PDA

Vis full versjon : Så var det min tur til å blø...

Miriam
10-10-2002, 13:32
Huff.
I går, like etter lunsj oppdaget jeg at jeg var begynt å blø litt friskt blod! Jeg har jo lest (og skrevet selv) at dette kan være helt normalt, men jeg ble selvfølgelig livredd likevel. Jeg ringte til Miriam-mannen og var hos legen i løpet av en time. Redd og liten.

Hos legen var det rett opp på UL-benken. Han snudde vekk skjermen og lette og lette, lenge. Og enda lengre. Og enda lengre. Jeg stirret på ansiktet hans og konsentrerte meg om å ikke tenke på noen ting. Et evighetsminutt med mine egne, raske hjerteslag høyt i ørene mine.

Til slutt fikk jeg frem "ser du noe?" "Njaaa, det er litt vanskelig" kom det, og SÅ snudde han på skjermen og jeg fikk se en grå uformelig flekk inni en sort flekk. Ikke noe "leselig" slik jeg har sett på andres fine bilder. Han snudde og vendte på bildet, og plutselig kunne vi begge se en hvit prikk som blinket - hjertet.
Jeg var så stresset at jeg ikke tok det helt inn... Fikk sykemelding og beskjed om å ligge flat i et par dager og komme tilbake på tirsdag.
Jeg gikk derfra helt i tåka, ringte til Miriam-mannen da jeg kom ut og begynte å gråte av lettelse og alt sammen, midt på gata.

Så nå ligger jeg på sofaen hjemme. Jeg har sluttet å blø, legen sa det mest sannsynlig bare var et blodkar som hadde bristet, da livmoren har vokst veldig den siste uken.
Jeg er takknemlig over livet inne i meg, og at jeg skal få sjekket at det fortsatt er bra på tirsdag. Men inntil da er jeg nok fortsatt litt skeptisk.... :(

Huff, et langt og slitsomt inlegg, men det er godt å få det ut.

Klem fra Miriam.

Nuppa
10-10-2002, 13:50
Nei, dette er ikke koselig! Det er vondt og slitsomt å gå slik i uvissheten. Selv våknet jeg i morrest, og begynte å tenke på MA'n jeg hadde i Februar.
Jeg er livredd for at det skal skje igjen. Var like langt på vei da, som nå.
Og enda er det 19 dager igjen til UL! (19 lange dager!)
Jeg må bare si at jeg føler med deg, og håper alt går bra.
Tusen tanker til deg på sofa'n!

:stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: fra Nuppa 9+1.

Nøtteliten
10-10-2002, 13:51
uff, både trist og godt å samme innlegg, leste så fort at jeg nestne ikke rakk å se hva som stod i hver linje - og veldig godt å høre at du fikk se den hvite bankende prikken og at alt er bra så langt! Håper det holder seg sånn og at det ikke blir noen flere blødninger på deg! Det er skikkelig ekkelt når det skjer, selv om en vet så inderlig godt at det er vanlig og ofte ikke betyr at noe er galt....men det å vite forskjellen på en liten ufarlig blødning og når det er noe annet - det er helt umulig å vite rett og slett --

sender mange :stakar: :stakar: og håpre du klarer å holde deg i ro og snart er frisk som en fisk igjen!

Lykke til!

Nøtteliten

nero
10-10-2002, 14:23
Ikke noe gøy å blø da.....
Men det går nok bra, de fleste har en blødning i svangerskapet.
Husk!! Ligg rett ut, kjøp noe å lese på, evt. noe å tygge på kos deg......alt ordner seg skal du se.
Gir deg noen
:stakar: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem:

Hold oss oppdatert da.....

Klem fra nero og nurket 9+2:baby:

Kiki2
10-10-2002, 17:41
huff, dette hørtes ikke morsom ut. Ikke fordi jeg tror at det er noe farlig (ble jo satt på jordet igjen selv når det skjedde med meg), men fordi jeg husker veldig godt hvordan jeg følte meg når jeg begynte å blø... Så jeg begynner med å sende deg en god trøste-:stakar:

Ellers er det nok sikkert bra å ta det helt med ro i noen dager fremover. Det har vel vært litt hektisk på jobben også, så det kan kanskje spille inn her?

Så gøy at du fikk se den lille spiren din og så hjertet slår... (Misunner deg bare bittelitegrann denne opplevelsen, ikke omstendighetene rundt altså!) XXX fingrene videre og er helt sikker på at alt er bra på neste kontroll på tirsdag!

Klem,
Kiki

Mariemor
10-10-2002, 18:10
Uff, ikke noe god følelse, det skjønner jeg godt! Men tross alt bra å få se hjertet banket. Det er vel en slik situasjon vi alle frykter. Som du selv også sier, så behøver det ikke bety noe, men jeg tror også jeg hadde hatt problemer med å tenke dette i din situasjon. Du får holde motet oppe, slappe av og prøve å kose deg noen dager. Jeg krysser fingrene for at alt er bra!

Masse :stakar: og :klem: til deg fra meg.

Klemmer fra Mariemor og knøttet (9+4)

Tidl. bruker
10-10-2002, 22:44
Så deilig at UL viste at alt er bra med babyen deres. Nå er det bare å følge legens ordre.

Lykke til på tirsdag.

Isabell@
11-10-2002, 18:38
føler med deg. Det må være helt fælt å oppleve. Og leger som bare sitter der og ikke sier noe er også fryktelig, men rekker å tenke mange skremmende tanker på den tiden det tar før legen gidder å si noe. Godt det stod bra til og at du så et hjerte som banket. Er det ikke fantastisk?

Pass på deg selv og la mannen din skjemme deg bort. Er det noe jeg har lært så er det at huslige ting kan vente, man må ta vare både på seg selv og barnet i graviditeten.

Sender deg en :stakar: og god helg!!

Miriam
11-10-2002, 18:59
Tusen takk for oppmuntrende ord alle sammen!

Jeg føler meg mye bedre nå. Blødningen stoppet jo raskt og alt ellers kjennes "normalt", men jeg tør nå ikke helt tro på noe før jeg har vært hos legen igjen da.
Timen ble forresten utsatt til onsdag, men det er bare bra, for da kan Miriam-mannen være med.
Så inntil videre prøver jeg helst å ikke tenke på det og å ta det med ro. (Selv om jeg ikke greide å holde meg hjemme fra jobben i dag). En dag på sofaen er det lengste jeg holder ut, og jeg slapper nesten mer av ved å sitte i ro på kontoret.

Men i kveld skal jeg skjemmes bort igjen... ;)

Klem fra Miriam, og god helg til dere alle.