PDA

Vis full versjon : Ligamentsmerter eller no..

Tidl. bruker
09-10-2002, 14:17
Er det noen her inne som vet en del om dette? :???: Jeg har fått beskjed om at det er dette jeg har da jeg er øm/sår i bekkenet/lysken. Har hatt dette i over en mnd nå i varierende grad. Det blir verre på jobb der jeg står og går hele tiden, da jeg bøyer meg ned og skyver på ting, samt "skyver" med beinet, løfter, da jeg går mye ute (særlig i oppoverbakker), har sittet en stund og reiser meg opp, når jeg snur meg i senga (ikke alle ganger) og ved mere tyngde på ene beinet. Har litt vondt i halebeinet også innimellom, men dette har vel ingen sammenheng...? Har lett litt på nettet men finner jo ingen ting om dette! :( Når vil det gi seg f.eks? Det er ganske så plagsomt til tider. Det eneste jeg i grunn vet er at det ikke er farlig + at det skyldes at livmorbåndene strekker seg.

:findag:

Tidl. bruker
20-10-2002, 19:36
Jeg har har også sånn type smerter. Tror i alle fall det. Det gjør vondt rundt skjeden og nedover lårene, og når jeg står/går lenge føler jeg at jeg må sette meg ned for å få det til å gå over. Det går over når jeg ligger derimot, kjenner ikke noe der når jeg snur meg i senger (kjenner det derimot i isjasnerven bake i ryggen).

Tro om vi har blitt "smittet" av det samme?:???:

lilletrille
24-10-2002, 17:38
Høres ut som bekkenløsning.
Det står en del om dette, feks. under artikler her på SM

Lilletrille
Termin 31.03.03:uff:

Diamanda
25-10-2002, 16:57
Hadde både bekkenløsning og ligamentsmerter i forrige svangerskap. Ligamentsmertene synes jeg å huske som en slags øm følelse over magen, spesiellt på slutten av sv.sk. Mens bekkenløsningen var smerter:eek: , ved stort sett all form for bevegelse.
Det varierer visst hvor man får bekkenløsning, noen får det i ryggen andre i symfysen, enkelte i alle ledd i hele skjelettet!!
Men jeg syntes selv det var lett å skille mellom disse to plagene. Det gikk over etter fødselen:findag: