PDA

Vis full versjon : FORMSJEKK uke 41-42

Sine
08-10-2002, 19:12
Da er det vel ei stund siden isst igjen, jenter. Hiv dere på.

Sine 29+2
Sykemeldt en måned til 50% pga. bekkenplager
BT 120/65 - fint
Hb 13,4 - fint
Ødem 0/1 - egentlig tror jeg ikke jeg er hoven, men legen skrev nå det
Leie HB (hodeleie, men bevegelig)
Fl/min. 140
Vekt opp 1,5 kg totalt
SF-mål 28, litt over den røde streken (første gang)

Ellers føler jeg meg frisk og fin hvis jeg ikke tenker på et ømt bekken og smerter der hvis jeg står/går lenge.
Kanskje noe trøtt innimellom, men eller helt vanlig. Jeg liker å pynte meg, ordne håret og kjøpe kjekke klær. Er litt opptatt av jeg ikke lar meg selv forfalle, for da kan mye veldig lett bli begredelig.

Og så er det sol ute, jenter, masse høstsol som står lavt og skinner rett inn bilvinduene og gjør sikten dårligere.. :p samt minner meg om at det er på tide med ny bilvask (var det i fjor høst den fikk den forrige mon tro :uff:

Ha en flott dag, alle desembervennene mine.

klem fra Sine

Conzy
08-10-2002, 19:34
Oppdatering fra meg, hmm er ikke inne på alle "fagutrykkene" men skriver det jeg vet :uff:

uke 32+2
Termin 2. des
Sykemeldt 40% fra igår
BT 120
Ingen ødem problemer
Babyen har hodeleie
Vekt opp 10 kg totalt
SF-mål 34

Formen er fin, ble sykemeldt pga. mye reising i jobben. Det gjør godt, nå er jeg fritatt reising. Brukte første dag hjemme til å gå lang tur i høstsolen, deilig :) Gleder meg til å få gå med vognen!

Er ellers klar som et egg, klør i fingrene til å pynte til jul :D sånn at alt skal være klart!

:findag:

Klem fra Conzy (32+2)

Kikkan
08-10-2002, 21:10
Uke 29+4 i dag, men tallene er fra uke 28+6.
Vekt opp totalt 14,7 kg :( :uff: (hvis jeg har talt riktig)
BT 100/70
Hb 9,9 (må spise jerntabletter)
Urin neg.
Ødem 1
Fl./min 130
SF 29cm

Fikk aktiv sykmelding ut svangerskapet pga ryggen. Ellers er jeg ganske trøtt å sliten for tiden. Hjelper litt på å ikke arbeide hele dagene i alle fall. :) Fra nå av skal jeg gå til jordmor ca annenhver uke. Syns ellers at tiden går utrolig tregt. Blir jo aldri Desember jo! ;)

LiJi
08-10-2002, 21:55
Jeg synes denne tiden har rast avgårde...

Synes det ikke er lenge siden jeg stod og så forundret på den blå streken på testpinnen...

Jeg har vært utrolig heldig så langt. Føler meg fortsatt sterk både fysisk og psykisk. Jeg jobber fortsatt 100%, og håper jeg greier det fram til permisjonen starter 11.11. Terminen er 1.12.

Fakta fra forrige kontroll:
Blodtrykk: 121/81
Hb(jern) : 11.7 (spiser 1 -2 aminojern tabletter pr dag)
Ødem: 0
urin: +1, men jeg måtte tilstå for jordmora at den ble tatt i full fart før jeg reiste fra jobb...hun vil helst ha morgenurin... Ellers har den vært negativ.
Fl/min: 148
Sf mål: 28. (Ved 30 uker ) Har fulgt den "røde" linja jevnt.

Kjenner veslejenta sparker og romsterer, men favorittstillingen hennes er foreløbig å ligge på tvers eller å dunke hodet opp i høyre ribben...( Pappan sier hun foretrekker høyre side siden han ofte sitter på den siden av meg i sofaen...Han har funnet ut at hun er kilen!!)

