PDA

Vis full versjon : Hvorfor intens stikking bare på ene siden ??

Marine
05-02-2004, 14:56
Som tittelen sier; hvorfor får jeg intense, varme stikkinger på kun ene siden av livmoren, høyre side foresten ??

Var hos gyn i dag for å få bekreftet graviditeten (er kun ca 4 uker på vei) -og hun sa at det var helt vanlig, uten at hun forklarte hva det kom av eller at jeg fikk sjansen til å spørre henne hvorfor.

Takk hvis noen som kan please svare meg ?

Vennlig hilsen

Tinka
06-02-2004, 07:00
Det kan være livmorbåndene som strekker seg. Du vil kunne få det på den andre siden også, senere.

Men, er det veldig vondt? Litt rart at legen din bare sa det var vanlig, for når du er så kort på vei så kan det og dreie seg om svangerskap utenfor livmor. Hvis stikkingene ikke gir seg, og det fortsetter å bare være på den ene siden, ville jeg gått tilbake til legen hvis jeg var deg.

Lykke til, håper alt er bra:kryss:

Marine
06-02-2004, 11:42
Takk for svar Tinka !

Nei, det er ikke veldig vondt, men jeg kjenner godt at det liksom stikker og brenner jevnt på høyre side. Når jeg tenker etter så følte jeg det bittelitt på venstre òg, men definitivt konstant på høyre.

Gyn. sa bare at det var "vanlig", og når jeg spurte om "så det er ikke at det har festet seg feil?", så svarte hun "nei", at det hadde det ikke. Hun tok UL og sa at kunne se at gravid etc. Hun sa det på en annen måte, noe med at.....ja, jeg husker ikke.
Så om det hadde festet seg utenfor livmoren så hadde hun vel sett det ??
Men jeg syns det er litt ekkelt med denne brennende jevne stikkingen.
Har time hos henne om tre uker igjen, så da får jeg vel tilstanden bedre bekreftet.
PS: og oppi det hele så ble det krangel med min kjæreste i går....
og jeg fikk ikke sove og bare tenkte hvordan alt dette skal gå. Er 35 år og det haster liksom litt og ønsker "alt på plass".

Takk igjen for svar Tinka.

Vennlig hilsen

Marine
06-02-2004, 11:48
Takk for svar Tinka !

Nei, det er ikke veldig vondt, men jeg kjenner godt at det liksom stikker og brenner jevnt på høyre side. Når jeg tenker etter så følte jeg det bittelitt på venstre òg, men definitivt konstant på høyre.

Gyn. sa bare at det var "vanlig", og når jeg spurte om "så det er ikke at det har festet seg feil?", så svarte hun "nei", at det hadde det ikke. Hun tok UL og sa at kunne se at gravid etc. Hun sa det på en annen måte, noe med at.....ja, jeg husker ikke.
Så om det hadde festet seg utenfor livmoren så hadde hun vel sett det ??
Men jeg syns det er litt ekkelt med denne brennende jevne stikkingen.
Har time hos henne om tre uker igjen, så da får jeg vel tilstanden bedre bekreftet.
PS: og oppi det hele så ble det krangel med min kjæreste i går....
og jeg fikk ikke sove og bare tenkte hvordan alt dette skal gå. Er 35 år og det haster liksom litt og ønsker "alt på plass".

Takk igjen for svar Tinka.

Vennlig hilsen

pha
10-02-2004, 16:07
Jeg ble gravid utenfor livmoren og da kunne de ikke se noe foster, så hvis legen har sett at du er gravid hadde jeg ikke bekymret meg. Det eneste jeg hadde vært obs på er om du får mer vondt og/ eller om det blør friskt blod.

Lykke til videre og kos deg med spiren!
Pha