Vis full versjon : Kontroll av liten baby!!!
Hei! :)
Idag har jeg vært på kontroll, hos fastlegen min,av det de på RH kalte en liten baby!!
Legen min sa at den var helt perfekt, og at svangerskapet mitt var helt perfekt!! Ikke vann i kroppen, ikke lagt på meg så mye, masse liv i magen og en stor fin mage..:)
Han sa også at babyen min ikke var så stor, men den var godt innenfor det som er normalt!! :klapp:
Ville tippe at den lå på rundt 3kg nå...
Ihvertfall godt å ha en sånn beroligende lege (og dere her da:))
Masse klemmer fra Hege T-4 ( som er temmelig verpesyk nå!!!)
Der var du! Lurte på om du ville skrive inn etter kontrollen, ettersom jeg har fått beskjed om liten baby selv!
Det er jammen rart med noen leger som får oss til å bli ekstra bekymret i sine uttalelser...."Hm...Den har kanskje vokst litt lite...."
Synes jeg har hørt mange som har fått nettopp den beskjeden på kontroll, men jeg har enda aldri hørt om noen som faktisk har hatt en for liten baby.....!
Men så må vi huske på at det at de faktisk sender oss på en ekstra kontroll, betyr jo at vi får kjempegod oppfølging!:kidoki:
Det blir moro å se når babyene kommer ut, om de faktisk er mindre enn gjennomsnittet i det hele tatt!;)
Lykke til så lenge
Ja, det var betryggende å få vært hos legen min i dag!
Han lurte på hvem i all verden som kunne si at babyen min var unormalt liten. Alle er vi skapt forskjellig, og det som er riktig for noen trenger ikke være riktig for alle!
Han sa også at den ideelle fødselsvekt for en baby lå på 3000-4000 gr. Men det var ikke unormalt hvis mor eller far var små, at babyen veier mindre f.eks 2500gr.
Han sa også at det var bedre for mor å føde ett barn på 3500gr. enn ett på 4500gr.
Dessuten var det en risiko for at mor ville få diabetes senere i livet, hvis baby veide over 4500gr. ( dette var helt nytt for meg)
Så selv om legen min er litt rar på mange områder, så har han i hvertfall praktisert som fødsels-lege og gynekolog i 25 år!!
Ellers så var det ikke helt modent hos meg enda, det var heller ikke umodent. Han fikk inn to fingre.. Regnet med at jeg kom til å gå en uke til! Hvis jeg gikk en uke over tiden skulle jeg komme ned på kontoret hans og han skulle ta å røske litt i meg for å prøve å få startet noe...:birth:
Ha en fin kveld!
Klem Hege
Så fint at alt var bra! :klapp:
Det er veldig greit å få sjekket opp så man slipper å bekymre seg. Synes vi får veldig bra oppfølging, jeg. Babyen din er sikkert helt perfekt!
Nå får vi håpe at disse små kommer snart, jeg begynner å få nok av å gå rundt som en pustende flodhest i varmen, og har ikke veldig lyst til å gå over terminen - som er om 11 dager (nedtelling - ja gjett!!)
Huskestua
15-08-2002, 17:10
Så flott at alt var bra da,
Er det ikke rart med disse legene. Jeg måtte til en annen enn min faste lege for 14 dager siden, fordi min faste da var i ferie. Jeeg har fulgt kurven på skjemaet , helt perfekt sier legen min, og hun mente jeg kom til å få en som var ca som de to andre , 3560 og 3580 var de. Så kom jeg altså til en annen lege, som klarer å måle meg til 4,5 cm større på bare 2 uker.Jeg forsvannt jo plutselig nesten ut av skjemaet. Jeg gjorde han oppmerksom på dette, og stillte spørsmål om de målte på samme stedet. åh ja, svaarte han meg, det var bare en måte å måle på, så det var nok riktig. Jeg kjennte jeg blei litt redd, for jeg trodde kanskje lillevennen hadde snudd seg tilbake til seteleie, igjen, men legen kjente etter, og fannt ut at dette var hodeleie. Men at ungen nok var godt over gjennomsnittet i størrelse.
Jeg gikk ut fra legen med litt delte følelser, skulle jeg ta ham på alvor, eller skulle jeg bare roe dette ned til jeg kom til min faste lege igjen. Siden dette er mitt tredje svangerskap, tok jeg det med ro og valgte å vente på ny beskjed fra min egen lege. Der var keg på tirsdag, og hun målte meg dennegangen til to cm. under den røde linkjen på skjemaet. Hun var ikke enig i at de tok like mål, og hun holder altså fast på at dette er en gjennomsnittsbaby, i størrelse. Så jeg kunne bare ta det med ro sa hun.
så nå regner jeg med en passelig stor en på 3500+.
kan den ikke komme nå da ??? Jeg venter så fælt.
Nei nå skal jeg ta meg litt bitter lemon, jeg synes faktisk at det smaker godt jeg. :findag:
Hilsen Huskestua
Heisann Hege72 og dere andre med små babyer!
Jeg har også fått ekstra kontroller pga liten baby. For 11 dager siden ble den regnet til 2500 gram, og da hadde jeg nesten fire uker igjen. Synes det tegner til baby på over 3000 gram ved termin jeg, men den ble skrevet til minus 25% på skjema.
Jeg har også hatt CTG og blodgjennomstrømmingstest. Alt var fint.
Men babyen min lå i seteleie, så jeg fikk beskjed om at jeg nok måtte ha keisersnitt. Men da jeg var på kontroll på sykehuset for å få time til keisersnitt, så snudde legen babyen, så nå ligger den i hodeleie, og jeg må bare smøre meg med tolmodighet ang. tid for fødsel.
Det var en liten oppdatering fra meg, som ikke har vært har inne på evigheter!
Klem fra Emilia T-15 (UL-termin 31/8):findag:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.