PDA

Vis full versjon : Noe annet enn natusan?

Fia
10-10-2002, 02:35
Er det noen som kan anbefale noe annet enn natusan stelleprodukter? Brukte natusan sist, men er på utkikk etter noe annet nå.

Er det noen som har prøvd sebamed sine produkt?

Tilden
10-10-2002, 03:14
Jeg har hørt mye bra om Avent sine produkter - og har tenkt å prøve dem. Fås kjøpt på apotek i hvertfall :)

Dee og gutta, 34+4
:baby: :baby:

Lillian
10-10-2002, 03:51
Vi har brukt sebamed på storesøster og er veldig fornøyd. Lukter kjempegodt! Kjøpte olje fra weleda på helsekostforretning som vi brukte til litt babymassasje. De har jo også andre stelleprodukter. Ellers har jeg også lyst til å prøve avent sine produkter denne gangen. Sånn er det når det kommer noe nytt; kjøpe kjøpe kjøpe!! :)

puu
10-10-2002, 04:54
Weleda sine produkter er kjempefine, litt dyre, men DRØYE ;)
De brukte mamma på meg og jeg har blitt et helt herlig menneske altsååå :latter: Neida, *overtrøtt som fy*men jeg akter iallefall å bruke weleda jeg og...
Du kan lese litt om produktene på www.natur-barn.no, eller stikke
innom en helsekost butikk ;)

Lykke til :kidoki:

Puu T-20 og møkkmøkk LEIIIII... :uff:

beckis
10-10-2002, 14:26
Jeg har også lyst til å prøve avent sine produkter denne gangen. Jeg brukte bare natusan forrige gang, men jeg syns det er litt spennende å prøve noe nytt.;)
En annen ting er at jeg kommer til å bruke mer aloe vera plante på sår stump enn zink, meget effektivt og ikke så dyrt heller om du allerede har en plante stående;)

Lella
13-10-2002, 20:18
Storebror har som barn flest følsom hud ovenfor parfymerte produkter og har i tillegg lett fått lett eksem og tørr hud så vi har prøvd litt av hvert. Merkene vi har prøvd er:
Natusan, Barnängen (svenskt), Seba Med og nå sist Aderma (finnes på apotek). Liker best Sebamed og Aderma. Aderma er veldig fint hvis barnet har problem m eksem. Deres krem lukter litt rart (er gjort på kornprodukter), men er effektive. Såpen lukter godt.
Blir sikkert at vi prøver Avent sine produkter.
Man får bare prøve seg frem.

Lella (u-lyd termin 19 nov, menstermin 13 nov)

MøreMia
14-10-2002, 00:27
Brukte Aponti til storebror for 6 år siden, vet ikke om disse finnes enda, kan i allefall si at jeg var godt fornøyd med det.
Har nå kjøpt SebaMed som jeg skal prøve på Pjuskelusk. Lukter himmelsk :baby:

manne
14-10-2002, 00:46
Mine gutter har atopisk eksem og vi kan kun bruke Balneum Hermal (kjøpes på apoteket) i badevannet og zink-salve de få gangene de er såre i rompa. Ved behov smører vi de med Locobase.

Vi bruker ikke noe krem e.l til daglig. Kun i badevann. Ellers så vasker vi klær med Sensitive vaskemidler.

Husk at det ikke er alle små som kan bruke de ulike produktene siden det blir for sterkt for huden deres. Derfor er det dumt å bruke masse penger på produkter man ikke kan bruke likevel.

Kjøp heller inn ETTER at barnet er født!

Lykke til!

Amasone
14-10-2002, 01:09
Kjøpte Zinksalve og babybad som er uparfymert hos bandagist. Serien heter Derma- Babyline, og er svanemerket i tillegg. Den er ikke så mye dyrere enn natusan. Synes at natusan sine produkter lukter veldig sterkt, men vet ikke om det er en indikasjon på at produktene er mer allergifremkallende enn produkter som ikke lukter noe...? ( Noen som vet noe om det? )

Hilsen Amasone:baby: T-23

beckis
14-10-2002, 02:11
Natusan er ikke mer allergifremkallende. Og ang. lukt på natusan så har jeg forhørt meg litt på apoteket, og de sier at det ikke er noe særlig forskjell på de forskjellige produktene.... Ikke vet jeg. Hun sa i hvertfall det at natusan var ikke et dårligere produkt en SebaMed eller avent som nå er kommet for å overta etter natusan i apotekhyllene...:)

MayaM
14-10-2002, 02:15
Jeg har bare kjøpt 2 ting, og det er badepolje og stellekrem til såre rumper.

Begge er av merket Weleda. Får starte med disse, så ser vi hva vi velger etter hvert.

~TM~
14-10-2002, 02:53
*snikleser*

Sebamed's babyprodukter er veldig gode synes jeg. Bruker de til Eirik og har ikke hatt noen reaksjoner på noe. Dessuten har produktene en mild og diskret duft.

Spesielt bra er den kremen som heter "Spesialkrem" - den virker kjemperaskt på sår stump. Mye bedre en sinksalve synes jeg. Bruker den selv også dersom jeg er spesielt tørr f.eks. på hendene.

Den kremen som heter "Stellekrem" har jeg ikke prøvd, så den kan jeg ikke uttale meg om.

Tove_30
20-12-2004, 12:32
Jeg har brukt naturprodukter fra Forever Living Products. Det er ikke så lett å få tak i produktene da de selges på homeparty ol. Produktene jeg har brukt heter : Aloe propolis creme, på såre stomper og tørr hud og som kuldekrem

Aloe Liquid soap, det er en mild såpe som jeg bruker på meg selv og barnet, bruker den også i håret da den ikke svir i øynene

Aloe First, en sprey som jeg tar på sår, stikk, hevelser den er helt utrolig har brukt den på datteren min i over 1 år.

:rørt: Utrolig glad for å ha funnet et naturlig alternativ !