Vis full versjon : Boblebad?
Jeg bare lurte på om man kan gå i boblebad når man er gravid?
Mener å ha hørt at man ikke skal det pga. bakterier men er ikke helt sikker.
Dette gjelder også "hjemme boblebad" da stille vann blir stående i systemet når det ikke er i bruk og dette blir pumpet ut når den startes igjen.
lille ville
21-01-2004, 21:20
Jeg har også hørt at det ikke er bra med boblebad. Hart.o.m. sett oppslag ved siden av offentlige boblebad at det ikke må brukes av gravide og hjertepasienter!!! Men en deilig dusj er bare lækkert!!!
Klem fra lille ville
Jeg tar ofte boblebad hjemme..
Men er veldig nøye med rengjøringen av badekarret.Bruker rengjøringstabeletter bøde før og etter bruk.
Min venninne som har boblebad hjemme, fikk beskjed av JM om at gravide ikke skal ta boblebad, verken offentlig eller privat....
Vet ikke helt hvorfor.
Tidligere bruker
23-01-2004, 09:34
Jeg tar IKKE boblebad.
Faren for infeksjon/bakterier er stor når man er gravid.
Det er ikke verdt å ta sjansen.
Ikke for å skremme for mye, men jeg fødte en gutt i uke 23
i august i fjor pga infeksjon. Han klarte seg desverre ikke:leiseg:
Har fått beskjed om å holde meg borte fra boblebad.
:findag:
Hjelp nå ble jeg bekymret.Jeg har tatt boblebad offentlig noen ganger nå.trodde ikke det var farlig....Skal ikke gjøre det igjen nå...
Tidligere bruker
23-01-2004, 10:02
Uff, var ikke meningen å skremme dere så alfor mye, det er jo mange grunner til at man kan få infeksjon.
Men boblebad er en av dem. Man er veldig uheldig hvis
det skjer. Men, etter det jeg har opplevd så blir jeg litt ekstra revet med i akkurat sånne diskusjoner......
LYKKE TIL ALLE SAMMEN:)
Blir det det samme med offentlige bassenger osv......?
De inneholder jo et snev av klor osv for å ta knekken på bakterier.........men er det også noe man bør styre unna....?
Huff da...mamma har boblebad (bor i etasjen over oss) og jeg har jo lånt det litt (men faktisk bare en gang mens jeg har vært gravid nå)....jeg som tenkte jeg skulle benytte meg masse av det fremover....Ikke det nei...
Får vel holde meg til fotmassasje-badet mitt da...Det er vel fremdeles trygt?
lille ville
24-01-2004, 20:08
Hallo, dette er til Chanel! Offentlige basseng er ikke farlige!!!! Du kan gå i bassenget helt til slimtampongen går. I basseng er det ikke en stor infeksjons fare som med boblebad. Jeg skal i bassenget i morgen og har allerede passert terminen...( Hvis det ikke skjer noe i natt, da:bryn: )
Klem fra lille ville
Spurte min jordmor om jeg kunne bruke boblebadekar. Hun sa at private gikk greit hvis jeg vasket ordentligt, men hun sa også at jeg måtte lytte til kroppen min og høre hva den sa. Hvis jeg ble dårlig var det tegn på at dette var noe kroppen min ikke likte, og da var det bare å gi seg med det. Offentlige måtte jeg bare holde meg vekke i fra.
Mata Hari
24-01-2004, 21:59
Boblebad har en høyere temperatur en vanlig bassengbad, så da er det større sjans for at bakterier trives bedre. I offentlige bad er det også (dessverre), mange mennesker som ikke alltid er så nøye med hygienen.
Hvis en har boblebad hjemme og har samme temperatur som når en bader til vanlig, kan det vel ikke være skadelig å ta et hjemmeboblebad (?). Ellers vil det jo være farlig å ta vanlig bad også - boblene kan vel ikke ha noe skadelig effekt (?).
Hver i alle fall nøye med rengjøring og hygiene, så basiluskene ikke blir liggende igjen i dysene og kose seg frem til en tar en ny runde i boblebadet.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.