PDA

Vis full versjon : Bekkenløsning og jobb

stein
21-01-2004, 18:10
Jeg er nå halvveis i svangerskapet. Rundt uke 14 fikk jeg begynnende bekkenløsning som jeg går til manuell terapi for. Rådene jeg får er å holde meg mest mulig i ro og unngå alt som gjør vondt.
Jeg har en 25% jobb der jeg jobber 2 timer hver dag med en del kontorarbeid og en del rydding av bøker (bibliotek). I utgangspunktet er ikke jobben verre enn det jeg gjør på fritiden. Problemet er stress i forhold til å møte på jobb til fast tid. Jeg er begynt å kaste opp når jeg skal rekke bussen og kjenner at ryggen låser seg av stress. Jeg er redd for å skli på isen og må beregne dobbelt så lang tid til og fra busstopp som ellers p.g.a. smerter og redsel for å falle. I det siste har det blitt mye fravær p.g.a. legetimer og forsinkelser fordi jeg ikke har nådd bussen og sjefen min er ikke blid.
Bekkenløsningen begynner å bli så fæl at jeg sannsynligvis vil ha mulighet til å få i alle fall 50% sykemelding. Men er det verdt det når jeg bare jobber 2 timer hver dag? Hva syns dere?

stein
22-01-2004, 16:58
Var til manuell terapi i dag og han mente jeg skulle sykemeldes. Så da ble det heldigvis ikke mitt valg likevel.