Vis full versjon : Kløe bak knærne...
Av og til, særlig etter at jeg har lagt meg om kvelden, klør det noe så infernalsk bak knærne! Jeg har ikke utslett eller noe annet som kan tyde på at huden er irritert. Er det noen som kjenner seg igjen? Kan dette være et sært graviditetssymptom, eller er jeg helt på bærtur nå? :p
Mistral (11+0)
Jeg har et atopisk eksem som dukker opp med noen års mellomrom. Den begynner med kløe på tærne eller bak knærne. Forferdelig irriterende. Det pleier ikke å komme utslett før etter at jeg har klødd meg. Så jeg kan ikke tenke meg at du har er et typisk graviditetstegn. Graviditeten kan imidlertid ha vekket noen latente reaksjoner hos deg.
Sist jeg fikk denne reaksjonen var i våres. Pga. utredning for habituell abort og lite pollen hadde jeg kuttet ut pollenmedisinen min. Da jeg fikk denne reaksjonen, fikk jeg råd om å ta noe allergimedisin - og det hjalp!
34+4
Hmmm, mener da bestemt at det er noe som heter svangerskapskløe..? Har noe med leverfunksjonen å gjøre, som blir satt på en ekstra liten prøve i svangerskapet. Kan jo være noe sånt som er på ferde?
*lete* Fant denne (http://www.barnimagen.com/show.asp?xSideId=3768) artikkelen på nett om emnet, finnes masse mer også om man leter litt.
Takk for svar!
Kløen har pågått noen uker, og jeg har fortsatt ikke sett antydning til utslett. Jeg har heller aldri hatt eksem før, så jeg syns egentlig det er rart om det skulle være noe slikt, selv om det naturligvis kan dukke opp nye ting. Da høres kanskje svangerskapskløe mer sannsynlig ut, men bak knærne??
Jaja, de siste dagene har det ikke vært så ille, så jeg får håpe det forsvinner av seg selv. Jeg var bare nysgjerrig på om andre også opplevde dette!
Klem fra Mistral
Hmmm, jeg har det samme...ikke helt da for jeg klør på korsryggen...et lite område der bak som til tider klør noe såååå sinnsykt, men ikke noe utslett....merkelig.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.