Vis full versjon : Mister MASSE hår...
Hei!
Jeg er 6+3, og er nå blitt bekymret fordi jeg mister veldig mye hår. Når jeg står i dusjen har jeg en liten håndfull med hår når jeg er ferdig.
Er det noen av dere som har peiling på om dette kan skyldes graviditet, og evt. hva som kan hjelpe?
Håper på snarlige svar!
Det kan kanskje hjelpe hvis du tar tilskudd av B-vitamin, det er veldig bra for hår og negler.
Hør på helsekost butikken og de kan annbefale deg noen b-vitamin tabl nå som du er gravid. :)
Min jordmor annbefalte med å ta tilskudd av b-vit. pga hår og sånnt, så jeg skal kjøpe meg de til uken.
Jeg har røyta masse siden jeg var ca 10 uker på veg. (Betydelig mer enn før jeg ble gravid i alle fall.) Jeg har ikke kommet på å spørre legen om dette, men har fått masse kommentarer fra andre om at dette er "helt normalt. Bare vent til du begynner å amme..."
Håravfallet har bekymra meg litt i perioder, men kan ikke egentlig si at det har blitt merkbart mindre hår på hodet. (Bare mer hår alle andre steder :p )
Vet heller ikke om det er noe å gjøre med dette, anna enn å vente på at svangerskapet er over. For jeg antar at dette er hormonelt betinga. Jeg tar multivitaminer og tran i samråd med legen, så noen stor vitaminmangel tror jeg ikke jeg lider av.
Astrid :)
Hos meg er det omvent. Håret mitt vokser noe enormt fort og bli veldig kraftig når jeg er gravid. Etter fødselen mister jeg masse hår over en 2-3 mnd periode - og så er håret mitt tilbake til det normale igjen.
Når jeg mister er det kjempe nifst. Første gangen gikk jeg til lege å greier :blush: .
Hjelper ikke meg å spiser B vit eller noen annet.
Tror de fleste erfarer endringer mht håret enten under graviditeten eller under ammeperioden. Jeg mistet masse hår 3-5 måneder etter fødselen, måtte gå over gulvet med Swiffern ørten ganger om dagen. Rett etter fødselen derimot så jeg at både negler og hårt vokste voldsomt, har aldri hatt så lange flotte negler som da.
En venninne av meg er frisør, og hun sa at de selger en type shampo som skal hjelpe med å bremse håravfall for kvinner, husker ikke helt hvordan det fumket, men det var noe med at det gjorde at håret festet seg bedre i selve hårsekken, og derfor ikke ville falle av så lett...
Hun hadde brukt det selv, og kunne anbefale andre og bruke det også....
Chanel 15+5
Ja, dette er helt normalt, og skyldes hormonforandringer i kroppen din. En trøst kan være at det sannsynligvis ikke blir slik under hele graviditeten. Om noen uker kan du godt oppleve det motsatte.
Jeg mistet intet hår de første månedene, etter det hadde en periode der jeg mistet masse hår - alt det oppsamlede håret måtte vel ut. Og nå har jeg vanlig hårtap. Sannsynligvis betyr det at jeg ikke får det store tapet når jeg ammer.
34+6
Linemora
17-01-2004, 11:04
Huff! Jeg kjenner meg igjen her, ja... :( Ikke gøy! Men jeg må si at det er MYE bedre nå.
Jeg har en jente på 1 år og 2 mnd. Da jeg trappet ned ammingen og skulle slutte begynte håravfallet. Jeg kunne stå i dursjen og dra ut svære klaser med hår. Det var skikkelig groteskt. Da jeg ble gravid igjen ble det enda verre. Jeg prøvde med B-vitamin uten at det hjalp noe nevneverdig. Jeg hadde langt hår og måtte klippe det kort.
Nå er jeg i uke 30 og håret begynner å bli tykkere. Aner ikke hvorfor, men det ble plutselig bedre. Lenge slet jeg med MASSE hår som var mye kortere enn det andre...
Håper jeg slipper å oppleve dette igjen. Utrolig kjipt! :uff:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.