Vis full versjon : Suzie Q har vært på kontroll
IzziCreo
07-10-2002, 14:54
Heisan,
var på kontroll idag tidlig, og ble sykemeldt 50%. Med de plagene jeg plutselig har fått mente legen det ble for mye med fulltidsjobb nå - så det skal bli godt å få hentet seg litt inn igjen :)
Til dere andre som er 50% sykemeldte: Fungerer det best med halve dager eller jobber dere 2 og en halv dag isteden?
Ellers så var alle prøver bra, og hjertelyden lå på 144 :) Hun liker seg godt der - er det nesten hver gang ;) Svangerskapskløen var det ikke noe å gjøre med - og det var leit for jeg holder på å gå på veggen...
Klem Suzie Q 32+0 :)
Hei :)
Virker som alt er som det skal :kidoki: Litt kjedelig med svangerskapskløen, men...:p
Tenkte bare jeg ville si hvordan jeg ordnet min 50% sykemelding i forrige svangerskap.
Jeg jobbet aldri bare halve dager, da følte jeg vitsen med å slappe av ble borte hvis jeg likevel måtte opp tidlig på morgnen.
Så jeg jobbet tre dagen den ene uken og to den neste. Det fungerte helt fint både for meg og arbeidgiver fordi da visste de at jeg var hele dagen nå jeg først var der..., og jeg fikk koblet helt av de dagene jeg hadde fri ;)
Det synes jeg var helt topp, men det er sikkert mange andre måter å ordne det på. Uansett er det deilig å roe seg ned litt nå :)
Solstråle
07-10-2002, 19:05
Jeg jobbet kun 50% en stund og foretrakk da halve dager. Dette kommer sikkert ann på hvilken jobb du har. Jeg jobber i barnehage så hele dager ble for mye for meg, så jeg tok heller halve, så lenge det gikk. Sjefen syntes ikke noe om den ordningen så jeg var nødt til å gå 3 dager en uke og 2 neste uke etter kort tid. :( Er nå 100% sykem siden det ikke har blitt bedre, dessuten var det umulig å tilrette legge noe på min jobb så jeg måtte til slutt gi opp.
Jeg jobber også 50% nå (i tre uker).
Jeg jobber fire timer pr. dag. Noen dager begynner jeg tidlig og slutter da tidlig.
Andre dager begynner jeg sent og slutter da sent.
Jeg hadde ikke klart å jobbe hele dager nå tror jeg.
Men det spørs jo selvfølgelig hva du jobber med osv. (jeg jobber som frisør).
Finn ut den ordninga som passer best for deg du!
Ingen jobbsituasjon er lik.
:findag:
Bra allt så fint ut på kontrollen din:klapp:
IzziCreo
08-10-2002, 15:22
Takk for tips, jenter :) Har funnet ut at 2 hele dager og en halv er det beste; mandag, onsdag og frem til lunch på fredag. Skal ihvertfall prøve på det, og se hvordan det går :) Jeg jobber som konsulent, så det er ikke like tøft og vanskelig som f.eks. frisør og barnehage fysisk sett. Men jeg må passe på å gå jevnlig siden jeg lett blir stiv i bekkenet. Tror det er bra jeg får noen hele dager hjemme også - få sovet skikkelig - siden jeg nå ikke sover særlig godt om nettene... :uff:
Klem Suzie Q 32+1
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.