Ellers er det blitt en vane å måtte opp en gang hver natt, sånn ca 4 eller 5. Heldigvis kan jeg bare legge meg ned og sove videre etterpå...til den forbaskede vekkerklokka galer "god morgen, god morgen" sånn ca 6.30....Da er det med pust og pes jeg drar meg opp etter jernstengene ved hodegavlen, og slenger begge bena over sengekanten... Magen har fått en egen pute om natten nå, det kjennes godt å støtte litt i mot.

Halsbrann kommer og går, en venninne av meg som også har termin i des, sier det betyr at babyen får mye hår på hodet...

Jeg bruker støttestrømper, noe jeg tror har hjulpet meg mye når det gjelder å takle gåing og den økende vekten. Jeg har lagt på meg 14 kg..

Ellers gleder jeg meg til permisjonstart...føler jeg trenger noe tid til ruging også, har ikke hatt så mye av ferien min heller i sommer.. gjemmer den til neste år..slik at jeg kan bli hjemme noen uker lenger..

Vi gleder oss utrolig mye til veslejenta kommer!

Mvh LiJi 32 +3

Emm
08-10-2002, 23:38
hei!

her kommer min tilstandsrapport! :)

:baby: 31+1
:baby: fl./min: 140
:baby: lillebaby ligger med hodet ned, litt på skrå ( og sparker & koser seg veldig der inne! :hjerter:
:( mye vondt i magen ( pga. oppblåsthet og treg fordøyelse)
:( det verker i ryggen ( pga. skjev ryggsøyle)
:) 100 % jobb
:sover: TRØTT TRØTT TRØTT!!
:nam: opp 7 kg

er ellers veldig forventningsfull og gleder meg så utrolig til min lille Nicolai :elsker2: kommer ut!!

Emm :findag:

susse
08-10-2002, 23:58
Her er rykende ferske tall fra kontrollen i dag 29 uker presis.

:)Hb 12,0
:) ødem 0
:baby: forsterlyd 140-150 ( samme som storebror hadde)
:baby: skrått steteleie, men full rundans i løpet av døgnet kjenner jeg.
:) BT 130/80
:) urin neg.
:) SF mål 29 cm, helt ytterst på det grønne
:o opp 9 kilo
Aktiv sykemeldt i to månder allerede pga kynnere og tidlig svangerskapsforgiftning sist.

Neste kontroll blir med ultralyd og vekstberegning i uke 31, gleder meg !

Formen er fin, litt sliten i ryggen og halsbrann om kvelden. Begynner å bli vanskelig å kle på sønnen min sko osv...han hjelper meg så godt han kan. Føler meg diger...og jordmora bare flira og sa at "bare vent om to månder du ! "
Jeg lå nesten hele svangerskapet sist, så dette er bare kos :klapp: Storebror gleder seg veldig til å få se hvem som bor i magen, han er helt sikker på at det er Eivind inni der han....hvem vet.
Synes tida går treeeeeegt nå jeg !:sint:

Ladyen
09-10-2002, 00:47
Er i dag 31+3

Var hos jordmor i går og da fikk jeg følgende tall :
Vekt: +10kg tilsammen (kan ikke klage på det syntes jeg)
BT: 120/80
FL: 145
Leie: Jordmor var veldig usikker og lurte på om den lille hadde lagt seg i seteleie. Var på UL i dag og fikk bekreftet at det er nok seteleie foreløpig ja.
SF: 29 cm

Iflg ul i dag er det ei jente i magen min. Det samme ble sagt på ordinære ul oxo, så da er det vel kanskje sant da..... ;)

Er fortsatt 100% sykemeldt og har ikke så mye annet valg enn å slappe av. Bekkenet liker ikke annet. Prøver jeg å gå eller gjøre noe så verker det som besatt :( Halsbrann og gulping hører oxo med nå. Og dårlig plass til den lille når jeg prøver å spise litt.... da blir det full fart i magen. Babyen er aktiv omtrent hele tiden. Noen fast døgnrytme har vi ikke ennå ihvertfall.

Til uka skal vi prøve å få gjort siste innkjøp til babyen så etter det er det bare å vente.

