PDA

Vis full versjon : Jordmora mi er ei KU!!!!! laaangt!

-Marlene-
14-08-2002, 22:26
åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååh! Jeg er så sur... Denne jordmora gjør meg gaaaaaaaaal. Alt jeg gjør er jo feil jo, og alt jeg ikke gjør også forresten. :(

Dette er dagens møte med JM mi... =

Kommer inn og er svimmel og har MAGEVONDT. Forteller henne det og at jeg trur det har med forstoppelse og gjøre. Hun sier at det eneste som hjelper er å sykkle (!), helt greit det sier jeg, men jeg er sterkt plaget av bekkenløsning og å sykkle for meg gjør ting ti ganger værre. Det kan ikke være så ille sier hun, jo svarer jeg, Jeg klarer nesten ikke å legge meg sjøl engang OG Da ler hun!!!!!! :grrr: (%€€#"#%&/) Jeg spør om det finns tbl for dette og da svarer hun at det ikke gjør det i det hele tatt, og mener at enste er å sykkle. Da sier jeg: da må jeg ta op dette med lege og fysioterapauten min, for der har jeg blitt rådet fra å ikke gjøre det. Hun svarer ikke.

Videre spør hun om jeg har tatt jern tbl en gang om dagen, noe jeg sa at jeg ikke har gjort PGA FORSTOPPELSE!!! Og at ferintin innholdet mitt er på 30 og legen mener at dette er bra og derfor behøvde jeg visst ikke (noe jeg er glad for). Da blir hun sur og setter meg på 2 tbl dagelig istedet for 1!!!! :leiseg:

Videre spør hun om jeg spiser regel-messig, noe jeg har hatt problemer med pga sulthets-følelsen min er totalt borte og jeg orker ikke å spise nesten, dette er noe jeg sliter med. Hun blir svarer: ja men røyke kan du? (spydig som fy)(ja jeg røyker, men har trappet ned MYE og syns selv jeg har vært flink, prøver jo fortsatt da.) Og dette er noe hun sier hver ENESTE gang jeg er der... Da sier jeg: dette har vi tatt opp hver gang jeg har vært her, så nå syns jeg det er greit og hoppe over den leksjonen, jeg VET det ikke er bra! Da svarer hun meg ikke.

Videre skal jeg gå på vekta, og hun gipser og sier: å gud så lite du har gått opp (7 KG).. dette er ikke bra sier hun, og forteller meg at jeg MÅ spise 4 måltider (jaaaaaaaaa jeg veeeeeeeeet, men jeg klarer ikke, tror hun at jeg gjør dette for morro skyld????) Må tilføye at dette er den samme JM som fikk en til å slanke seg da hun var like langt på vei som meg og hadde gått opp like mye. :eek: :eek: :eek: :eek: så jeg var forberedt på at hun skulle si det. Hadde vært artig om jeg hadde sakt at jeg spiser godt, da måtte vel jeg slanke meg å. ?

Så forteller jeg at jeg ikke sover noe gått lenger, jeg våkner hele nattan og det er kun 1 time av gangen med søvn, VET DERE HVA HUN SIER??? At jeg fra i dag skal stå opp hver dag kl 10:00! HVA FADER HAR DET MED SAKEN Å GJØRE? jeg svarer at det ikke er noe problem DA JEG ER OPPE HVER DAG KL 10, FOR JEG SOVER JOOOOOOOOOOOO IKKE!!!! satt å irriterte meg over at hun kunne sitte å si noe sånt igrunn, sitte der å bestemme at jeg skulle stå opp kl 10, akkuratt som om jeg var en doven lathans!

Videre sjekket hun livmor lengden og mente den var på 25, hun kåla ille, og fikk det liksom ikke til. Jeg sa at det var den iuke 27 også. Men det trudde hun ikke på (hadde selvf. glemt helsekortet hjemme). Men jeg har sjekka jeg og den var det i uke 27, er nå i uke 30. Videre sjekket hun urina mi, og den var helt fin sa hun. Jeg er selv utdannet legesekretær og så at den ikke så bra ut. Da hun gikk ut tittet jeg på stripsen og der var det + på proteiner. Jeg gadd ikke å si noe, hun måler kun ved øye mål og ikke på denne esken som er der til å sammenligne med.

puuuuuuuuuuuh... :( dette er altså min jordmor... heldigvis skal jeg til legen neste uke!!!!

