PDA

Vis full versjon : Kcalme og svimmelhet

tøtta
01-02-2004, 16:58
Hei

Sliter veldig mye med kvalme. Det er slik at jeg vurderer å gå til legen for jeg fungerer ikke på jobb (har en veldig krevende jobb)

I helgen er jeg i tillegg blitt skikkelig svimmel, har nesten falt om et par genger. Er dette normalt?

Er jeg kanskje bare litt sipete?

Syns jo det er litt tidlig å bynne å sykemelde seg, men samtidig har jeg provisjonslønn og taper masse penger når jeg ikke er på topp og selger dårlig. Det blir jo til at man piner seg igjennom dagen for at sjefen ikke skal bli sur.

Er bare ca 6 uker på vei

Hva mener dere om dette?
Er takknemlig for alle svar og råd for jeg er veldig usikker selv

chanel
01-02-2004, 17:41
Kvalmen er jo ganske vanlig, og jeg vet om flere som har blitt sykemeldt pga kvalme.
Svimmelheten din kan komme av to helt vanlige årsaker som er at blodsukkeret ditt synker (kanskje fordi du er kvalm og ikke klarer å spise nok til å holde det oppe) eller at du har et noe lavt blodtrykk som også er skikkelig normalt (og veldig vanlig i begynnelsen av svangerskap) og ikke farlig overhodet for bebbisen...

Hvis du er veldig kvalm og ikke får i deg det du burde, så prøv å få i deg litt juice, det funker fint på blodsukkeret ditt, hvis ikke så råder jeg deg til å gå til lege og høre hva han mener om dette...:)

Lykke til!!

Chanel

DrBabe
01-02-2004, 20:05
Jeg synes absolutt du skal sykemelde deg hvis det er såpass ille som du beskriver. Det er jo bare i en periode helt i begynnelsen av svangerskapet at dette med kvalme pleier å være et problem.

Best å ta vare på seg selv helt fra starten av. Månedene midt i svangerskapet er gjerne kjempefine og så kan det hende du kommer til å trenge å sykemelde deg litt igjen mot slutten.

Selv har jeg vært 20% sykemeldt i de periodene som var kjipest og det holdt for meg. Men jeg var aldri så kvalm som du er nå, bare så det er sagt.

Gå til legen, du! :stakar: