PDA

Vis full versjon : Kiropraktor ved bekkenløsningsplager

Elma
09-10-2002, 23:20
Hei jenter! :)

Ser at det er stadig flere som skriver innlegg om bekkenløsning.
Har selv vært mye plaget av dette, både i første svangerskap og nå.

Har hatt dårlig erfaring med fysioterapi - det hjelper rett og slett ikke på meg. Med Jenny gikk jeg 6 mnd til fysioterapeut to ganger for uken, og denne gangen begynte jeg på galeien i uke 10.

Da fysioterapeuten reiste på ferie forige uke, bestemte jeg meg for å prøve en kiropraktor som jeg ble anbefalt.
Nå har jeg gått 3 ganger til ham - og jeg er mye bedre allerede!

Derfor vil jeg anbefale dette for deg som ikke føler at fysioterapi hjelper deg. Det dumme er at det ikke er gratis - som fysioterapi - men det er verdt det når en har konstante smerter.

Tidl. bruker
10-10-2002, 00:13
Jeg bare henger meg på og anbefaler kiropraktor. Det har hjulpet meg mye med plagene jeg hadde etter forrige svangerskap. Veldig synd at det ikke er like gratis som fysioterapi.

anita
10-10-2002, 11:36
Jeg gikk til kiropraktor etter jeg hadde fått nr. 1. Og da hjalp det. Med nr. 2 gikk jeg til fysio, og det hjalp meg igjennom sv.skapet. Etterpå har jeg ikke gått til noe. Og det burde jeg nok ha gjort. Har lurt på om det er derfor jeg er værre nå.

Mortens mamma
11-10-2002, 16:28
kiropraktoren! Jeg gikk til kiro hver 4-6 uke under det første svangerskapet mitt, og trente to ganger pr uke sammen med andre med bekkenløsning hos en fysioterapeut.

Nå er jeg 8 uker på vei med nr 2, og plagene har meldt sin ankomst for flere uker siden. Denne gangen er mye annerledes når det gjelder bekkenløsningen. Den kom mye tidligere og føles litt annerledes. Jeg blir mye være av å trene, og går til kiropraktor en gang pr uke. Han behandler plagene rundt bekkenet, og vil at selve bekkenet mitt skal "få lov til å skrangle i fred". Jeg har innmari stram muskulatur i bekken og rumpe så jeg skal få litt massasje av en flink fysioterapeut også. Kiropraktoren tror at denne kombinasjonen skal holde smertene og ubehaget i sjakk.