PDA

Vis full versjon : det klør som besatt på magen

lille ville
14-01-2004, 07:50
Hallo, er det noen som har et tips til meg blir jeg forevig takknemlig!!!! I 8 mnd. av svangerskapet fikk jeg for mye fostervann og magen vokste og vokste (opp til 2 cm om dagen) Og dermed fikk jeg masse strekkmerker :leiseg: (hadde ingen fra før) Jeg smører og smører med kremer og oljer og spesialkremer fra apoteket, men ingenting lindrer kløen... Kan ikke sove om natta, vokner opp at jeg klør meg som besatt. Jeg vet at det gjør vondt værre og trenger desperat hjelp. håper noen kan hjelpe meg!
Klem fra lille ville :birth:
Termin 15. jan.

Hampus
26-01-2004, 12:36
Bedre sent enn aldri... ;)

Her (http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=56393) finner du noen gode tips mot svangerskapskløe.

Hampus (33+1)

Mrs H
30-01-2004, 08:18
Hei lille ville!

Jeg er og sterkt plaget av svangerskapsplage, men av en eller annen grunn så er det ikke magen min det går ut over, men legger og lår. Jeg og lå våken på natten ta at det klødde, jeg kunne klore meg til blods uten at det hjalp!

Da jeg viste det til legen min på forrige kontroll, skrev han ut allergitabletter til meg. De heter Polaramin, og er helt ufarlige for babyen. De har i følge min lege og Felleskatalogen, faktsisk og blitt brukt som middel mot svangerskapskvalme tidlig i svangerskap.
Tablettene sammen med fete kremer (f. eks Spenol) som jeg smører meg inn med morgen og kveld hjelper

Tablettene har hjulpet meg, slik at jeg sover bedre på natten, blir døsig og trøtt og våkner ikke lenger av at jeg klør, ( nå er det bare bekkensmerter, tissebehov, :bryn:'s snorking og :storeb: trang til kos som vekker meg) :uff:
(Heldigvis ikke så lenge igjen... :) )

lille ville
17-02-2004, 12:49
Hei, hei,tusen takk for svarene. Min lille Daniel ble født 30. januar, så nå er kløen over.... Jeg brukte en alovera gel mot kløen, det hjalp meg gjennom nettene. Nå ligger lillegutten og sover. Det er utrolig å være mamma!!!!:klapp:
Klem fra lilleville:D :D :D