Vis full versjon : Veldig varierende mage
Jeg synes magen min er så forskjellig fra dag til dag. (Den er veldig forskjellig fra morgen til kveld også, men det er vel forståelig...)
Men forskjell fra dag til dag er rart. Noen dager ser den kjempegravid ut, andre dager er den nesten som før jeg ble gravid.
Og jeg klarer selvfølgelig å lage meg noen skrekkscenarier av det også, som av alt annet...
Noen andre som har det sånn?
Ut fra at jeg ikke har fått allverdens respons på denne her, trekker jeg den konklusjon at dere andre ikke bekymrer dere så mye over størrelsen på magen…. Og så får jeg jo samtidig bekreftet for meg selv at det kan hende jeg er ørlite grann hysterisk… ;-)
I dag er jeg ikke bekymret for magestørrelsen min i det hele tatt - i dag er jeg bekymret for min 2-årige datters forkjølelse, og min egen hals som kjennes ut som om den har tenkt å bli syk, den også. Men det overlever jeg sikkert….
Snikleser Pelen kan også konstatere at det var sånn for noen måneder siden. Egentlig er det sånn fortsatt (fast man ser at jeg er gravid HELE tiden). Noen dager er den hard som stein utenpå, noen dager myk, noen dager bredere og noen dager smalere. Nå tror jeg det er avhengig av hvordan den lille ligger.
Klem Pelen 22+4
Takk og lov at andre også har det;)
Noen ganger strutter magen lykkelig utover (prøver å trekke den inn, men det går ikke!!)....andre ganger ser den litt slunken og beskjeden ut!!!!
Jeg har også klart å lage skrekksenarioer av dette, men har begynt å roe meg.
Magen er alltid større på kvelden enn på dagen!
Jeg òg har det sånn om dagen. I dag morges var/er jeg så fortvilet, for jeg føler meg ikke gravid. Og den magen, den er jo så variabel!! Jeg "ser" jo ikke gravid ut da! Bare når den selv vil (magen altså)...
jeg føler jeg holder på å klikke her:bonk: :bonk:
13+6
Tidl. bruker
15-10-2002, 20:53
Det er ikke bare du asså.....er sånn jeg også. Er nå 19 uker på vei og føler at den magen skulle vært mye større og hardere enn den er....noen ganger er den kjempe hard og andre ganger veldig myk!! Men jeg har så vidt begynt å kjenne liv, så da er det vel ikke noe å bekymre seg for....
Hilsen Villblomst, snikleser fra Mars Klubben
Å takk og pris takk og pris, her har jeg brukt store deler av arbeidsdagen på å sanke tips her på SM og andre steder om hvorfor magen min plutselig krympet og ble myk etter å ha vært hard og stinn siden torsdag.
Ringte faktisk lege og jordmor på slutten av dagen, for å slutte å bekymre meg, men da var telefontiden over.
Og så er det slik med dere også, så bra. Puster lettet ut, og takker skjebnen for dette forumet og alle dere jenter!
:klapp:
Magen min har også vært rar i noen dager,så rar at jeg innbilte meg at babyen var død :leiseg: :leiseg:
Men var den det :???: NEIDA :klapp: :klapp:
Var hos legen på kontrol i dag :)
Hjeertet slo og babyen var frisk som en fisk :D
H*n ville ikke la oss måle den ordentlig da...... h*n satt helt sammenkrøka OG HOLDT SEG FOR ØRA. En liten møkkaunge :)
Men i sammenkrøka stilling var h*n 9,3cm. Hode var 3,2cm
Alt er bra, og i dag ser jeg gravid ut igjen :klapp: :klapp: :klapp:
Koz indi 15+5
Dette har jeg også lurt en del på. I går fikk jeg nesten ikke igjen buksa mi, men i dag er den faktisk litt romslig. Blir veldig oppblåst mot kvelden, og føler meg da mye mer gravid en når jeg står opp om morgenen.
Gleder meg til å se ordentlig gravid ut, foreløbig kan dette forveksles med noen overflødige kilo....:
Kos deg med magen din etter hvert som den kommer!!
:findag:
Ååååå så bra at det er flere!!! Pjuuuuuh (puster lettet ut). I går synes jeg magen var skikkelig gravid, i dag er den borte... og det blir jo ikke bedre etter det som skjedde med stakkars Hampus. :leiseg: Vi får bare krysse fingre, sannsynligvis vil alle i aprilklubben ha kjent liv i løpet av de neste 6-8 ukene, da er vel alle passert uke 20?
Vi får bare krysse fingre for hverandre og håpe at vi ikke får flere Hampus-historier. Tvi-tvi alle sammen!!!
Oppmuntrende klem fra I am
Ble også xtra engstelig etter å ha lest om stakkars Hampus. Den kvelden var magen enda mindre også. Mannen trøstet men han var engstelig han og. Så snakket vi om noe annet i 5 min, og vips var magen der igjen! Svær og hard oppunder navlen.
Hva slags uskikkelig gjemsel-baby er det jeg har?
Skremme mamman sin slik?!
Nå skal jeg i hvert fall ikke bli like urolig neste gang.
Gleder meg uansett xtra mye til jordmor (og hjertelyd) neste onsdag!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.