Vis full versjon : dobbelt
Dette er jeg sikker på har vært oppe tidligere, men, er det penger å tape på at far tar pappapermisjon (4 uker) mens jeg er i fødselspermisjon med 80% lønn?
Når far avvikler pappaperm, så får ikke du lønn.
Hun jeg pratet med på trygdekontoret anbefalte da at vi avvikler fedrekvoten når jeg har ferie...
Men du kan jo dele den opp. Du trenger ikke å ta fire uker i strekk.
Lykke til
T-7
stormmamma
11-10-2002, 19:15
jo det er nok penger å tape når han tar fedrekvoten....men han MÅ jo ta den, dersom han ikke er i den situasjon at han ikke har rett til fødselspenger.
Lurer på om det var en mulighet for at far kunne ta den samtidig med mor. Er ikke sikker på det.....
men uansett så er 4 av de 52/42 ukene satt av til pappa.
akkurat som 3 av dem er i forkant av fødselen. Og MÅ tas ut i forkant av fødselen ellers forsvinner de 3 ukenes støtte....*poff*
Det erfarte jeg bittert sist, fordi jeg fødte før termin.
Så i praksis har man fra fødselen kun 49/39 - fars fire uker med fødselspenger.... det vil si 45/35 uker.
Håper det er til nytte.
unni
Når jeg er ferdig med mine uker, begynner jeg i jobb og da tar mannen sine 4 uker. Dermed får han 80% lønn i de fire ukene mens jeg får 100% ettersom jeg er i full jobb igjen. Ferien min tar jeg i forlengelsen av mine uker og så tar han sine 4 uker etter det igjen.
Den eneste tiden vi har fri sammen er når han har sin ferie for da er jeg hjemme likevel og begge får lønn.
Slik er min forståelse av systemet.
Sine
tror endel tar ferie når pappa skal være hjemme. syns han kan få klare seg selv, jeg, vi er nok litt for ego på hele tiden å ha overoppsynet. mange av kara hadde hatt stor glede av å få prøve seg på egen hånd og gjøre ting på sin egen måte. det er da ikke så j.. viktig om genser og bukse matcher alltid!!
og mutter'n har igrunnen glede av det hun også, på sikt!
Etter hva jeg har forstått, kan pappan ta enten 4 uker med 80%, eller 3 uker med 100 %. Og hun jeg snakket med sa noe om at hvis du tok ut ferie samtidig med at pappan hadde permisjon,ble dette lagt til på sisten av permisjonstiden din, skjønte ikke helt det jeg, men...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.