PDA

Vis full versjon : Hvordan kjennes tarmbevegelser ut da...

mammamia
08-10-2002, 13:10
Jeg har et litt rart spørsmål kanskje...

Jeg vet hvordan folk bekriver det å kjenne babyen sparke, men her gang jeg tror jeg kjenner noe som "popper" inni der så lurer jeg på om det kan være luft og uroligheter i tarmen!

Så det jeg lurer på er hvordan man vet at det ikke er tarmen, men baby, og om noen kan beskrive hvordan tarmbevegelser kjennes ut versus babybevegelser...

CecilieS
08-10-2002, 23:21
Jeg skjønner ikke helt hvordan det kan være tarmbevegelser når man kjenner "spark". Den første gangen var jeg nesten i tvil- siden det ikke hadde skjedd før, men resten har vært helt tydelig babyspark. Er vanskelig å ta feil tror jeg- er det bevegelser helt foran i magen der livmoren er, kan det jo ikke være tarmer-dessuten er tarmbevegelsene mer surkling og langt oppe eller langt bak mot ryggen synes jeg.
Kjenner meg heller ikke igjen i alle beskrivelsene for hvordan sparkene føles som- jeg synes, og har alltid syntes at det kjennes ut som babyspark- ingen bobler osv. Men jeg er vel kanskje litt spesiell:) har vært veldig heldig å kjenne det så tidlig som jeg har (ca 13+2) er nå 17+5
Etter hvert som dagene går blir det mer og mer tydelige spark og bevegelser, og kan kjenne det utenpå magen- kjempemoro!!! Den lille gutten min er overalt den- er kanskje helt oppe ved navelen- og vips- så er han nesten helt nede i bunnen. Vanskelig å ville legge seg til å sove når jeg kjenner at gutten sparker og lager leven :D
blir til at jeg ligger med hånden på magen en halvtimes tid før jeg blir for sliten i ryggen.

Pelen
08-10-2002, 23:40
Jeg var også usikker på om det jeg følte var tarmbevegelser eller sparker. Første gangen når jeg var sikker på at det var barnet, lå jeg på magen og fikk aromaterapi. Da kjente jeg noen bobler inne i magen og da var jeg sikker! Etter det tok det en uke før jeg kjente noe neste gang.

Nå er jeg ikke i tvil lenger, plutselig er det mye sparker og jeg kjenner liv sikkert 10 ganger pr. dag. Kjempe koselig (men spør meg om jeg syns det om noen måneder når den lille sparker på magsekken, urinblæren og ribbene :))

Klem Pelen 21+5

Kwistin
14-10-2002, 01:38
tarmene mine lager somregel ulyder, det tuter i svingene... Så jeg merket godt forskjell... Åsså når jeg kjenner romstering av tarmene, skjer det somregel langt oppe, og går nedover... Nurket er jo ikke så høyt oppe før i slutten....

;)

22+2