Vis full versjon : farlig å bli skremt??
Tingeling 27
31-01-2004, 15:55
hei...sikkert litt dumt spørsmål...men jeg ble akkurat skikkelig skremt...er det farlig??kan det føre til sa??
klem
Nei,det tror jeg absolutt ikke :)
Mange eldre mennesker påstår at om en gravid blir skremt å tar seg til feks brystet,da vil barne ha en fødselsflekk der når det blir født.Kun gammel overtro!
Adrenalin og kortisol er stresshormoner som kun kan gi skader hvis fosteret påvirkes av dem over lang tid. Dvs stresser man gjennom hele svangerskapet kan det ha en negativ effekt på fosteret. Å bli kjempeskremt innimellom går helt fint. Men det er jo sikkert ubehagelig for den gravide, da.. :(
Det er nok ikke farlig:)
Må bare fortelle en ting; jeg var på kino 1 uke før termin og så Villmark (den norske kjempeskumle filmen), hadde store planer om å skremme ut babyen. Noe som ikke virket:uff: :p
Polyanna
02-02-2004, 13:35
... og jeg så den første Ringenes Herre filmen sist. Da vart æ skræmt, da!!! Gikk helt fint!
Ellers pleier alltid min mor å minne meg om, når jeg er bekymret for at jeg ikke lever sunt nok og gjør alt perfekt: Det ble født masse barn i konsentrasjonsleirene under krigen! De vokste til og med opp, mange! Mennesket er laget for å tåle mye tøffere vilkår enn vår hyggelige 2004-tilværelse!
Tidl. bruker
05-02-2004, 00:15
Jeg tror igrunnen ikke det er særlig farlig,men jeg har en samboer som synes det er ganske gøy å skremme meg, og nå sier jeg når vi ser skumle filmer at "du må ikke skremme meg, husk jeg er gravid!" hehehe.. :latter: lov å prøve seg ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.