Lykke
09-10-2002, 04:21
Var hos jordmor (m/ jm-student) idag, er 32 uker på vei.
:baby: Vekt: opp 13 kg totalt (4 kg siden sist kontroll)
:baby: BT: 130/75, har steget litt
:baby: FL: 120 (alltid under 136)
:baby: Leie: HB (med rumpa opp mot høyre ribbe-ben )
:baby: SF : 33 cm (BIG MAMA)
:baby: Ødem: 2 (hovne ankler og legger.."knokene" har forsvunnet helt ..)
:baby: HB :11,2
:baby: ingen sukkerutslag på urinen (JESS!)

Er 50% sykemeldt, og blir det nok "tiden ut".
Verker endel i bekkenet, har bekkenbelte i bruk og krykkene står klare. Litt varierende humør på meg for tiden...:leiseg: .. blir lei av å bevege meg som en gås med stive bein...Litt vanskelig å få sove /hvile godt, så jeg er veldig trøtt ..Bortsett fra leggkramper ,kløe og UTROLIG mange tissepauser i løpet av en dag har jeg det bra..Sambo er rene engelen, steller i huset og tar hensyn til det merkelige lune som jeg er i for tiden . Masserte beina mine nå nettopp... :uff: ..sukk...
Jeg ser virkelig frem til det nærmer seg jul..! Gleder meg til å få hilse på den vesle kickbokseren vår ..
Klem fra Lykke ( "med vann i knærne og bølger i håret" ..) ;)

Nellevis
09-10-2002, 14:23
Var hos jordmor på mandag og var da 30+6. Mine mål er som følger:

:) BT: 110/65

:( Urin: Litt sukker...

:( + 16 kg totalt...

:) Ødem: 0-1

:) Leie/bevegelse: H/B (altså hode ned og bevegelse)

:) Fl/min: 155

:) SF: 27,5 (altså litt under den røde streken)

Skal tilbake om 2 uker og ta ny blodprøve pga at jeg er Rh minus.

Ellers er formen relativt stabil. Begynner jo å merke tyngden og bekkenet sliter litt. Sover derfor litt dårlig og blir kanskje litt lettere irritert enn vanlig. Og tårene presser på noe oftere enn normalt...:leiseg:
Er dessuten plaget av treg mage, men nå har jeg kjøpt noe på apoteket som jeg håper hjelper!

Masse liv fra Lillemor. Magen bukter seg og hun ruller rundt der inne! Spennende.
Dagene flyr avgårde og jeg synes det slettes ikke er lenge igjen.

Kalis
09-10-2002, 14:40
Formsjekk fra meg:

:) Blodtrykk: 90/55

:) Hb: 11,8

:) Ødem: 0-1 (bare litt hoven rundt anklene om kvelden, sokkene lager fine ringer langt inn i huden uansett hvor slappe de er i utgangspunktet virker det som)

:) Urin; neg (som jo er positivt skulle jeg tro)

:) Fl; 150 i puls

:) Leie; ikke sjekket enda

:) Vekt; -1 kilo så langt

:) Symfyse: 28 cm (uke 28, altså nesten over det grønne feltet)

Er ellers i god form, veslejenta er ganske så rolig og har få aktive perioder som er lange; som regel en ca klokka 10 og en ca klokka 18 som varer en halvtimes tid der hun spreller, sparker, hopper og spretter - ellers er hun veldig rolig (for rolig???)

Tidligere bruker
09-10-2002, 15:55
Uke 30+2:D
Utslag på urin fremdeles:(
SF-mål: 28
I full jobb:uff: Sa nei til sykemelding forrige uke.:eek:
Har vært litt svimmel og rar i det siste.
Skal begynne på kurs neste uke:)
Ble skremt av filmene jeg lånte av jordmora sist:( Ekkelt. Er langt ifra klar til fødsel, men det blir jeg nok ikke heller.
Går til fysioterapeut en gang i uka.
"Bare" litt over 6 uker til permisjon:) Gleder meg.
Opp 8 kilo totalt.

Amadala

Solstråle
09-10-2002, 15:58
Er nå 28+6 uker på vei
Vekt: + 2 1/2 kg.
BT: 120/75, har steget litt

Hvordan babyen ligger vet jeg ikke enda, var hos legen min forrige gang og han er ikke så nøye med å kjenne etter.

Vet heller ikke hjerteslagene siden han ikke målte de men de var 131 sist jordmor målte dem.

