PDA

Vis full versjon : Oppbevaring av babytøyet

Tvillingmamma
09-10-2002, 18:19
Hei

Skal snart i gang å handle inn litt møbler og diverse til barnerommet, og trenger også oppbevaringsmøbler til klær og ting og tang. Og det som passer best inn er kommoder. Og jeg kan ikke skjønne at man trenger noe større skap ??? Det er vel like praktisk å ha tøyet i kommodeskuffer som noe annet vel...?

he he, så det jeg egentlig lurer på er om dere andre har noen tips/erfaringer som jeg kanskje ikke tenker på ??

Skal i tillegg ha endel hyller på veggene også, åhh, rommet blir så koselig, driver nå å tapetserer med den nusselige tapeten. Straks det blir ferdig så kan jeg legge inn et bilde av det.....
Bamsen Nalle fra Ikea har allerede blitt planlagt hvor han skal være.......

Dette er moro :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:

Klems fra Tvillingmamma 22+0
og :baby: :baby:

:findag:

Tifa
09-10-2002, 18:49
Vi fant det mest praktisk med kommode, vi, og sammen med svigers dro vi iveg på shopping og fant flott kommode.

Fikk den hjem for noen dager siden, og skrudde den sammen, før vi ble stående og se på hverandre....... Jaha, der er kommoden klar....Om vi nå bare hadde hatt et sted å sette den!! :o :uff: :bryn:

Hadde faktisk ikke tenkt så langt, vi, og nå står den midt på stuegulvet og irriterer meg. Ser nesten ut til at vi må kvitte oss med ett eller annet for å få plass til den... :( Jaja, så mye for god planlegging. :p :D

Men et par tips dersom dere skal kjøpe kommode:

1. Sjekk at skuffene glir lett. Du må kanskje åpne dem med minst en arm full av baby, så de bør være lette å få opp og igjen.

2. Det kan være kjekt med en bred kommode, sånn at du kan legge stelleunderlag oppå og bruke toppen til å legge babyen på når klærne skal skiftes.

3. Kommoden bør vel helst kunne brukes en stund etter at babyen ikke er noen baby lenger. Tenk på det når dere velger kommode. Vi valgte en kommode som fint kan brukes av ungen når den blir større, eller evt. av oss voksne. Ren design, og ikke noe babydekor. (Lurer litt på om ikke mamman i huset adopterer den flotte kommoden etterhvert, jeg... :uff: :bryn: Den er jo så fin, og en unge kan jo få noe litt mindre flott, kanskje? Som det ikke er så farlig med, liksom.. :o :uff: ;) )

Lykke til med møbelvalg, ihvertfall!

Tifa 34+3

Idamor
09-10-2002, 20:54
Heisann!

Vi skal også kjøpe en kommode til barneklærne. Har sett noen, bl.a. på IKEA hvor man kan kjøpe en kommode og feste et stellebord oppå kommoden. Så veldig praktisk ut synes jeg.
:)