PDA

Vis full versjon : Godt nytt år!

nervøs
07-01-2004, 22:11
Godt nytt år jenter!

Har dere hatt en fin jul og nyttårstid?
Det har vært deilig å ta det med ro syns jeg, men nå begynner det virkelig å nærme seg ankomsten til det lille vidunderet, og det er jammen på tide. Føler at ribbeina blir brukt til å ta sats på, og flyr på do hver natt.

Som flere av dere vet så har ikke forholdet til pappaen vært helt problemfritt, men de siste ukene så har jeg nok blitt mer og mer klar for å gjøre dette på egenhånd. Tror jeg får det bedre uten han selv om det blir kjipt å ikke ha noen å dele alle stundene med. Men da slipper jeg i allefall alt stresset som følger med et dårlig forhold og det er jo godt.
Har vel prøvd å gi han visse hint om dette. Han sitte fortsatt på rompa i USA og jeg har ikke noe tro for at han kommer hit med det første heller.
Tror han ser på det som et nederlag at jeg ikke er så interessert i han lenger, fordi jeg sa til han at hvis han ville komme hit så kunne han den første tiden ta inn på et vandrerhjem eller hotell, men det var det ikke snakk om. Han kom ikke 3000 mil for å bo på et sånt sted. Han vil nok at jeg skal si at han kan komme å bo hos meg, men det har jeg ikke lyst til. Er redd han skal tolke det feil, og ikke minst orker jeg ikke at han skal snylte på meg. Han vil liksom at ting skal legges til rette for han, ellers så er det han det er synd på.
En sånn fyr trenger jeg ikke.

Hadde vært koselig å hørt hvordan det går med dere andre.

Stor klem

Nervøs

knallbert
07-01-2004, 23:32
Hei Nervøs, godt nyttår ja!
Så BRA at du har tatt et så klart standpunkt overfor ham! Det er jo det som må til...:D Har også hatt en koselig jul med mye :sove: og mat og alt sammen. Alt går egentlig veldig bra, MEN igår var jeg på en UL for å sjekke opp om nyrebekkenet til babyen har vokst (det var for stort på kontrollen i desember). Dette var fortsatt stort men i tillegg har nå urinblæren vokst og er nå unormalt stor.... Må til enda en kontroll på fredag for å se om den er gått ned. Fikk inntrykk av legen av at det er eller kan bli ganske alvorlig... :angst: Fikk ikke fritta ham ut så mye på tirsdag men på fredag slippern ikke unna!! Skal grille ham mht hvor alvorlig det egentlig er, hva som i verste fall kan skje osv.

Og så sitter jeg midt i eksamen, som blir den siste før termin, GUDSKJELOV!! Det går bra, men nå er det så mye annet å tenke på, så klarer ikke helt å konsentrer meg da :kokko:

Oppussingen av den nye leiligheten begynner å nærme seg halvveis, og det blir spennende å se når jeg kan flytte inn!

Ja, --det var en liten oppsummering fra meg.

Håper alt står bra til med dere andre også!

nervøs
07-01-2004, 23:47
Uff da Knallbert, det hørtes ikke noe morsomt ut.

:lykketil: Krysser fingrene for at alt står bra til på fredag.

Send en liten rapport når du har fått noen svar.

:findag:

Nervøs

anciol
09-01-2004, 09:22
heisann dere :)

Riktig godt nyttår til dere også!

Her står alt bra til så langt, det er jammen en aktiv krabat inni der og i natt har h*n vært den natterangleren!
Kjenner til det med å fly på do om natta sukk jeg synes det presser både oppover og nedover... når jeg har spist presser det oppover så f.eks å pusse tenner eller å bøye seg like etter at jeg har spist er helt umulig, da var den maten bortkastet ihvertfall :)

Knallbert: håper alt går bra på neste kontrollen da og at det har stabilisert seg!

Ellers jobber jeg fullt enda, og det går bra siden jeg stort sett kan sitte stille på plassen min. Energinivået er jo ikke helt på topp kan man si... synes tiden går såå fort! er jo bare 10 uker igjen ca.... hjeelp :)

Forresten ringte jeg trygdekontoret her om dagen, og de skulle sende meg papirene jeg trengte i forbindelse med den vanlige permisjonen også avtalte vi et møte der hun skulle hjelpe meg med alle papirer og ting ang. det å være alenemor.
Det var jo kjempehyggelig. jeg blir helt forvirret av dette offentlige virvaret så det skal bli fint å få kyndig veiledning :D

håper ellers at dere har det bra!

klem fra meg og småen (forventet ankomst til verden 15 mars)

knallbert
10-01-2004, 01:13
Anciol, -jeg skjønner nesten ikke at folk orker å jobbe i denne tilstanden jeg! Synes det er tøft gjort! Men nå er det vel snart på tide med permisjon?