SF : Midt på den grønne streken.
Ødem: Ingenting enda ..: )

Urinen var det litt eggehvite i sa han, vet ikke helt hva det har å si, men skal inn med ny prøve på mandag.

Har vært 100% sykem. fra uke 26 tror jeg det er:(
På grunn av kvalme, har litt problemer med å holde maten nede, men det er blitt bedre. Håper det gir seg snart :(
Hadde store håp om å få lov å jobbe igjen, hvis bare kvalmen gav seg, men har nå gitt opp. Koser meg heller hjemme med å lage julegaver og forberede meg til :baby: skal komme i slutten av desember :klapp:

Tuppa
09-10-2002, 17:16
:D 31+4

:o Vekt: opp 12kg.

:) BT: 115/60

:) Hb: 12,3

:D Hodeleie

:) Fl/min.: 140

:) 0 på urin og ødem.

:eek: FS: Jeg følger den øverste grønne streken.

;) Jeg slapper av og tar det med ro, er 100% sykemeldt.

:( Har begynt å få litt hodepine og sover dårlig på natten.

:p Ungen presser vanvittig under ribbena mine og er mye aktiv, jeg orker ikke å sitte forover så lenge av gangen lenger...

:birth: Gleder meg mer og mer til jul :cool:

Line
09-10-2002, 17:38
Vi var hos jordmor i går.

*30+1
*opp 3,3 kilo siden sist(+7,9kilo totalt)
*bt :110/60
*Hun tok ikke blodprosenten
*Ødem: 0
*Leie/Bevegelse: HB (hodet ned og bevegelse)
*Fosterlyden: 140
*sf mål: 30cm
*urin: negativ

Toxo testen var negativ denne gangen også:klapp:
Jeg har fått bekkenløsning foran og fikk bedskjed om å ta det litt med ro.
Har veldig vondt i ribbeina også og det trodde jordmora skyltes at jeg hadde strekt en muskel eller sene.
Jeg er 50% sykemeldt.

Nå skal jeg gå til jordmor hver 14dag,, frem til uke 38 da blir det hver uke.

winni
10-10-2002, 14:58
:) + ca 9 kg
:) BT 105/60
:) HB 12,7
:) Urin=neg.
:) Ødem=neg
:) Leie: snur seg ofte, litt usikker nå..
:) Puls:baby: 145
:) sykem. 50% pga vonde hofter v/ mye gåing på jobb.
SF mål=29

Plaget med endel gulping litt halsbrann, ellers er formen veldig bra. Trener endel på sats.

Humøret var ikke så bra for 1 mnd. siden, stakkar winni-mann
:D , men nå er det på topp igjen.

Lykke til videre alle :klapp:

Winni + :baby: 32+1

cora
10-10-2002, 17:42
:) Uke 28+4

:) Fl 146

:) SF 27

:) BT 110/62

:( urin: blodspor

:) + 7 kg

Legen sjekket ikke leie til babyen, men kjenner godt at den sparker nedover, så den ligger nok med stumpen ned akkurat nå.

Fikk forlenget sykemeldingsperioden med nye 4 uker, 100%. Så får vi håpe at babyen vokser bra og har det fint. Ny UL er ikke før 14 november. Leeenge til ...

Formen er fin, men har ikke særlig energi eller overskudd. Samtidig synes jeg det begynner å haste med anskaffelse av søskenvogn, kjøp av stor seng til eldstejenta, og bytte av barnerom. Det stresser meg faktisk litt. Må være redebyggerinstinktet som slår til :)

lenesin
10-10-2002, 17:44
Dette er fra jeg var hoss jordmor sist:
*Har gått opp 5,5 kilo til sammen siden magen begynnte å vokse.

*BT 120/80

*Hb 10,9 hun sa jeg burde ta litt jern når det nermet seg slutten.

*urinprøven var fin.

*0 ødme:D

*:baby: lå med hode ned.

*FL/min 135:hjerter:

ER 100% SYKEMELDT:(

Fundus målet var 28 cm,helt etter den røde streken.
Så den lille har det bra å da har jeg det bra:D :klapp: :klapp:

LENESIN TERMIN 31.12.02 :birth: