Vis full versjon : hvilken krem??
Tingeling 27
30-01-2004, 10:19
hei folkens:)
jeg bare lurer på når jeg skal begynne å smøre magen for å "unngå" strekkmerker???skal jeg begynne nå?? (er ca 4 eller 5 uker på vei)
å hvilken krem anbefales å bruke??
mange klemmer:findag:
Tingeling 27
30-01-2004, 10:20
glemte en liten ting:blush: hehe ...hvor skal jeg smøre??
bare på magen??
Så vidt jeg vet er strekkmerker arvelig. Det ligger i genene om du får det eller ikke, så jeg tror ikke det hjelper med noen krem.....
Om du får strekkmerker eller ikke er hormonelt betinget.
Det finnes mange kremer der ute som visstnok skal forhindre/redusere strekkmerker, men det var ingen som funket på meg.
Tingeling 27
30-01-2004, 11:33
er det arvelig ja....:uff: hmm.....er ikke sikker på om mamma hadde så mange.har liksom ikke spurt...men er det noen kremer som er anbefalt å bruke da??
vil gjerne gjøre et forsøk alikevel jeg:)
MysticalSaga
30-01-2004, 11:50
Du kan bruke svangerskapsoljen til Weleda. Den er iallefall veldig god. Smører du deg med den hver dag kombinert med massage av huden så skal du nok se at du har gjort ditt for å ikke få strekkmerker. Om ikke annet så blir huden veldig deilig å myk av den også lukter den godt. Jeg smører alle steder som er utsatt, mage, rumpe, lår, hoftene og på siden av magen. :)
Tingeling 27
30-01-2004, 12:27
tusen takk for svar:klapp: :findag:
Karen Millen
30-01-2004, 13:12
Jeg smører puppene også!
Man kan få strekkmerker der også... De bir jo store ganske fort!
T-6 Og ingen strekkmerker enda:klapp:
MysticalSaga
30-01-2004, 13:45
Opprinnelig melding fra Rot
Jeg smører puppene også!
Man kan få strekkmerker der også... De bir jo store ganske fort!
T-6 Og ingen strekkmerker enda:klapp:
Selvfølgelig puppene også ja. Det glemte jeg. :p Puppene må smøres.
Tidl. bruker
30-01-2004, 19:30
Body Shop har en stift som de anbefaler mot strekkmerker. Verdt å prøve
Jeg har hørt om en olje fra Clarins som vistnok skal hjelpe.. Men når det kommer til stykket er det bare en olje. Og den koster mange, mange ganger så mye som Natusan babyolje, som enkelte også sier virker! Og det ER deilig å smøre magen med olje, enda bedre å bli smurt inn av kjæresten sin!
Tinkerbell32
31-01-2004, 06:24
...alt ettersom jeg har det tilgjengelig.
En krem fra Biotherm mot strekkmerker - veldig behagelig!! Denne smoerer jeg paa mage, bryster og laar!! Du faar hvistnok strekkmerker ogsaa paa laarene!!
I tillegg benytter jeg babyolje i dusjen (saan helt paa slutten), det holder huden veldig myk og fin!
Hvem vet om det hjelper... men da har jeg ihvertfall forsoekt!!
:p :p :p
Maysamor
31-01-2004, 22:18
Cocoa butter stick fra Body Shop har jeg brukt. Har ikke fått noen strekkmerker og er en dag over termin, men om det er stiften som har hjulpet det aner jeg ikke...:D
Klemmer fra Maysamor og lille trille i magen:babygutt:
Jeg bruker Body Butter fra Bodyshop, den er veldig god! Til å begynne med smørte jeg bare magen min, som er helt fri for strekkmerker foreløpig, men nå har jeg begynt å smøre puppene og lårene også siden jeg har fått masse strekkmerker der. :uff:
Det er viktig at du ikke bare smører, men masserer kremen inn slik at underhudsfettet for seg en skikkelig massasje. Jeg vet at de sier at det er meningsløst å smøre, men jeg skal ihvertfall gjøre et tappert forsøk allikevel! :p
Jeg brukte body shop's Cocoa Body Butter, som de anbefalte på det sterkeste mot strekkmerker. Jeg sluntret ikke unna en eneste dag. Smurte meg to ganger til dagen. Fikk ikke et eneste strekkmerke... før ca. 2 uker før termin:eek: Da nærmest kom de over natten!
Tror egentlig ikke det er så mye vi selv kan gjøre for å unngå dem, men synes absolutt det er verdt forsøket:nikker: Jeg kommer i hvertfall til å være like ivrig denne gangen som sist:D
Tidl. bruker
02-02-2004, 22:54
Sist svangerskap smurte og smurte jeg... Med Cocoa Body Butter fra Body Shop...
Og det kom flere og flere strekkmerker, så ut som et tegneark tegnet på av en hel barnehage til slutt...
Jeg har brukt, og bruker en krem fra Avent, som heter "Future Mothers" De har en hel serie produkter, såpe, krem og body moist som jeg bruker. Brukte de gjennom hele forrige svangerskap, og fikk ikke strekkmerker på magen, fikk to på hver hofte, - og der hadde jeg ikke smurt meg.
Det er riktig som andre skriver om å smøre puppene og - selv etter fødselen. Fikk en del strekkmerker der forrige gang, etter at melkeproduksjonen satt i gang for fullt, for jeg sluttet å smøre meg etter fødselen.
hr prøvd stiften til Bodyshop. Den er god, men lukter sterkt av kokos! Urk...hvor kjøper man Weleda olje da??
Hei!
Det eneste jeg har lest om som kan være effektivt mot strekkmerker er trening.. Tror jeg leste det på en hjemmeside med tilknytning til hun trim-damen på TV2 Kari (ett-eller annet).
Det sto om et forsøk der de fulgte to grupper kvinner gjennom svangerskapet. En som trente og en som ikke gjorde det. Ingen av de som trente fikk strekkmerker.
Årsåken mente de var at treningen førte til økt blodsirkulasjon. Har også lest at det er det som hjelper mest når man smører seg med kremer også. At man masserer området og øker blodsirkulasjonen.
Bare noe jeg har lest da...
Ellers kan jeg tenke meg til at det må være bra å drikke mye vann. Huden til de som har fått for lite væske i seg er i alle fall ganske "seig" og da er det kanskje lettere å få strekkmerker?
Strekkmerker el ikke strekkmerker?Dette påvirker!
-arv
-kosthold (legger på deg mye i svangerskapet evt hvor fort)
-trening/aktivitet
-Om du har god eller dårlig hudkvalitet altså Arv-Kremer og oljer kan hjelpe for den som ikke har så dårlig hudkvalitet, men er man tykk og legger fort på seg itillegg til å ha "arvet" strekkmerkene..så er det vel lite en kan gjøre...
Jeg bruker/har prøvd el anbefaler:
-Body butter og stick fra bodyshop
-weleda svangerskapsolje
-biotherm (krem for gravide motvirker strekkmerker)Den lukter sitrus og koster ca 300 kr...for..ca 300 ml om jeg husker riktig(Deilig)!
-En kan også bruke andre oljer-hvetekim og jordnøttolje er ok
Det er viktig å massere når en påfører kremer...og skrubb dere hver gang dere dusjer/bader det hjelper blodsirkulasjonen :)
Slenger meg på anbefalingen av Avent future mother. De lukter godt og er å få omtrent over alt.
Bruker ellers også Body butter fra BodyShop.
Smurte iherdig sist, og fikk ikke et eneste strekkmerke, før etter fødsel :( Da hadde jeg jo ikke tenkt på å smøre/hadde ikke tid...
Så uansett om det hjelper eller ikke, det er jo deilig å stelle litt pent med seg selv da ;)
Jeg bruker svangerskapsoljen fra Weleda.
Kjøpte den på en helsekostbutikk :kidoki:
hei folkens:)
jeg bare lurer på når jeg skal begynne å smøre magen for å "unngå" strekkmerker???skal jeg begynne nå?? (er ca 4 eller 5 uker på vei)
å hvilken krem anbefales å bruke??
mange klemmer:findag:
Prøv Striasan se www.striasan.com (http://www.striasan.com)
jeg smurte og smurte som en helt i forrige svangerskap.. leste stadig kommentarer både her og fra fagfolk at det nok hadde liten betydning, da det er underhuden som strekkes, så det vil hjelpe lite å smøre utvendig.. og at arv spilte inn. Siden mor aldri fikk strekkmerker, og tross min smøring, var jeg strålende fornøyd inntil de siste par ukene før fødsel.. da dukket plutselig strekkmerkene opp på magen...:sukk: fikk også litt på pupper og lår, men ikke som plager meg.
lykkeliten3
13-05-2007, 17:33
Jeg har smurt og smurt, mange ganger om dagen i hele svangerskapet. Men strekkmerker må man nok bare finne seg i!
Hei!
Jeg brukte Vichy sin strekkmerke krem ved forrige svangerskap (apotek). Fikk ikke ett eneste merke:-) Husker jeg begynte tidlig, smurte lår, mage og pupper...
Smører også i dette svangerskapet. Er kanskje ikke så ivrig som forrige gang, men tør ikke å la være heller.
Vet at strekkmerker er hormonelt betinga osv... Men siden min mor er full av merker og jeg unngikk dette sist, så smører jeg daglig (etter hver dusj).
Må si at puppene fikk merker da melka kom og jeg økte 2-3 cup-størrelser iløpet av timer. Kanskje ikke til å unngå, men smurte heller ikke de siste dagene (var jo på sykehuset og det siste jeg tenkte på var å forebygge merker)
Uansett om en tror på kremer eller ikke. Det er deilig med litt egenpleie i disse månedene!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.