Har også merket masse 'opp- og ned- trykk'... :uff: Blir så fort mett, at jeg må spise hver time, for er jo konstant sulten fordi jeg aldri får spist uten å bli full i magen (er jo ingen plass)! I det siste har jeg begynt å få halsbrann også :blæ:
Så du har bare 10 uker igjen! Begynner du å grue deg til fødselen eller bare gleder du deg? Går det ikke bare fortere og fortere?

Ellers kan jeg oppdatere litt mht UL- funnet. Dagen etter fikk jeg helt angst, for jeg kjente mindre liv, og etter det de fant, visste jeg at blæren til babyen kunne være sprukket for den saks skyld, så jeg dro opp på føden og fikk UL omgående. Det var en litt ung og eplekjekk lege som tok seg av det, og han fant at blæren nå var TOM!!! :klapp: Idag var jeg på ny UL hos spesialisten, og da var den full igjen, men alt tyder nå på at babyen er i stand til å få ut urinen selv om det sannsynligvis er en liten blokkering. Han sa det ikke er farlig, men at jeg må følges opp helt fram til termin. Er likevel kjempelettet :klapp: :klapp: :klapp: , --- for da er det ikke sååå alvorlig som jeg trodde!!!

pluss
10-01-2004, 11:09
Kjekt å høre litt fra dere igjen - selv om det er litt av hvert dere må stri med. Jeg skjønner at du blir bekymret over UL-funnet, knallbert, men nå ser det jo ut til at de har kontroll på hva det er som er galt og hva som må gjøres med det (jeg så inne på aprilklubben at du skrev at babyen måtte opereres rett etter fødselen også). Dette går helt sikkert fint! Jeg blir som deg bekymret noen dager når jeg synes det er lite liv, og det til tross for at jeg etter hvert begynner å skjønne at babyen min visst varierer veldig i hvor mye hun beveger seg. Det kan være veldig rolig i et par dager, og så tar det seg alltid opp igjen i noen dager. Og likevel blir jeg like bekymret hver gang det kommer sånne rolige dager :bonk:

Ellers har jeg, som anciol, hatt et hyggelig møte med Trygdekontoret. Jeg var usikker på hvordan de ville reagere på at jeg har gått hen og blitt gravid alene helt planlagt, og ikke har noen pappa som kan betale bidrag til dem, men damen jeg var på møte med var kjempehyggelig og hjalp meg med alle papirene jeg må fylle ut og ga meg direktenummeret sitt hvis jeg skulle lure på noe mer. Men det er ganske mye å holde styr på, med alt man skal søke om. Jeg må også ordne med permisjon fra studiet mitt. Og så driver jeg jo intenst med redebygging her hjemme da! Og litt oppussing.

Ser at du også pusser opp knallbert. Gjør du mye selv, eller får du god hjelp? Jeg får hjelp, men vil likevel gjøre mye selv. Og det meste går jo bra da, hvis man bare gjør det i snegletempo. Bekkenet kan være ganske plagsomt til tider, og jeg får kynnere hvis jeg stresser for mye også... så man må vel bare innstille seg på at ting tar tid :)

Vil gjerne høre mer om hvordan dere har det - og også dere andre snart alene-mammaene. Hvor er det blitt av dere?

anciol
10-01-2004, 13:52
Så fint å høre at alt er under kontroll Knallbert :)
det var da godt!

joda det går ganske greit å jobbe. Jeg sitter jo stort sett mest stille ved pulten min så det er jo ikke så slitsomt akkurat.
Men mye kommer vel også av at jeg ikke har blitt så stor enda.
Magen vokser men jeg legger nesten ikke på meg. Vet ikke helt hva det kommer av, men jeg synes jo at jeg spiser normalt. Men jeg orker ikke noe særlig mer enn det jeg alltid har spist liksom...
En ting er jo det at det presser hehe blir jo så fort fullt nedi der! men jeg spiser jo igjen når jeg blir sulten. Men dessverre har jeg aldri vært noe flink til å lage mat til bare meg... synes det er fryktelig kjedelig så det blir mye lettvindte løsninger det må jeg innrømme. Men jeg prøver da å få i meg litt av det jeg trenger.

Men vektkurven min er ikke akkurat imponerende... har stort sett ligget på ca 65 kg. da sambo flyttet ut (ca 4 mnd på vei) gikk jeg ned 3 kg til 62. gikk opp igjen til 65 og nå veier jeg 67.5...
Nesten frustrerende dette, men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli sulten så skal løpe og lage litt mat når jeg er ferdig å skrive dette :)

Men ja jeg synes tiden går fryktelig fort! jeg både gruer og gleder meg til fødselen... vet jo liksom ikke helt hva det egentlig er jeg skal igjennom. Da jeg kom til verden gikk det veldig raskt og greit, og jeg var ganske liten også da jeg kom ut, ca 2 kg bare. så min mor hadde det forholdsvis enkelt så jeg håper jo at jeg får det raskt og greit jeg og :) noen som vet om sånt er arvelig?

Når er terminene til dere andre snart alenemammaer?
Det blir spennende å følge hverandre!

klemmer fra meg og mini som skal gå å lage mat:)

pluss
10-01-2004, 14:11
Bra at du spiser ofte, siden du ikke orker å spise så mye, anciol. Tror nok babyen tar det den trenger uansett, så du trenger ikke bekymre deg. Jeg har gått opp snart 10 kilo, jeg, men jeg veide 53 da jeg ble gravid, så det er nok bare bra for meg :)

Ellers har jeg hørt at det er litt arvelig om man har lette eller vanskelige fødsler. Men størrelsen på babyen kan nok variere. Jeg var en liten baby, mens broren min var kjempestor! Men begge to kom vi da ut, og mye handler jo om bekkenet og hvor stort det er da - og det må da være litt arvelig!

Jeg har ul-termin 30. mars (min egen er 26.), så det er ikke så lenge etter deg. Knallbert er i april, sant? Og har vi ikke noen her inne i februar også?

anciol
10-01-2004, 14:19
Jada jeg regner med at den lille tar det den trenger :)¨
Det ser jeg jo for øvrig... ettersom jeg har blitt litt tynnere i ansiktet og både rumpe og lår har minket litt.
Så i dag lurte jeg på om jeg skulle skeie ut med litt junkfood hehe

klem fra oss

nervøs
10-01-2004, 14:59
Hei igjen!

Så koselig å se litt aktivitet her inne igjen. Begynte å lure på om det bare var meg jeg.
Jeg har termin om under en mnd Pluss , så jeg blir februar representant, hvis ikke nurket skulle bestemme seg for å komme ut før da.
8.feb.2004 er den planlagte ankomsten, men det skal vel litt til for at det slår til.
14 hadde jo vært en fin dag (Valentine's day):elsker: Håpløs romantikker jeg.

På mandag skal jeg på sykehuset å få omvisning på føden. Skal ha med meg ei venninne som er minst like spent som meg så det kan bli gøy. Ellers så var jeg hos jordmor på torsdag og hun snakka om fødselen og kjente etter om hodet var festa, au au au!! Ikke noe godt. Men hun var litt usikker på om det var festa eller ikke.
Ellers så virka det så fjernt når hun snakka om fødselen, det er liksom så lenge ti ennå syns jeg.

Kjempe godt å høre at det går bra med babyen din Knallbert . Alt ordner seg for snille piker veit du!
Tror faktisk en av venninnene mine hadde noe av de samme problemene med sin baby, han ble operert etter fødselen og er i fin form i dag.

Fortsatt god helg!

PS: Bare en uke igjen på jobben før jeg begynner permisjonen min!:klapp: :klapp: :klapp:

pluss
10-01-2004, 16:06
Å, det er jo ikke lenge til du blir mamma da, nervøs :) Enig med deg i at 14. februar hadde vært en bra dato - men jeg tror den datoen babyene våre kommer ut blir veldig spesiell uansett, mye mer spesiell enn valentinsdagen i alle fall :)

Jeg prøver selv å kjenne hvordan babyen min ligger, men det er helt umulig. Det eneste jeg merker er at det er mest sparking oppe og på høyre side, og at all hikkingen (stakkars - hun hikker masse!!) er lenger nede og mer til venstre, så jeg har en slags idé om favorittstillingen hennes i alle fall :) :) :)

Har du forresten internett hjemme, nervøs, sånn at vi får vite hvordan det blir når det hele nærmer seg mer, og hvordan fødselen går og sånn?

nervøs
10-01-2004, 16:36
Jeg har internett hjemme veit du.
Hadde ikke overlevd uten.
Skal nok holde dere oppdatert så godt jeg kan.

:findag:

anciol
10-01-2004, 17:14
åå det blir spennende framover for oss!
Vi får holde hverandre oppdatert ja :)

Hvordan er det, gleder dere dere til det skjer?
Har dere flere barn fra før forresten??

hvem skal dere ha med på fødselen?
Jeg regner med at pappan blir med, ellers blir det besteveninnen min. Hun er sykepleier, så jeg håper ikke hun er på jobb den dagen det skjer siden hun jobber i oslo og jeg skal være i drammen. Ellers har jeg også en venninne som bor like ved sykehuset som også er alenemor, hennes lille gutt er akkurat fylt ett år, så hun stiller nok også opp dersom det skulle gå dårlig med de to andre.
Ex.svigers tar seg av hunden så så langt er alt bra.

Men jammen er det litt skummelt og!
Har ingen anelse om hva jeg skal gjøre i forhold til bedøvelse og sånt... har dere tenkt på det?

det ble jammen mye spm på en gang :)

kos dere videre

klem fra meg

pluss
10-01-2004, 17:27
Jeg har tenkt litt både på dette med å ha med noen på fødselen, og på smertestillende og sånn. Jeg tror jeg i utgangspunktet ikke vil ha epidural, men føde uten noe, eller bare med akupunktur eller sånne ting... her i Bergen er det to fødeavdelinger, og er man på den ene (Storken) kan man ikke få smertestillende. Men man kan jo alltid ombestemme seg og flyttes til den andre avdelingen hvis det trekker ut og man begynner å bli helt utslitt - så det er jeg åpen for at kan skje. Jeg skal på omvisning 18. februar, så da vet jeg kanskje mer etterpå...

Jeg vet heller ikke om jeg skal ha med noen på fødselen. Jeg er ikke så redd for å gjøre det alene, men jeg er litt bekymret for å skulle vente alene her hjemme mens jeg har veer - så da har jeg en avtale med en venninne om at hun skal komme og være her med meg. Kan ikke hun er det flere andre som har sagt at de kan komme. Hvis noen har fryktelig lyst til å være med på fødselen, er jeg åpen for det - men det gjør meg altså ikke noe å gjøre det alene. Det jeg er helt sikker på er at jeg ikke vil ha med min mor på det, eller min far. Hvis det blir noen, blir det en venninne. Litt mindre stressende, det, tror jeg.

Dere andre da?

knallbert
14-01-2004, 17:36
Tror jeg drar alene jeg. Det synes jeg igrunnen er helt ok. Skulle noen vært med, måtte det blitt faren, men han er jo i utlandet og jobber og studerer, og kan ikke ta fri i år og dag, --babyene kommer jo sjelden til termin! Ellers kunne jeg tatt med ei god venninne som også er alene med en liten knøtt, men hun er litt indisponert pga den lille. Mamma er det helt utelukket å ha med, spesielt fordi hun er litt småhysterisk, og ville stressa meg totalt ut. Så da blir det meg og lille pusen, da!

Termin er den 15. april. Herregud!! Det er ikke lenge til!! Men jeg synes egentlig det har vært litt slitsomt å være gravid... spesielt nå som jeg har fått beskjed om at babyen har en feil i urinblæren, som riktignok ikke er like alvorlig som jeg først trodde, men likevel er såpasss at det må følges opp hele tiden, og han må opereres rett etter fødselen!!! Skrekk og gru!
Nå har jeg kjent så lite liv i det siste, og går konstant og tenker på om han har det bra! Slitsomt... Men så sparker han alltid igjen når jeg minst venter det. Idag har det vært ekstremt stille der inne. Hvordan er det med dere? Kjenner dere mye eller lite liv?

pluss
14-01-2004, 18:12
Jeg bekymrer meg stadig vekk for at det er lite liv, jeg. Hun kan ha noen dager som er virkelig rolige innimellom, gjerne et par i strekk, og etter det kommer det gjerne noen dager med full aktivitet hele dagen. Så dette med faste tider på døgnet med aktivitet stemmer overhodet ikke for min lille baby i alle fall. I formiddag har hun vært ganske aktiv, men nå er det kjempestille, så nå snorker hun vel i vei der inne :)
Tror ikke du trenger å bekymre deg så lenge du kjenner ham innimellom, og at det ikke går så alt for lang tid mellom hvert lille dult. Han slapper nok bare litt av :)

anciol
15-01-2004, 08:57
heisann :)

Dette med bevegelser varierer her og!
Tror nok at det bare er sånn det skal være :)

Men jeg merker det mest når jeg ligger stille, evt. har sittet stille en stund, da pleier det å skje ting nedi der. Men noen dager er veldig aktive mens andre dager er roligere, antagligvis helt normalt:D
Jeg har også merket at når jeg har lagt meg om kvelden og ligger først på siden og så snur meg over på ryggen litt så blir det liv hehe.
Merkelige greier det der.

hilsen meg
termin 15 mars (hjelp synes tiden går fort jeg)