PDA

Vis full versjon : OK, jeg får vel bare krype til korset for gode råd....

Kitty
09-10-2002, 23:11
Hei jenter! Saken er den at selv om jeg bare er i min 7. uke, så er jeg blitt så fryktelig forstoppet. Jeg har ikke så lyst til å ta noe medisin for å få fart på sakene, jeg vil heller gjerne vite om dere har noen lure råd eller triks.

Jeg synes det blir et veldig langt svangerskap hvis dette skal vare til slutten av mai! Er det bare meg det gjelder, eller lider noen av dere medsøstre av det samme?

Kvalmen har jeg også begynt å stifte bekjentskap med. Det hadde jeg ikke i det hele tatt i forrige svangerskap, og jeg lurer litt på om det kan bety at jeg venter en gutt. Fikk en jente sist gang. Ikke det at jeg tror på alt slikt, men det er i alle fall moro å gjette litt!

Så får vi se hva dere lure damer har å by på, da!

Klem fra meg.

Tidl. bruker
10-10-2002, 00:28
Du burde prøve cultura eller biola. Det inneholder ufarlige melkesyrebakterier som stabiliserer magen. Du kan også kjøpe Ido-form på apoteket. Det er også melesyrebakterier og det er helt ufarlig, de finnes allerede i tarmen. Det er ikke mulig å ta for mye, og det vil ikke bli helt "flytende" hvis du tar det.

Lykke til!!! Håper at du snart blir bedre.

Kjersti
10-10-2002, 00:32
Jepp, svisker er også mitt råd, og masse vann!

Ville også fortelle at jeg også har tenkt gutt de siste dagene. Med storesnuppa var jeg litt kvalm midt på dagen og utover kvelden, men ikke så veldig. Nå er jeg skikkelig kvalm om morran *blæh*

Kitty
10-10-2002, 01:54
at jeg bor i USA! Så de produktene som nevnes heter sikkert andre ting her. Jeg får lese litt innholdsfortegnelser, kanskje.

Takk til dere som har svart foreløpig!

Klem fra meg igjen.

Nøtteliten
10-10-2002, 11:47
alle rosin/svosker/blåbær produkter og linfrø er det bare å få i seg - (linfrøene helst løst i vann eller bakt inn i brød!) - det hjelper ganske så kjapt! Ellers er nødløsninger lakris...myk lakris setter sving på fordøyelsen....

lykke til!

nøtteliten

Mor til 3
10-10-2002, 12:27
frukt, bladrike grønnsaker, helkornprodukter,kli, tørkede erter,bønner er eksempler på fiberrike grønnsaker står det i boka jeg har her, så det kan jo være bra å spise
elers så vet jeg at svisker og mye vann er bra.
Men ser at det er kommet forslag på blåbær, det har vi fått beskjed er bra å gi ungene ved diare så det må jo være stoppende. vet at banan og melk kan virke begge veier, noen blir løse i magen av det mens andre får forstoppelser.

fra mor til 3. termin med nr 4 :baby: 1 mai

solmaa
10-10-2002, 17:05
Jeg bruker noe som heter Psyllium Hulls fra Sunshine Scandinavia. I USA kaller de seg selv for Natures Sunshine. Det er et Amerikansk selskap, så du burde kunne finne produktene deres.
Psyllium Hulls er egentlig bare fiber, og det er veldig effektivt. I motsetning til veldig mye annet "trener" den tarmene, slik at de blir sterkere hvis man bruker det endel. (Flott for eks. eldre som har dårlig tarmmuskulatur.)
Det tar litt tid før den virker siden den må ta turen "gjennom systemet" først, men når den setter igang hjelper den mye bedre enn noe annet jeg har prøvd.
Jeg gir den tilogmed til 6-åringen min ved behov (han har fått dem siden han var 4) Men han får bare en eller to. Det hjelper så bra at han kommer og ber om dem selv hvis han har vondt i magen. (Vi greide å få salmonella begge to en gang... så da kom det godt med!!)

Lykke til!! Håper du finner noe som hjelper!!!

Linemor
11-10-2002, 18:42
Jeg var hos legen i dag. Jeg sliter med hard mage. Han sa at jeg ikke måtte drikke søt melk. Bare sur melk som cultura eller yoghurt. Spise tørket frukt. Det var veldig viktig å spise grovt brød eller knekkebrød. Ikke lyst brød i det hele tatt. Kneip var for lyst. Håper dette var til hjelp. Jeg skal prøve det selv.