PDA

Vis full versjon : Hvor lenge varer kvalmen?

julibe
11-01-2004, 12:06
Hvor lenge er det "vanlig" at kvalmen varer? Vet at noen er kvalme hele svangerskapet, men jeg håper jo at jeg slipper det :gal2: . Er det sånn at man er kvalm noen dager, noen uker, eller i måneder? Jeg har nå vært kvalm og :spy: i noen dager (ca 5), og er ganske fortvila allerede... Så jeg har et håp om at hvertfall noen kan slippe lett unna, med bare noen dagers kvalme, før det blir bedre...

Vennlig hilsen

lillepus
11-01-2004, 21:01
i mitt første svangerskap var jeg sikkelig dårlig de 12 første ukene, dette svangerskapet har jeg vært kvalm hele tiden, det er noen dager som går bedre enn andre.

Tidl. bruker
11-01-2004, 23:28
Sist var jeg kvalm om hadde ingen matlyst fra uke 8-16.

Nå ble jeg kvalm i uke 5, og synes faktisk kvalmen begynner å avta allerede :D (Uke 9 nå)

Apelzin
11-01-2004, 23:45
Det er nok veldig individulet det Julibe!
noen er kvalme i noen dager andre i flere måneder...det finnes nok ikke noe godt svar på dette.

julibe
12-01-2004, 00:02
Opprinnelig melding fra Apelzin
noen er kvalme i noen dager andre i flere måneder...det finnes nok ikke noe godt svar på dette.

Ja, skjønner at det varierer, men var ute etter og høre hva andre har opplevd. Synes nemlig det virker som de fleste har kvalme i mange uker hvis de først får det, men jeg prøvde jo å "fiske" litt for å høre om det er noen som har opplevd å være kvalme noen dager bare... Da kan jeg i det minste komme meg gjennom dagene ved å håpe at det blir bedre dagen etter, istedet for å vite at dette må jeg leve med i mange uker til :)
Å være kvalm og kaste opp er nemlig noe av det verste jeg kan tenke meg. Har opplevd noe tilnærmet angst når jeg merket at jeg ble kvalm (da jeg var yngre), for jeg synetes det var så ille å kaste opp... Dette skjer ikke nå lengre, men det er plagsomt likevel... Prøver å trøste meg med at det likevel er positivt, for det tyder jo på at alt er som det skal :)

Hilsen

Apelzin
12-01-2004, 19:42
Opprinnelig melding fra julibe

Ja, skjønner at det varierer, men var ute etter og høre hva andre har opplevd. Synes nemlig det virker som de fleste har kvalme i mange uker hvis de først får det, men jeg prøvde jo å "fiske" litt for å høre om det er noen som har opplevd å være kvalme noen dager bare... Da kan jeg i det minste komme meg gjennom dagene ved å håpe at det blir bedre dagen etter, istedet for å vite at dette må jeg leve med i mange uker til :)
Å være kvalm og kaste opp er nemlig noe av det verste jeg kan tenke meg. Har opplevd noe tilnærmet angst når jeg merket at jeg ble kvalm (da jeg var yngre), for jeg synetes det var så ille å kaste opp... Dette skjer ikke nå lengre, men det er plagsomt likevel... Prøver å trøste meg med at det likevel er positivt, for det tyder jo på at alt er som det skal :)

Hilsen

Ok, jeg skjønner. da har nok ikke jeg noe positivt å bidra med for jeg var kvalm fra uke 7 til uke 18 :sint:
Jeg rett å slett "provoserte" frem brekninger på morgenen for da er magen tom og det kommer ikke så mye opp. Etter det spiste jeg jeg før jeg rakk å bli kvalm igjen, slik klarte jeg å holde på maten..så måtte jeg bare spise lite og veldig ofte utover dagen..

julibe
12-01-2004, 22:37
Skulle nesten ønske jeg kunne få den berømmelige morgenkvalmen, for da hadde jeg hvertfall gått fri resten av dagen. Men jeg har vært så "heldig" at jeg har fått døgnet-rundt-kvalme :( . Men i dag har jeg vært hos legen, og heldigvis fått noe kalmestillende tabletter, så da håper jeg dagene fremover blir bittelitt lettere :)

Linita
13-01-2004, 12:17
Jeg begynte smålig å bli kvalm rundt 7.uke, den varte vel skikkelig frem til 12.uke, men jeg var da kvalm døgnet rundt, det var fælt,jeg fikk noe kvalmestillende tabletter som jeg sluttet og ta siden de ikke hjalp meg noe særlig, ble bare veldig trøtt av dem. Nå er jeg i uke 13 og er nesten ikke kvalm i det hele tatt, blir av og til smådårlig om morgenen og kvelden men det går fort over