Vis full versjon : Hvor mye av hvert?
Vi har jo hatt en liten runde på hva som er kjøpt inn av ting og tang her i "klubben" vår - men hvor mye trenger vi av hvert??
Hvor mange
*tynne luer
*sokker
*pysjamaser
*bodyer
*ullbodyer
*strømpebukser
*helsetepper
*smokker
*sparkebukser/drakter
*sengesett
trenger vi? Jeg har selvfølgelig bare kjøpt de minste størrelsene - søtt og smått...! Er det noen av dere erfarne der ute som vet hvor mange av hver vi trenger?
Skal prøve å svare siden jeg har to vinterbarn fra før :)
Først av alt: Du burde ikke kjøpe alt i den minste størrelsen - nurket vokser FORT ;) Og skulle du få en stor unge kan du risikere at mye ikke passer i det hele tatt :uff:
Vel altså;
*tynne luer - Tykke luer er kjekt, to av de. Tynne luer kan fort bli litt for kaldt, men èn kan være god å ha.
*sokker - Tja, 5-6 par. Hvite sokker blir utrolig fort møkkete.
*pysjamaser - Kommer selvfølgelig an på hvor glad du er i å vaske, men jeg har beregnet en for hver dag. Sånne nattbleier er ganske uberegnlige :uff:
*bodyer - Gulper baby'n mye bør du minst ha 10 bodyer. Synes ikke jeg fikk nok bodyer - kjøp i ulike størrelser. Et par kortermet kan også være kjekt.
*ullbodyer - Selv har jeg ikke mer enn to-tre og det har gått fint. Kommer an på hva annet du har rundt baby'n.
*strømpebukser - Tre-fire uten mønster. Synes de er best fordi mønsteret gjør strømpebukse mindre elastisk og kan bli trang på bena (en smaksak selvfølgelig). Sånne med mønster er greie hvis man skal pynte dem.
*helsetepper - Er det noe jeg har lært så er det at små babyer elsker å bli pakket godt inn i tepper. Man trenger ikke så mange hvis ungen ikke gulper dem ut. Tror jeg har fire-fem stykker.
*smokker - Lurt å ha endel av de så ikke baby'n bare vil ha DEN ENE. Sånt blir det fort skrik av... Men dette er sånt man finner ut etterhvert.
*sparkebukser/drakter - Det er koselig å ha litt å bytte på. Man bytter klær hver dag - om ikke flere ganger for dagen. Gulp og bæsj er helt uberegnelig ;)
*sengesett - Synes jeg byttet sengesett i eninga. Vogndynen ble fort svart av alle som skulle titte oppi... Tror jeg har fem-seks; uten at jeg skal si at det er det beste. Den minste dynen brukte vi en god stund før neste størrelse ble aktuell.
Har sikkert glemt en hel del og alle velger å gjøre ting på ulike måter så du finner sikkert fort ut hva som er kjekt for dere.
:klem: 31+5 :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.