PDA

Vis full versjon : Lege eller Jordmor?

Hilde
15-08-2002, 00:44
Hei alle samme :mervink:

Jeg har ikke ringt og bestilt legetime ennå, jobber 100% og syns aldri at jeg får tid til det. Har ikke lyst å ringe fra jobben, for ingen vet om graviditeten -hemmelig:-

Men det jeg lurer på er om jeg skal gå til svangerskapskontroll hos fastlegen min eller hos privatpraktiserende jordmor. Eller kan jeg gå til begge:???:

Tenkte jeg skulle bestille time til privat UL, er så nysgjerrig at jeg ikke klarer å vente til uke17!!

Klem fra Hilde 10+2

tulla
15-08-2002, 01:26
Jeg er jo helt grønn på dette her, men jeg har bestilt time hos fastlegen (i morgen!!!!), og tenker spørre han om jordmor.
Tror det er vanlig å gå til begge.

Men du får sikkert svar fra noen som kan dette bedre..

Litago
15-08-2002, 11:08
Jeg har pleid å gå til både lege og jordmor, syns det er veldig greit, selv om jordmora har vært av den typen som har lagt sammen alle FY-listene, og jeg nærmest har fått beskjed om å sitte stille og holde meg i form.
Denne gangen skal jeg til en annen jordmor, men ikke før i andre halvdel av svangerskapet.
Dersom det er ditt første svangerskap vil jeg anbefale å gå til jordmor også tidlig i svangerskapet, da disse normal har bedre tid til å snakke med deg, og høre på alt du har på hjertet!

Lykke til!

Litago og Knerten (10+6)

Karius
15-08-2002, 11:42
Du veler selv om du vil gå til lege eller jordmor eller en kombinasjon av begge.
Jeg har bare gått til lege i mine 2 svangerskap og har da valgt å gå til fastlegen min:)
Jeg søkte om å få min primærlege når fastlegeordninga kom, så jeg er jo heldig å kjenner han godft(ikke alle som vet hvordan fastlegen ens er en gang har jeg skjønnt)
Hvis du er veldig i tvil om hva du skal velge, så ville jeg prøvd å ta en time hos legen jeg og så avtalt på din lokale helsestasjon om et møte med jordmor og så ta det derfra:)
Du MÅ nemlig ikke gå til begge deler, som sagt er det valgfritt:)

:findag: