PDA

Vis full versjon : Sliten.. gode råd??

Kanutten
08-10-2002, 16:55
Hei!!

Nå må jeg klage litt igjen. Jeg arbeider i en første klasse. De jeg jobber med er flinke, men nå er hun som er yngst av de sykemeldt iallefall en uke. Og hun som er igjen er gammel og glemmer og klarer ikke å strukturere elevene..

Jeg skal begynne med foreldresamtaler i morra og ha de på løpende bånd. Men jeg kjenner at jeg er enormt sliten..og at jeg bruker all min energi på jobben.. Er det verdt det??

Burde jeg ringe min lege og få en 100 % sykemelding eller bør jeg bite tennene sammen og holde ut litt til??

Uff..dette var en del syting...men jeg synes ikke det er lett.. Jeg vet at graviditet ikke er noe sykdom..men jeg sover ikke noe godt om natta, så natte søvnen blir ikke noe god...mye våken..og vanskelig for å sovne igjen..

Jeg tar imot alle gode råd...

Noen som kjenner seg igjen kanskje??

Klem Kanutten 31+0 :baby: :o :leiseg:

IzziCreo
08-10-2002, 17:40
Huff, ja, kjenner meg godt igjen jeg :( De siste ukene har vært tøffe, og i går var jeg hos legen. Han sykemeldte meg 50%, og det er jeg så glad for nå. Det er tøft, ikke bare fysisk, men også psykisk, når man er så sliten. Jeg har også begynt å slite med nattesøvnen, og da har man plutselig ikke mye å gå på når man har fulltidsjobb. I tillegg plager bekkenet meg noe nå, og ryggen generelt (begynner jo å bli tungt foran ;) ).

Man har gått mye bort fra begrepet "man er ikke syk som gravid", og leger og helsepersonell fokuserer i høyere grad på harmoni og at man ikke skal slite seg ut gjennom svangerskapet. Det er utrolig viktig både for deg selv og barnet. Lille Baby inne i magen min har vært fælt så stille de to siste ukene, og det kan nok være fordi mamma'n har stresset... Og det er ikke godt å tenke på :( Nå er hun mer aktiv igjen, og jeg mer avslappet også :)

Du må først og fremst tenke på babyen i magen din og deg selv. Jobben kommer i siste rekke, og føler du at det topper seg for deg må du ringe legen din. Babyen din har det bedre når du har det godt :)

Lykke til :)

klem Suzie Q 32+1

Emm
08-10-2002, 23:49
jeg føler meg også veldig trøtt og sliten.
jobber i barneskolen og det er ganske hektisk!
problemet mitt er at jeg ser på en sykemelding som rimelig uaktuelt fordi skolen vår ikke har råd til å sette inn vikarer - så de to første ukene av en eventuell sykemelding vil kollegene mine måtte jobbe dobbelt...
det orker jeg ikke å tenke på en gang - ihvertfall ikke foreløpig..

Emm 31+1

Solstråle
09-10-2002, 00:43
Jeg er nå 100% sykem og glad for det nå. Slet ganske mye før det. (Men jeg har hatt problemer med kvalme o.l. hele svangerskapet )
Jeg jobbet og jobbet, og ville så gjerne jobbe så mye som mulig fordi det var så mange som var avhengig av at jeg var på jobb. Selv når jeg var 50% sykem. så beholdt jeg jo stillingen som avd.leder i barnehagen og alle oppgavene knyttet til den rollen måtte jeg ta meg av som vanlig, men den udisponible tiden min i uke var selvfølgelig halvert. Dette gjorde at jeg jobbet masse mer enn 50% også fordi det oppstod flere problemer når jeg var 50% sykem. Den tiden jeg var 100% sykem før nå, så hadde oppgavene bare hopet seg opp mens jeg var vekke så det var dobbelt så mye å ta igjen.
Jeg lærte at det er ingen som takker deg for at du sliter deg ut..;)
Nå blir vi jo større, sover mindre om natten og det er ikke alltid like lett... Må innrømme at det var litt foreldresamtalene som tok knekken på meg. Jeg innså at jeg ikke klarte mer kveldsjobbing og utenom jobben hadde jeg jo ikke noe liv, for jeg var dønn utslitt :(
Så mitt råd er ; TA VARE PÅ DEG SELV :klapp:
Eller som jordmoren min sa; Det er et lite liv inni magen der som krever ofte så mye at en blir sykem og dette varierer fra person til person. Dessuten kommer det ann på hvilken jobb du har og den du har er jo ganske krevende . Lykke til

Sender deg en stoor :stakar: klem og håper at du finner ut av det.

Margreth
10-10-2002, 23:46
Hei Kanutten.

Er inne her og smugtitter fra januarklubben jeg...:) ...måtte bare svare på innlegget ditt...

Jeg synes du skal kontakte legen din å få deg sykemelding snarest! Det er ikke noe lurt for hverken deg eller babyen at du blir så sliten ! Jeg synes du skal tenke utelukkende på deg selv og babyen og så får arbeidsgiver klare seg så best den kan!!! Jeg er 100% sykemeldt på andre uka nå og legen min sier akkurat det jeg sier til deg nå. Han bryr seg om meg og barnet og overhode ikke om arbeidsgiver sine problemer.

Jeg vet imidlertid at det ikke er noe morsomt å komme med sykemeldinger til arbeidsgiver, men for min del gikk det ganske bra likevel...(Jeg har bekkensmerter og har litt gangproblemer, men jeg var veeeldig sliten også...)

For de som bekymrer seg over at arbeidsgiver ikke har råd til å ansette vikarer, så kan faktisk arbeidsgiver søke om refusjon av sykepenger for gravide arbeidstakere i arbeidsgiverperioden. Det stod i noen papirer jeg fikk fra Trygdekontoret!

Det å gå gravid er ikke noen normalsituasjon for de fleste av oss...Søstra mi sier at dersom menn hadde gått gravide, så hadde verden sett anderledes ut! Menn er jo mye flinkere enn oss til å fortelle om plagene sine...:D

Lykke til Kanutten, håper det ordner seg for deg!

Klem 27+0, termin 9.1.03 (men det kan jo bli desember også...)