Vis full versjon : Skal du beholde "det"?
Nå som tiden går så finner jo flere og flere ut av graviditeten min.
Det som overrasker meg er at så altfor mange spør meg om jeg skal beholde det, rett etterfulgt av: var det planlagt?!? Hva er det for et spørsmål a!!!!!!!!!?
Blir helt satt ut når folk er så frekke å spørre meg om jeg skal beholde barnet mitt, mens de ser mistenksomt ned på meg og magen min.... :sint:
Hva i all verden er det som får folk til å si noe sånt til gravide mennesker....!!!!!! Blir skikkelig forbanna jeg, og spesielt når folk bare skakker lett på hodet når jeg sier at selvfølgelig skal vi beholde det... Akkurat som om jeg kjenner på hele kroppen hva de tenker.... Arrgh!!!! Møkkamennesker!!!
Noen som har fått den samme eller???
Chanel
Jepp! Dette har jeg vært borti. Første gang jeg var gravid vel og merke. Guri så sårende det var til tider! Sa til meg selv at jeg aldri skulle si sånt til noen. Likevel presterte jeg kunststykket og gjøre samme bommert selv da ei nær venninne av meg fortalte at hun var gravid... :( Henta meg fort inn igjen, men uff så teit da..
Men poenget er; ja, har vært borti det til fulle, og det er ikke noe koselig!
nei, heldigvis så har jeg ikke opplevd det (ikke ennå hvertfall).
Og håper virkelig ikke at noen sier sånn til meg heller..
foreløpig har jeg bare fått glade reaksjoner på at jeg er gravid.
Ikke noe kan vel være så ille som å spørre en mor om hun skal beholde barnet sitt eller "drepe" det....nei....att det går ann.
Tidl. bruker
26-01-2004, 22:21
Opprinnelig melding fra chanel
Nå som tiden går så finner jo flere og flere ut av graviditeten min.
Det som overrasker meg er at så altfor mange spør meg om jeg skal beholde det, rett etterfulgt av: var det planlagt?!? Hva er det for et spørsmål a!!!!!!!!!?
Blir helt satt ut når folk er så frekke å spørre meg om jeg skal beholde barnet mitt, mens de ser mistenksomt ned på meg og magen min.... :sint:
Hva i all verden er det som får folk til å si noe sånt til gravide mennesker....!!!!!! Blir skikkelig forbanna jeg, og spesielt når folk bare skakker lett på hodet når jeg sier at selvfølgelig skal vi beholde det... Akkurat som om jeg kjenner på hele kroppen hva de tenker.... Arrgh!!!! Møkkamennesker!!!
Noen som har fått den samme eller???
Chanel
Jg syntes det på sett og vis det virker som om du VIL at folk skal dømme deg for at du er ung jeg, syntes du selv at du er for ung?
Hvis du ikke gjør det, hvorfor er du så opphengt i det da egentlig?
At folk som spør om du skal beholde "det" er vel ikke så rart? Det er jo ett "det" inntil det er ute av magen din, eller du vet hva kjønnet er..
Jeg kaller ofte min lille knøtt for "det" jeg, vet jo ikke hva det blir mener jeg..
JA, jeg skal beholde barnet mitt, skulle jeg ikke det..? Enklet og greit, så stopper du munnen dems..
Mer er det ikke og tenke på..
Men å hisse seg opp over hvert ett kort-tenkte menneske i norges land er unødvendig, du KAN komme til å møte på større fordommer på veien, og DA skal du klage, som når presten nekter å døpe barnet ditt fordi du ikke er gift, som når jordmoren ikke vil høre på dine ønsker og meninger fordi du er for ung og uvitende til å vite ditt eget beste.. Når folk går og grafser på magen din i tide og utide mot din egen vilje oG etter du har sagt fra at du ikke liker det, når magen ALLTID er dt store samtale emnet når familien er samlet men ikke slutter når du ber dem finne noe annet og snakke om.. Eller når folk fortsetter og kommentere din unge alder etter du har irettesatt dem..
Jeg har da fått spørsmålet fra FLER om førstemann var planlagt, svigerfar ble til og med SUR da han fikk vite det, og responsen hans på nyheten var: jah jeg VET det var planlagt det her, noe så unødvendig..!
Jeg er ikke så fryktelig mye eldre enn deg, om jeg i det hele tatt er det, det lureste du kan gjøre er å heve hodet ditt høyt over folks komentarer og blikk, svar dem med en kjapp replikk og få dem i stillhet for alltid..
INGEN har sagt ett ord til meg om min alder, og graviditetene.. (annet en svigerfars kommentar da, men han er ikke kjent for å ha oppfunnet kruttet heller ;) )
Jeg har alltid gått med hodet hevet, og vært en STOLT ung gravid, og ung mor!!
Hvorfor skal jeg hisse meg mer opp, og skille meg mer ut en ei gravid på 35? Nei, jeg er normal jeg, og mor om 25 uker -/+ til 2 skjønne barn ;)
Vært stolt Chanel, og VIS DET!! Stopp munnen på de som "ser ned" på deg, med en gang de viser antydning til det, så skal du se det blir slutt på det..
LYKKE TIL!! :klemmer: fra Lila
Lila: Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke innlegget ditt, det virker både fiendtlig og vennlig samtidig....
Trodde da at man skulle ha lov til å blåse ut litt negative følelser inne på SM også, uten å få høre at det er unødvendig å klage over det jeg legger inn her:???:
Jeg er ikke ute etter sympati, svar, eller noe annet for innlegget mitt, men det er flere unge mødre her, og det kan hende at de har opplevd det samme og kanskje vil lufte det for oss andre uten å få høre at dette ikke er noe man kan klage over fordi andre mer "klageverdige" ting kan skje i løpet av sv.skapet...
Er ikke ute etter å starte noen ufint her med deg, men som sagt så vet jeg ikke helt hvordan innlegget ditt skal tolkes, og jeg må si at det støter meg litt å få en sånn respons, du virker nesten sint for at jeg blir plaget av slike følelser som jeg gjorde at jeg skrev innlegget in the first place......?!
Og jeg skrev: Skal du beholde "det", fordi jeg selv bruker uttrykket i mangel på et bedre ord forløpig, og ikke fordi jeg plages av at folk bruker det når vi snakker om barnet i magen;)
Og bare for å understreke det så er ikke dette fiendtlig innstilt Lila, syns bare det er utrolig leit hvis jeg ikke kan få skrive om det som plager meg om dagen, og få litt utblåsning for det her inne.
Alle er ikke like vet du, og det som aldri ville ha plaget deg, kan faktisk plage meg....håper du forstår.....:uff:
Fortsatt friends håper jeg:( :???:
Chanel 18+1
Tidligere bruker
28-01-2004, 02:16
Opprinnelig melding fra Lila
Men å hisse seg opp over hvert ett kort-tenkte menneske i norges land er unødvendig, du KAN komme til å møte på større fordommer på veien, og DA skal du klage, som når presten nekter å døpe barnet ditt fordi du ikke er gift, som når jordmoren ikke vil høre på dine ønsker og meninger fordi du er for ung og uvitende til å vite ditt eget beste.. Når folk går og grafser på magen din i tide og utide mot din egen vilje oG etter du har sagt fra at du ikke liker det, når magen ALLTID er dt store samtale emnet når familien er samlet men ikke slutter når du ber dem finne noe annet og snakke om.. Eller når folk fortsetter og kommentere din unge alder etter du har irettesatt dem..
Hva i all verden gir deg rett til å definere hva andre synes de kan klage over?
Er dine grunner til å klage bedre enn Chanel sine? :bonk:
Uansett Chanel- enig med deg i at det er lite gjennomtenkt av folk å si sånn, men jeg tror ikke de er spydige. De tror vel kanskje at du som er ung, i større grad enn 35 åringer, har vurdert abort...
Men jeg er enige i at dersom folk ikke kan uhemmet gratulere, så kan de holde kjeft ;)
Tineliten
30-01-2004, 14:18
Har en slektning som tok abort i en alder av 31 år. Kjenner mange som har tatt abort i 22-24-års alderen. Beholde eller ikke beholde barnet har sjelden noe med alder å gjøre. (hvis du ikke er veeeeeldig ung, da..)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.