Vis full versjon : ...noen andre som opplever dette??
:leiseg: :leiseg: :leiseg: jeg har så innmari innmari vondt i skambenet...som om noen har sparket meg midt i skrittet med en tresko...:au: Jeg vet jo at det sikkert skyldes nedpress - har jo bare 10 dager til termin...men hadde ikke dette sist gang...og det er jo bare sååååååååå vondt..
Hrmf..skal til JM på onsdag..håper jeg ikke bare blir "avspist" med at det er vanlig med nedpress for flergangsfødende...:leiseg: har skikkelig vondt.
huffda..
T-10
Jannickeh
12-01-2004, 20:32
*trøsteklem*
Foran der - skambenet - er ikke et ordentlig ben, det er mersom en skive, og det er veldig vanlig å få bekkenløsnings-smerter der også.
Jeg fikk det for fullt i forrige uke, og det føles virkelig ut som om noen har tråkket meg virkelig hardt der.
Går du til fysioterapeut? Jeg gjør det nå, og har fått mye hjelp, bekkenløsningen har blitt mye bedre etter jeg startet behandling.
Det er vanskelig å gjøre noe med det, da det er hormonene som styrer det, uheldigvis! Trøsten får være at det gir seg ganske så straks etter fødselen. Prøv med en liten tøypose fyllt med ukokt ris - varmet i micoen/stekeovnen. Legg det over symfyse-benet, det lindrer!!! Paracet/panodil kan hjelpe deg med smertene slik at du får slappet av og sovet litt fremover.
Lykke til, ikke lenge igjen nå!!! :stakar: Sender litt fødevibber jeg, og masse gode, varme tanker!!!
Samme her!! Nå er det ikke nedpress som gjør at jeg har vondt,men en forbasket bekkenløsning.
Føler med deg!!:klemme:
Jepp, det er nok bekkenløsning. Trøst deg med at du ikke har lenge igjen.. jeg har gått med det siden uke 16 :(
32+3
Klassisk bekkenløsning, undertype symfyseløsning, ja. Jeg pleier å sammenligne det med å ha dumpe hardt nedpå stanga på en herresykkel. *au*
Siden du har fått det så sent, så går det sikkert greit over etter fødsel.
Noen råd: Ikke gå for mye nå. Ikke legg vekt på beina når de "skrever", gå med samlede ben ut av senga, ut av bilen, osv. Og pass på nå på glatta!!! Det er kjempevondt med selv en bitteliten skli med en fot! Bruk pigger under skoene!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.