PDA

Vis full versjon : Hjelp!

coney
09-10-2002, 16:13
I går og i dag har jeg oppdaget litt lysebrun/ brunaktig utflod. Er kjemperedd. Hva kan det være? Farlig eller helt normalt!? Blir kjempetakknemmelig for alle mulige svar!

Coney, 5+0

Sonar
09-10-2002, 16:27
'Kanskje ikke rette til å svare deg, da jeg sliter litt med blødninger selv og er litt nervøs for akkurat det.

Men lyserosa utflod har jeg hatt med i mine tidligere svangerskap, og der har alt vært helt fint!! Var på UL i uke 7 med førstemann og da sa legen at det var helt normalt at det var litt farge på utfloden. Jeg synes jeg fikk mange gode svar i mitt innlegg om blødninger inne på generelt (http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=6611)

Skjønner godt at du er bekymret :klem: Krysser alt for at det bare er litt utflod med farge og ikke kommer mer!!!!!!

indi
10-10-2002, 00:09
Hei Connie :)

Jeg syns du skal ringe legen din, så han for sjekket at alt er bra.

Men ta det helt med ro......det trenger ikke være noe.

Jeg har hatt 3 blødninger med menssmerter, og her er alt bra.
Men det kan også indikere at ikke alt er som det skal.

Ringer du legen, for du komme inn med en gang, og de pleier da å ta en innvendig UL. Da ser de om alt er som det skal.

Gjør det du :)

Lykke til :)

Koz "egget" 14+6 på besøk fra apirlklubben

coney
10-10-2002, 15:47
Takk for svar

Det er mye å bekymre seg over. Kanskje vi ikke bør ta alle sorgene på forskudd, hvis ikke kommer vi til å bli helt koko før det er gått 9 måneder. Har ringt legen nå og fått time først om noen uker da, men jeg tar det hele med fatning så lenge jeg ikke har oppdaget no mer.

Fikk også time til 1. ordentlige svangerskapskontroll - men det fikk jeg ikke før i 12. uke! Synes jo det var lenge å vente da. Selv om jeg skal til en liten konsultasjon før det....

Coney, 5+1

Enni
12-10-2002, 15:39
Huff!!!

Oppdaga lysebrun utflod nå jeg også!!! Fikk meg en skikkelig trøkk i magen... Men, visste at det hadde vært spørsmål om dette tidligere, så nå som jeg har lest svarene du har fått, coney, er jeg litt beroliget.

Men, bare litt!!! Håper det ikke er noe mer enn dette, og at det går over fort. Men skummelt er det!!! :(

Enni

Eden
12-10-2002, 22:40
Enig at det er litt skummelt. Jeg har aldri opplevd å blø eller ha litt blodig utflod under noen av mine svangerskap, så jeg hadde sikkert blitt nervøs om det skulle skje denne gangen (fordi det ikke er vanlig for meg).
Men har fått inntrykk av at litt farget utflod nødvendig vis ikke betyr at noe er gale, men ordenlige blødninger med friskt blod ville jeg tatt veldig alvorlig.

Har egentlig ikke peiling på hva som er normalt/unormalt eller farlig/ufarlig, dette er bare oppfatninger jeg har fått...

Uansett lykke til, håper det går bra! :klapp:

coney
15-10-2002, 00:04
I mens jeg venter.. på legetimen klikka jeg meg inn på det svenske nettstedet www.gravid.se. Ble veldig beroliget!! Dette er tydeligvis veldig vanlig og (som regel) langt fra "farlig". Ville bare videreformidle et av svarene som i alle fall gjorde meg mange hakk roligere.
Hilsen Coney

Liten blödning 02/10/11 11:53
Hej, jag är i vecka åtta med mitt andra barn, har nu vid två tillfällen med en veckas mellanrum haft brun blödning, typ som i slutet av mens ungefär. Har ringt runt och frågat både min barnmorska och andra, tydligen helt ok så länge det är måttligt och håller sig till färgen brunt eller lite brun-rödaktigt till och med. Hade inget sådant här första gången och känner mig därför orolig ändå såklart! Min barnmorska var inte orolig i alla fall utan sa att det var vanligt o´ch kan bero på många saker, sex några dagar tidigare, stress, kroppen tror att den ska ha mens, (räkna ut vilken dag det kom, om det stämmer kanske det är så)eller till och med ägglossning. Har nu bestämt mig för att inte oroa mig då jag gör allting "rätt", äter folsyra, äter bra kost och vilar så mycket det går med en 1½ -åring! Jag kan ju inte kontrollera vad som ska hända ändå även om det vore så sorgligt att få missfall. Lycka till alla! Mvh Charlotte