikke omgangssyken, men du er nok bare en av de som blir kvalm senere i svangerskapet. Hvor lenge du kommer til å ha det slik kan man heller ikke forutse.
Er ikke helt inni verdenen av råd mot kvalme, men jeg har hørt at noen spiser lite og ofte, og at ingefær skal hjelpe.
Lykke til videre!!
*klems*
T -6
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.