Videre ble hun sur da legen har gitt meg timer annen hver uke, og mente at han kun skulle tyne meg for penger, driter vel jeg i. Hun er hyggelig, blid, hjelpsom og positiv. OG JEG BETALER IKKE EN DRITT DER!!!! så på trass satt hun meg opp annen hver uke også.. :uff: jeg kommer ikke til å dra dit.

HVORFOR SKAL VI HA JORDMOR????

Maline
14-08-2002, 23:13
Dette var et heftig innlegg!:birth:

Vedr. forstoppelse sier jeg bare; Lactulose! Hjelper med en gang!!
Løøøøøøøp og kjøp! Billig og bra vil jeg si..

Bruker det ofte jeg!

..og blir baken sur & lei, så smeller jeg bare inn noen Alcos anal stikkpiller! Det finnes så mye bra nå atte:)

:klapp: :klapp:

PS!

Lykke til videre forresten!!!!
:) :)

Malinmor
14-08-2002, 23:38
Huff for ei HURPE JM du har da:sint: Skjønner ikke at sånne folk kan ha en sånn korselig jobb jeg:uff: Hun har vert JM altfor lenge sikkert og burde finne seg en annen jobb:birth: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: jeg blir så provoser jeg av sånne folk og iallefall nå når jeg er sprekkfull av hormoner:bonk: Huff....

Sender deg en trøsteklem jeg:stakar: Og du må ikke finne på å sykle når du har bekkenløsning, da vil du få noen dager som er ille da, ikke hør på henne når det gjelder akkurat det:gal2:

:findag:

Stinemor
15-08-2002, 02:44
Å jeg blir så sint når jeg hører om slikt som dette. :sint:

Vær så snill og ikke gå på mer kontroller til denne uprofesjonelle og ufyselige jordmora!!! Ta opp dette med legen din og spør om du kan få resten av kontrollene dine hos han i steden for, eller bytt til en annen jordmor (om det finnes noen å bytte til der du bor).

Dersom du ikke er den første hun har oppført seg slik mot, ber jeg dere vurdere å sende inn en skriftlig klage på henne. Slike folk trenger vi rett og slett ikke i helsevesenet!:leiseg:

Lykke til videre!

Klem fra Stinemor:stakar:

Tifa
15-08-2002, 03:27
Vet du hva? Man kan faktisk selv velge om man vil gå til jordmor eller ikke. Så hadde jeg vært deg så hadde jeg sluttet på dagen.

Legen min sa når jeg kom til første kontroll at dersom jeg lurte på noe underveis i svangerskapet som ikke var rent medisinsk, så skulle jeg spørre en av jordmødrene på helsesenteret her i nærheten, men det var jeg selv som valgte å kontakte jordmor for å gå dit på kontroller i tillegg. Legebesøkene/legekontrollene ble satt opp uansett som om jeg ikke skulle til jordmor.

Du trenger altså ikke gå til jordmor dersom du ikke ønsker det. Legen kan foreta alle kontroller som er nødvendig, og da slipper du den grusomme dama!!! Hadde kvittet meg raskt med henne, jeg. Og sagt klart ifra hvorfor også. (Takk gud for at disse hormonene gjøre at jeg faktisk tør si ifra om sånt!! Kan godt sende deg et par ekstra doser med gravid-kvinne-aggresive-hormoner først hvis du trenger litt ekstra guts for å ringe, altså! :bryn: )

Lykke til!

:stakar: fra Tifa (på besøk fra november-klubben)

-Marlene-
15-08-2002, 03:47
Det trenger jeg nå!

Skal snakke med legen min jeg, og tenker jeg skal avbestille time hos ho neste gang.

Jeg vet ikke om jeg gidder å gi noen grunn eller å gjøre mer enn det. Huff, har nok med alt annet som skal skje jeg nå..

Den dama der får heller bare undre om hvorfor jeg ikke kommer.

Og med flaksa mi så får jeg vel henne når jeg skal føde vel... :uff:

Pope
15-08-2002, 13:04
Først og fremst må jeg bare le av headingen din....HAHHAHAHAHA...

Sånn......

Tifa har rett i at du ikke behøver JM-besøkene. Dette kan legen din gjøre.
Og hvis man ikke liker legen, kan man velge å bare gå til JM.

Huff, hun hørtes jo splitter pine gal ut. :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk:
:bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk:

Nei, hold deg til legen, eller finn en annen JM.

Klem Pope og lille kråkebolle

K@trine
15-08-2002, 14:20
Men jeg fikk meg en god latter når jeg leste det innlegget ditt, jeg synes jo selvfølgelig at det er kjempetrist for dine vegne at du skal få et sånt forhold til jordmødre. Slutt hos henne, finn en ny jordmor eller gå bare til legen din. Jeg har hørt at når man holder på å føde så har man krav på å få byttet jordmor inntil 2 ganger, så hvis ho er på sykehuset når du skal føde, så be om å få bytte, det kan jo ende med katastrofe, så dum som ho er :bonk: . Mon tro hvor hun fikk utdannelsen sin :???:
Lykke til :stakar:
Klemmer fra BigMama 32+1 :findag:

Helen
15-08-2002, 17:56
Herregud for en dame!!
Jeg er enig med de andre før meg her.. Dropp å gå til henne mer!
Hvis du føler deg komfortabel med legen din, så gå kun til han/henne resten av tiden. Event. skaff deg en annen jordmor!

Hun virker jammen ikke helt klar den dama der!:gal2:

Lykke til videre!

Klem Helen og lille gullet (31+1):baby:

Saga
16-08-2002, 16:15
For en fæl dame!!!
det skulle ikke være lov å være jordmor hvis man ikke var kjempekoslig!!

nei, jeg holder med de andre her, ikke dra til henne mer!

klemmer fra Lilith

Metteb
16-08-2002, 19:21
Nå har jeg ikke lest igjennom hva alle de andre har svart, men dette går da ikke an!
Jeg tror jeg hadde bedt henne dratt et visst sted!!:sint:

Bare gi henne huden full av kjeft, ellers så tropper jeg opp i Fredrikstad og gjør det for deg. Man kan ikke behandle medmennesker på denne måten?:sint:

ÅÅhhhhhh jeg blir så :sint: jeg også.

Kan du ikke bytte jordmor?

Uansett, lykke til vennen. :stakar:

Verdande
16-08-2002, 20:40
Å kalle jordmora di for ei ku, er å fornerme alle de flotter kuene som finnes. Kuer er fantastiske lyttere, visste du det?

Men hun er ikke helt god hun derre damen der, så bare kutt ut kontrollene hos henne. OG fortell legen din om hvordan hun er, og så hører du på hva legen din sier!

Klem fra Verdande, 32+5

-Marlene-
17-08-2002, 03:46
Og jeg tror nok jeg ikke gidder å dra til henne noe mer...

Legen min er jo mye hyggeligere og koselig...

Jeg ser vel ikke helt nødvendigheten med å gå til JM heller da jeg føler at legen passer godt på meg og kontrollene, og legesekretærene der er kjempe hyggelige :klapp:

Sant som Verdane sier, det er en fornærmelse for kuene. Beklager alle kuer :p Ingen er så ille som jordmora mi ... he he..

Metteb: du kan gjerne komme å lekse opp for ho du.. he he... DET hadde hun trengt altså.. selv gidder jeg ikke å se dum-trynet hennes mere...

Men med meg om min flaks så vet jeg at jeg kommer til å få henne under fødselen. Og hvis fødselen varer lenge så jobber ho garantert dobbelt den dagen :p Men da skal hun få se ei jente som sier i fra... eller rettere sakt: SKRIKER I FRA!!!

ja ja... deilig å høre at man ikke trenger å gå til JM, jeg har meldt meg av svangerskaps-kurset da det selvfølgelig var hun som skulle holde det (jeg og min flaks ja..)

Ha en riktig god helg alle mage damer... og hvis noen vil teste ut vodoo så er det bare å begynne på henne.. :p

Koz Marlene 31+2

Karius
17-08-2002, 13:44
Fy flate for ei tispe du har til jordmor!!!Spark henne på dagen:lol:
Ingen vits i å gå til jordmor når hun er slik da:uff:
Jeg går bare til legen min jeg.... synes ikke det er noen vits for min del da, å gå til jordmor i tillegg.

:stakar:

:findag:

Karius 31+0