PDA

Vis full versjon : Snakk om å ta hensyn!!

Piaen
12-02-2004, 10:00
Deler kontor med en kollega, som i slutten av sist uke begynte så smått å bli forkjølet. Tenkte ikke noe mer på det, før hun på mandag denne uken var borte fra jobben. Tirsdag var hun imidlertid tilbake, og satt og snufset, hostet og bar seg i to dager, før hun idag er borte fra jobben igjen. Ingen her på jobb vet at jeg er gravid. Spørsmålet mitt er følgende: er det 'farlig' for embryoet dersom jeg blir forkjølet nå så tidlig i svangerskapet? Jeg er 5+5 idag. Livredd for at kollegaen skal smitte meg....

Veldig takknemlig for svar!

chanel
12-02-2004, 10:57
Det er ikke farlig, nei... Den lille klumpen ligger godt beskyttet i mors liv, og en forkjølelse kan nok ikke skade eller føre til spontanabort...

Chanel 20+4

Andrea_mor
12-02-2004, 11:53
Nei, det er ikke farlig heldigvis:)
Men om du skulle få feber, så ta deg en paracet og ikke Ibux!
Håper du ikke blir smittet av kollegaen din da!

Tinka
12-02-2004, 12:19
Vanlig forkjølelse gjør ikke noe, men høy feber kan være farlig.
Så hvis du skulle få det så pass på å holde den nede ved paracet, og kontakt lege for nærmere råd.

Piaen
12-02-2004, 12:34
Takk for svar, nå ble jeg litt beroliget. Går veldig og uroer meg for alt, og klarer liksom ikke helt slappe av enda. Til det er jeg altfor kort på vei...men jeg håper at alt går bra da.

En helt annen ting: hvordan får dere til de fine signaturene deres? Jeg vil også ha...hehe.

Piaen
12-02-2004, 12:53
Thanks! Jeg fikk det til jeg..