PDA

Vis full versjon : Har dere valgt navn??

Amity
14-08-2002, 21:15
Er så nyskjerrige på om dere har valgt navn til babyen(e) i magen deres? Hvis dere har det? Hvorfor valgte dere dette navnet?

Vi venter jente ifølge 2 UL. Derfor har vi funnet et jentenavn:

:baby: Lillle Christina Emilie...

Christina etter min kjære kusine, og Emilie etter pappa'n Emil (med lang i).

Klem Amity (termin 7. nov.)

Lillian
14-08-2002, 21:37
Flott navn, Amity! :)

Vi klarer ikke helt å bestemme oss. Vi kaller opp og plukker fra slektstreet, men etter to barn med to navn hver begynner det å bli ganske utplukka i dette treet. Må vel begynne med slektsforskning jeg, for å få noen flere navn å velge i.. ;)

Nei, det er egentlig nok navn. Men vi synes vi må ha to navn til denne også, siden de andre har det. Utfordringen ligger i å finne to navn vi begge liker.. og som passer sammen! Mange krav på en gang.

Fra før av har vi:

:storeb: Martin Andreas
:stores: Jenny Synnøve

- og denne gangen har vi Frida som førstevalg innen jentenavn. Muligens en liten Frida Johanne.. Guttenavn er kjempevanskelig. Vi har både Peder, Emil, Oscar, Kristian og mange flere på lista, men vi får ikke til å sette de sammen! Vanskelig assa. Innmari vanskelig! :uff:

Tifa
14-08-2002, 22:00
Jepp, ordnet navnespørsmålet tidlig vi. Fant navn vi begge syns var pene, og som ikke er "brukt opp" i vennekretsen og familien ellers. Tror vi begge har ganske avslappet forhold til detmed navn, det passer jo som regel når man bare begynner å bruke det, så det gikk ganske greit.

UL sier det blir en jente, så da skal hun hete Maria. Dersom den av en eller annen ubergripelig grunn skulle ha tatt feil, så skal ungen hete Michael. Hang oss litt opp i navn på M, vi. ;)

Tilden
14-08-2002, 22:14
Vi har også navnene klare :) Etter veeeeldig mye om og men! Vi trodde at vi etter så mange år sammen hadde blitt "samkjørte", men FOR noen diskusjoner vi har hatt :bonk:

Navnene vi har valgt til våre to er Herman og Rasmus.

Herman har vi alltid liksom sagt at vi ville bruke, så det var greit. Rasmus fant vi etter en liten leterunde i slektsbøkene. Vi synes de passer godt sammen og er passe ubrukte (dvs vi kjenner ingen Herman'er og Rasmus'er)

Dobbeltgravide Dee og gutta, 26+6

Katta
14-08-2002, 22:32
Vi har også navnene klare og grunnlaget for valget er slekten vår.

Hvis det blir en :storeb: gutt er navnet JOAKIM, etter min samboers bestefar.
Og blir det ei jente :stores: blir navnet KAROLINE, etter min oldemor.

Klem fra Katta

Tidl. bruker
14-08-2002, 22:52
.

Kame
15-08-2002, 01:26
Oi, nei, vi har ikke blitt enige! Pappan vil helst vente til babyen er ute, sånn at vi kan konsentrere oss om 50% av alle navnene... hehe! Jeg er også veldig glad i å kalle opp barna etter gamle familiemedlemmer, og de fleste jentenavnene er etter gamle tipptanter og tippoldemødre.

Jeg har vel funnet på navn til mine barn i 20 år nå, men de endrer seg selvsagt med jevne mellomrom. Har masse jentenavn, Sara, Emelie/Emilie, Kajsa + ørten andre korte navn som slutter på "a".

Når det gjelder guttenavn derimot!! :gal2:

Har egentlig bare noen få - Elias og Eirik. Er helt allergisk mot "Topp 10" navnene, for jeg vil jo gjerne være litt anneledes, ikkesant...? :uff:

Har forresten kjøpt en navnebok, men den var ikke til stor hjelp... Så jeg tror nesten vi venter til småen viser hvilket kjønn vi skal konsentrere oss om.

Kathinka
15-08-2002, 02:38
Selv slet vi med dette da vi ventet førstemann!! Det vil si; jentenavnet var klart, men ut ramla jo selvsagt en gutt:p ,er ingen som har sagt det skal være enkelt!

Så han var 14 dager gammel før han navnat hans skulle være i avisen vedr. en dødsannonse. Så da måtte vi bestemme oss, og det ble verdens herligste Oliver:D .

Nå har vi store mistanker om at det lurer ei lita jente denne gang. Og jeg har vel egentlig bestemt "oss" for Emma. Det vil si at jeg ikke har diskutert dette med sambo;) . Guttenavn er det verre med da det er vanskelig å finne et som ingen av oss kjenner noen som en gang i verden gjorde noe dumt, eller er såååå ufyselig. Så det må nok diskuteres nærmere. Jeg har ymtet frampå med Elias, men har vel ikke fått noe konkret svar enda...

Liker navn på E for tiden, og det jentenavnet jeg var så oppsatt på sist er gått i glemmeboka.

Ja, ja navn må jo den lille ha, men noe fast bestemt tror jeg ikke det blir før nurket er ute:birth: .

Hilsen Kathinka 27+0

Lillehammer
15-08-2002, 11:30
Vi har så vidt luftet noen navn (rettere sagt; jeg har luftet for min kjære, og han har satt godkjenningsstempel på de han liker... :p)

Gutte-alternativer så langt:
:) Edvart
:) Jørgen
:) Edvin

Jente-alternativer så langt:
:) Hanna
:) Johanne

Noen av navnene er slektsrelatert, andre er det ikke. Vi gjorde forresten en liten test en kveld. Min kjære sa høyt forskjellige navn inn i magen, også ventet vi på reaksjonen. Og det som definitivt ga størst utslag var OLA! :eek: Kanskje vi ikke har noe valg...? :lol:

Lillehammer og Baby-Ola

fabel
15-08-2002, 16:17
Vi har ikke planer om å bestemme navnet før vi har sett hvem som kommer ut :birth: , men jeg har en liste med navn jeg liker godt! Problemet er bare at fabel-mannen ikke er like begeistret for disse...snøft! Taktikken min går nå ut på å finne noen kjempestygge navn og si at jeg liker de kjempegodt, da håper jeg han heller vil ha noen av de på "favorittlisten" min... Utspekulert og sleip, jeg?? Neh :p

fabel, 27+3

Tweety
15-08-2002, 18:33
Får bare håpe han ikke faller for et av de kjempestygge navnene, da...:D

Saga
15-08-2002, 18:40
he he Fabel, smart tenkt!:D

pappan vil ha en Julie
mens jeg vil ha en Ylva

der står vi bom fast, og har sluttet å diskutere det for lenge siden, enige blir vi ikke likevell!

guttenavn har vi ingen!
og siden jeg er helt sikker på at det er en gutt der inne (intuisjon), så burde vi vel finne et snart.

han liker Martin, men det liker jeg ikke.
jeg liker Sander, men ikke så veldig likevell.

Vi får se når han kommer ut!

Lilith