PDA

Vis full versjon : Første kontroll fullført!

Nøtteliten
08-10-2002, 15:22
og alt er bra og ser ut som det skal - blodtrykket fint, blodprosenten perfekt, vekta helt fin...og livmora akkurat passe størrelse til så langt som jeg skal være på vei!

Og ikke minst; en fantastisk flott jordmor og lege! Begge to var så blide og koslige og fikk meg til å føle at min graviditet er noe helt spesielt! Virkelig en god opplevelse!

De skal søke plass for meg på Rikshospitalet - men kunne ikke love noe i og med at de bare tar et visst antall normale fødsler hvert år.

På legeundersøkelsen tok vi vanlig underlivsundersøkelse og legen bad meg kjenne på magen når hun trykket på livmora - og jeg kjente at det var noe som trykket imot og da sa hun " der inne bor babyen din" - synes det var så koslig at hun viste meg det og snakket om det som en baby og ikke et foster...var nesten fylt av tårer i øynene da jeg gikk ut igjen jeg!

Så jeg bytter fastlege til denne legen - siden vi har flytta også så er det ok å ha en lege nærme der en bor -

Kjempepositiv opplevelse - og de var så fornøyde med at jeg tok tran og folsyre og at jeg ikke hadde drukket alkohol fra vi beynte å prøve å få til en klaff...har virkelig ikke lyst til å være på jobb nå, men vil hjem til mannen og lese i bøker/brosjyrer jeg fikk med meg!

Kiki, du har vel også vært på kontroll i dag - håper det gikk like strålende som med meg!

Ha en fin dag jenter - tenkte det var på sin plass med litt lege og jordmor skryt her inne - alt for mange som har mindre gode opplevelser med det!

Klem Nøtteliten

Kiki2
08-10-2002, 15:33
Hei Nøtteliten,

jeg må leve i spenning i 1,5 time til... Skal kl. 14... Gjett om jeg er konsentrert på jobben??? Men så flott at du fikk alle resultatene med en gang. Da er det kanskje håp for meg også? Regnet nesten med at jeg må vente i 1-2 uker før jeg vet noe mer. Skal rapportere i morgen, jeg.

Gratulerer med fine resultater og frisk :baby: i magen!

Tidl. bruker
08-10-2002, 15:47
Gjett om jeg ble misunnelig nå da!!! ;)
Gleder meg til det er min tur!:)

Nøtteliten
08-10-2002, 16:10
Lykke til Kiki, skjønner godt du bare sitter og ikke helt konsentrerer deg på jobb nå!
Forresten - alle resultater får en ikke med en gang - men det jeg fikk var veldig bra - sånt som jernlager + HIV og txo må jeg vente med til neste gang - men siden blodprosenten er så bra er det sjelden jernlagerne er for små og derfor fikk jeg streng beskjed om å ikke ta jern!

Når er det du skal på kontroll da Pearl? Er vel ikke så lenge igjen for noen av de "tidlige" maijentene nå?

Klem Nøtteliten

caprice
08-10-2002, 16:25
Hei,

Jeg har termin (i allefall foreløbig) 4. mai, og har tenkt å spørre legen min om RH jeg også - siden jeg har vært der før og var veldig fornøyd.

Kanskje vi sees der da?

Sist gang hadde en kollega og jeg termin med bare 10 dagers mellomrom. Jeg 6, juni og hun 16. juni, Men vi traff hverandre ikke. Hun fødte 4. juni, og jeg.....19. juni.

Satser på å ikke gå så mye over tiden denne gang!

mvh

Nøtteliten
08-10-2002, 17:06
Blir spennede å se Caprice - håper vi begge havner på RH og forhåpentligvis ikke så alt for langt unna 3/4 mai!

Nøtteliten

nero
08-10-2002, 17:13
:kidoki:
Så fint at du har hatt en positiv kontroll. Det har mye å si at legen din får deg til å føle "akkurat" ditt svangerskap er spesielt.:p

Sist gang jeg var gravid gikk jeg til lege og jordmor annenhvergang, legen hadde nesten ikke tid til å prate med meg, mens jordmora var super og hadde god tid. Denne gangen har jeg fått i pose og sekk....det er jeg glad for.

Kos deg og nyyt svangerskapet.:hjerter:

Klem nero og nurket 9+1 :baby:

Stine-mor
08-10-2002, 23:02
Gratulerer med vel overstått første svangerskapskontroll :klapp:

Tidl. bruker
08-10-2002, 23:04
Så fint at du hadde en så fin kontroll Nøtteliten. Det er deilig å bli tatt litt vare på, og å føle seg spesiell.