PDA

Vis full versjon : Bekkenløsning auu...

jubi
16-01-2004, 21:31
Har noen noen gode tips, råd for å forebygge bekkenløsning..? Lurer på om det er tilfeldig hvem som får det eller er det de med ryggproblemer...:gal2:

Tidl. bruker
16-01-2004, 22:25
Bekkenløsning kommer nok uavhengig av om du har ryggproblem eller ei.

Bekkenløsning er hormonstyrt. Det er leddene i bekkenet som skal løsne litt før fødselen, og når du får det man kaller bekkenløsning, så løsner disse leddene for fort/mye (enkelt forklart)

Du kan lese om bekkenløsning her (http://www.lkb.no/)

jubi
17-01-2004, 11:48
Takk for hjelpen, det var en nyttig side.:klapp:

oupsi!
19-01-2004, 09:23
Det er dessverre HELT tilfeldig, ja. Jeg har liksom alltid forbundet bekkenløsning med litt overvektige, i dårlig form. :uff: FEIL... Den sprekeste og sterkeste jenta jeg vet om, som aldri har hatt vondt en plass før, er den jeg kjenner med kraftigst bekkenløsning.

Selv er jeg veldig fysisk sterk og robust, men hadde noe bekkenløsning forrige gang.

Håper det ikke blir verre for deg - det kan godt holde seg stabilt hele svangerskapet.

For forebygging: Prøv å ikke drive med altfor mye langtur-gåing. Skiturer med mye fiskebein og ploging er IKKE bra! Generelt alt som gjør at du må legge vekt på beina mens de står fra hverandre er ille. Bruk brodder nå på glatta! En bitteliten skli med en fot er nok til å gjøre kjempevondt i dagesvis. Av trening så er visstnok sykling (når du sitter) fint. Gå opp av senga og ut av bilen med samlede bein.

Det var det jeg kom på. :)